dansbandsfrun

Alla inlägg under oktober 2010

Av dansbandsfrun - 31 oktober 2010 12:44

Nu ska vi åka ner till "landet" o fixa lite inför vintern. Ta upp båten och fixa alla blomster-tjofräsen osv...


(Jag ska försöka ta lite roliga höstbilder som jag kan visa ikväll när vi kommer hem.)


JAMEN Deeeeet låter väl spännande så säg?   


Ha nu en förbaskat bra söndag, för som alla hurtiga människor hade sagt;


"Lev varje dag, för livet går inte i repris"



Av dansbandsfrun - 30 oktober 2010 10:36

Alltså, som ni förstår så behövde jag inte klä av mig och rusa runt kvarteret igår    för GEIR stannade kvar.


MEN jag sa aldrig att jag ville att han skulle vinna...


Jag tycker att Andreas Weise är den bästa sångaren i tävlingen!

(Jag tycker dock att han har en tråkig attityd) Sångmässigt slår han de andra med hästlängder.


Jay är fantastisk både röst och ödmjukhet.


Så mitt val går till Andreas vs Jay in the FINALE!!!!!




Av dansbandsfrun - 29 oktober 2010 22:45

Om Geir åker ut ikväll så ska jag springa naken genom hela vårt kvarter.


(jag har ju precis börjat titta på IDOL o gillar karln)


  


Vem tycker NI ska vinna HELA SKITEN?


Av dansbandsfrun - 29 oktober 2010 12:40

Är man förvirrad om man kör förbi infarten till sitt hus?


Och framförallt... Är det någon som ser nåt "ovanligt" med denna bilden?

(jag tog hand om varorna efter inköpen igårkväll)

  

Av dansbandsfrun - 29 oktober 2010 00:54

Jag har upptäckt hur kul det är med TRADERA.

Och ibland skrattar jag högt.


Såg en annons som jag ska citera;


"lim för lös-ögonfransar *för ögon* superbra lim"

 

Är det bara jag som reagerar på "FÖR ÖGON"?

 

Eh....  

Av dansbandsfrun - 28 oktober 2010 15:39

  


Äsch.... Vem det är som gör dom?


  



Av dansbandsfrun - 28 oktober 2010 12:28

Har varit hos världens bästa läkare idag.   

Han konstaterade att mina leder är enormt irriterade... "inget mot va JAG är", tänkte jag. (på lederna alltså)


Men HEY åter till doktorn, alla karlar som ger mig värktabletter är bra karlar!   


Och den här är speciellt bra för han gav mig pulmicort också, så jag kan andas igen. (hade visst luftvägs/rörsinflammation *minns inte vilket*för 450 onde gången på ett år)


Jag har haft sån tur att jag fått denna doktor. Han är BÄST!


Vilken tur att jag har så ont, så jag får träffa honom ofta...... eller...ja.......     

Av dansbandsfrun - 27 oktober 2010 18:40

Det här inlägget är ganska svårt att skriva, för det bygger på uttal... men jag ska försöka förmedla det på ett lika humoristiskt sätt som det var i verkligeheten...

 

Jag var på KICK´s...Gick o kollade en massa krämer. (har fått värsta nojjan på sånna = ålderskris?)

 

En liten "flicksnärta" kommer fram med sitt perfekt makeade ansikte o undrar om jag vill ha hjälp.

- "Ja visst sa jag, jag undrar vad du tycker om Lumene´s produkter"? (jag uttalar exakt som det står l-u-m-e-n-e...)

 

- "Jaha, du menar Lumäääneeeeee"? säger den lilla ordpolisen då.

 

- "Eh, ja just det"...rodnar jag och försöker låtsas som om jag sa fel med flit...o var värsta proffset på alla krämer i hela världen   

 

(jo hon tyckte dom var en jättebra budgetkräm)

 

sen går jag vidare till Lancome (som jag inte ens tordes uttala,  så jag gick förbi hastigt)

 

- "Vad använder du för produkter nu?" frågar flickebarnet så...

 

- "Jag använder "Phytomer" säger jag. Och uttalar detta PYTTÅMÈR naturligtvis...

 

- "jaha? Du menar "F-i-t-to-m-ä-ä-ä-r-r-r-r-r-r-r-r" SÄGER HON!!!

 

Då känner jag att det börjar bubbla upp ett skratt inombords som jag MÅSTE stoppa....

 

Men efter en sekunds återhämtning säger jag till lilla "fröken uttal":

 

- "jakk fårrrr någgg återkåmmma en annnan dååg, förrrrr jag måste häm o plygga franskaglosor nyy."

 

Jag är SMÅLÄNDSKA and damn proud of it!!   

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards