dansbandsfrun

Alla inlägg under september 2011

Av dansbandsfrun - 24 september 2011 20:40

Ja, jag HAR varit men eftersom mitt liv numera består av en "methoject"-spruta varje söndag så har det blivit bättre...


Nu har jag tagit den i kväll för att jag blir så dålig dagen efter, OCH nu på måndag har jag varken lust eller tid å må illa o sova hela dygnet.

Nä, för jag ska ut på BÖLJAN DEN BLÅ.


Plats: BIRKA

Orkestrar: Donnez & Junix

Sällskap: Japp

Förväntningar: OM!!!! ;)


Jamen då vet ni det ;)

Av dansbandsfrun - 22 september 2011 19:29

Nu har vi packat in alla väskor, kassar och matpåsar.

Vi är framme.


Ska tillbringa några dagar på landet.

OJ vilken höststämning det är här.

Jag ÄLSKAR hösten när den är som nu!!!

Löven är fantastiskt vackra och luften är klar och kall, havet ligger spegelblankt och himlen är rosa...


Nu ska vi tända alla ljus vi kan hitta och sätta oss under en pläd och kolla på Tv eller spela spel.


Ha en mysig kväll på er!


 

Av dansbandsfrun - 21 september 2011 20:21

....och om NI hade varit här så hade ni gjort likadant.


Min sambo (stackarn som alltid får va huvuvperson i dessa historier) kom och frågade om jag hade något "att smörja i ansiktet" för han var helt upptorkad efter ett hett, långt bad.


   OM jag hade...... HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHHAAHAHAHAHA!!!!




Jag har en kräm som står på mitt nattygsbord som jag räckte till honom och sa:

"-Den här är jätteskön, ta den"


*nu skrattar jag så jag nästan kissar på mig*


(Han som är lite stressad och som litar blint på mig trycker ut lite i nävarna och börjar smörja in sig....)


OM jag bara kunde hålla mig!!  Jag står i dörren och tårarna börjar trilla... Jag skrattar så jag gråter!



Då inser han att jag ÄNNU en gång har jävlats   


Jag hann ju inte ta ett kort på honom med ansiktet fullt med vitt "klet" men jag kan avslöja att det var "INTENSIV FUKTIGHETSGÖRANDE KRÄM FÖR HÄLAR"



  



over and out




Av dansbandsfrun - 20 september 2011 23:49

Precis så säger min sambo om/till mig... och så skrattar han!

(och jag förstår naturligtvis ingenting)   


Idag berättade jag bara vad jag gjorde innan jag for ner till stan för att shoppa.


                                                  
 


                                                  
     *



Jag hade läst att alla vi som snabbt får fett hår, kan skölja håret med PEPPARMYNTSTE`efter tvätt, så håller det sig fräscht längre.

Och eftersom det inte vilar några halta loppor här i detta hus, så for jag o inhandlade såntdäringa tè omedelbums!


                                                  
    

                                                  
     *


Tog så en bunke o hällde i ljummet vatten o 2 tepåsar (aoooo, va starkt det luktade)

Hällde blandningen över håret när allt va klart


                                                  
     *




Oh herreguuuud!

Kunde inte dom där i tidningen som tipsade ha berättat att det skulle stinka POLKAGRISAR i hela huset sen???



                                                  
      *


jo, det vill jag lova. Har ni problem med torra ögon så sno gärna mitt tips här o nu för OJ vad de rann. Ögonen alltså....

Men håret??


Ja, det blev väldigt blankt och nyss gick sambon förbi och nosade i håret o sa att det doftade jättegott     Och faktiskt, så GÖR det så!! (polkagrisdoften åkte nog hem till Gränna ganska snabbt)



                                                  
       *


anyhow så avslutar jag med en MYCKET proffsigt tagen webbkamera-bild på mina nya glasögon som jag ÄLSKAR!

 

OM ni inte tycker att dom är snygga, kan ni hålla käften   




over and out

Av dansbandsfrun - 17 september 2011 22:45

Jag och min bagarkollega (han ni vet i miniformat) har bakat o donat HELA dagen.


Detta är resultatet.


Pitabröd

 

jisses så gott det var med QUORN VEGGOBITAR o GRÖNSAKER...(o egen vitlökssås)

 

Sen skulle jag BEVISA för mig själv att jag minsann ÄR en bra bagerska...(o det är ganska mkt jobb innan de blir perfekta) men fan va stolt jag är ändå.

Ladies and gentlemen, I give you MACARONES!!

 

Kan jag få fresta med lite närbilder?

 

Mums-filli-babba!!!

 

måste nu prova citron eller vanilj, blåbär och MASSOR av smaker o färger!

Det är SKITKUL men tar några timmar.....o galet mycket disk blir det...

Av dansbandsfrun - 17 september 2011 03:31



Note to self: Fråga tanten nästa gång som säljer LINIMENT till mig om HUR jag ska använda det....



(här skulle det ha varit en bild från nätet men jag vet inte hur man får tag i bilder längre, går ju inte att "klistra in")


Jorrå....hade lite problem att sova nu för knäna, så jag gick upp och "gnodde in" båda knäna med *ehum* ok, ganska mycket klet.

Jag tänkte "mycke ont - mycke liniment" (hallå, VEM hade inte tänkt det?)   


                                                  
      

                                                  
         *



...följande händer.....


jag kryper ner i sängen igen...


PLÖTSLIGT...    


BRINNER DET I MINA KNÄN!! DET GÖR ONT SOM FAAN!!!!!

 

Mina ben får ett eget liv och far upp o ner! (som John Cleese, när han springer ni vet)

En fruktansvärd värme sprider sig runt hela "knä-regionen" MED OMNEJD och det känns som jag måste ringa brandkåren!


Jag har just nu (klockan 03.39) tvättat (läs gnott) knäna halvt blodiga!

Ussa-valingen...


Jag läste på stiftet nu... "rulla endast ETT lager liniment på det onda/ömma stället"   



sov gott



Av dansbandsfrun - 10 september 2011 10:17

Jo jag tänkte på en sak....


Jag köpte ju nya glajjor häromdagen.   


Och det är en grej som stör mig.

Min optiker hade inga synproblem!

(wtf!!!!)


HUR ska jag kunna lita på en optiker som inte SER DÅLIGT??

VAAA?


Jag tycker inte att det är mer än rätt att optiker har glasögon (o knappt ledsyn) om dom ska stå o lura på andra människor "hjälpmedel" såsom glasögon o linser.

Hallå, JAG kan ju inte stå och sälja "suspensoarer" tex... För jag har ingen snopp... Eller?

Hmm....kanske var en liiite dålig jämförelse?   


Nej nu måste jag rusa...Jag har MASSOR av viktiga saker att grubbla på ;)


puss

Av dansbandsfrun - 7 september 2011 21:56

Ni är så gulliga!


Jag saknar er också, jag lovar!


"den som väntar..." ni vet ;)


Ang, "Kapningen av min blogg" så verkar det endast ha varit BLOGLOIN`som spökade.

Bloggplatsen själva har inte ens svarat på mitt mail där jag frågade om de kunde hjälpa mig.


**************************************************
**************************************************


Ni anar inte hur stressigt mitt liv är!

* Idag tex har jag suttit med mina nya glasögon och tittat mig i spegeln o funderat på varför min näsa är för liten för just den båge jag valde.


* Igår gick nästan hela dagen åt till att analysera varför jag alltid får nysa när jag plockar mina ögonbryn?


Puh....


(tur jag har bloggpaus)


puss ;)



Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards