dansbandsfrun

Alla inlägg under juli 2010

Av dansbandsfrun - 31 juli 2010 22:38

Jag har haft en förskräcklig period med lederna och vräkt i mig tabletter så det får jag sota för nu.


Jag mår illa och känner mig som en blåval i magen...


(blir galen på sambon snart som ska fota mig jämt.........)





*


*



  


(kommer gjutbilder mm i morgon fm)


sov gott!!

Av dansbandsfrun - 31 juli 2010 17:47

Vi hade supertrevligt igår, men idag har allt gått "i ett"... Vi är SÅ bizzi   


O Nu har vi packat engångsgrillen och ska ner till bryggan o dra upp lite fina borrar så vi hörs o ses senare.


Love

Av dansbandsfrun - 30 juli 2010 13:48

Vem sa att man ska ligga i hängmattan på semestern?


(måste varit en lat fan) Nej JAG tror att det främjar både hälsa o humör att ha 116 saker på gång samtidigt. (med ett rör TREO, så funkar ALLT)


Nu håller jag på att gjuta för fullt men jag tar en matpaus och "torka svett-paus" (japp, även sånna felfria, feminina prinsessor som JAG svettas)

Tidigare idag slängde jag ihop (låter coolt) en rabarberpaj. Se recept HÄR därför att vi ska få besök.


En av mina gamla ex   och hans sambo ska komma hit. (vi var ett par när Tyrannusarius Rex fortfarande härjade på gatorna) Och han är numera en av mina bästa killkompisar.


Ska bli skitkul att ses, MEN jag är lite nervös för dom är båda två POLISER!!!     (Holy shit)

Måste jag springa runt nu då och sätta fast reflexer på alla våra jackor?

Är det ok, att säga att jag körde om en bil igår i 110?

Måste vi ha lysen på åkgräsklipparen?


Nej, jag tror jag måste lämna återbud...   




Jag ska ta kort på mina gjutprojekt sen så ni får se.

I´ll be back ;)


puss   

Av dansbandsfrun - 29 juli 2010 20:07

Sambon och jag tittade på HÄCK idag.


Jag: "Om jag så lever tills jag är 100, så kommer jag aldrig fatta VARFÖR man väljer att hoppa över hinder..."


Sambon: "Men..................................(tystnad)....
...................

................................annars springer dom ju rakt PÅ dom"



Hm....jag försöker klura ut vem som är dummast i vår relation, jag lovar att återkomma när jag vet säkert.   

Av dansbandsfrun - 28 juli 2010 22:50

Sitter nere på landet och myser...kollade precis alla underbara kommentarer (jag ska svara när jag får tid) ;)


Plötsligt kommer "Mini" och nyser så tårarna sprutar.

Jag tänker "jaha, ska han bli förkyld nu?"


Nej, han vill att vi hjälper honom ATT TA UT EN SAK UR NÄSAN!!!


Hans pappa frågar om det är en snorgubbe?

"Mini" ser otroligt skyldig ut av någon konstig anledning...

-Nej...............................................
............................Jättelång tystnad och blicken ner i golvet....


-"En pärla"


Hans pappa blir jättearg och undrar varför han har stoppat in en PÄRLA i näsan??


.....inget svar...


Ungefär här måste jag gömma mig, för jag håller på att skratta ihjäl mig!!!! (ni skulle sett honom, han var SÅ SÖT!!)

Jag skärpte mig o frågade vad det var för färg på pärlan och fick till svar att den var gul och fin....jättefin...


(min systerdotter och jag gjorde halsband i helgen o KAN ha råkat tappa lite pärlor i soffan kom jag på efteråt)

  

NEJ, det är INTE tuttarna ni ska titta på , utan det jättefina halsbandet...   


Hur som helst:


Pappan vill ringa sjukvårdsupplysningen    och fråga vad vi ska göra, men jag lugnar honom och tar fram tops, pincett och ficklampa.


Jag spänner ögonen i "Mini" och säger att han ska stå stilla om han någonsin vill ha godis igen...  det funkar...


Efter en stund ger jag upp...


Då rinner något ur hans lilla mini-näsborre...


EN LÅNG JÄVLA PLASTPÄRLA SOM ÄR ÖVER EN CENTIMETER (FORMAD SOM EN STAV)

dessutom är den LILA!!


Nu råkar jag sitta inne med bevis på att någon såg MADICKEN häromdagen...


Need I say MORE??? (alla vet väl om Lisabet o hennes ärta i näsan?)


Det skyldiga barnet med läsglasögon....  

  



Av dansbandsfrun - 28 juli 2010 09:58

Jag har inhandlat 3 säckar av detta:


  

plus en massa roliga formar...


Gissa vad JAG ska pyssla med på landet detta veckoslut?   


Jag lovar att fota!

Av dansbandsfrun - 28 juli 2010 09:23

Idag är jag glà igen   


Man kan ju inte gå å hänga läpp hur länge som helst...


Jag lägger in lite bilder från vår turistdag i Småland:


Det ligger ett ställe utanför Mönsterås (Småland) som jag garanterar att alla barn ÄLSKAR att besöka.

  


Jasså?

  


"-Men, va har vi HÄR inne då?" (alla fikar i bakgrunden)

  


"Mini" hade skitkul!

  



En ganska vidrig snigel hade lagt sig vid den lilla söta kissen...

  



(stackars karl, va jag håller hårt i honom)

  


sen for vi vidare till OKNÖ och fikade igen. och sen ett besök i en karamellfabrik men nu orkar jag inte lägga in fler bilder ;)


Av dansbandsfrun - 27 juli 2010 22:22

Jag hade skrivit ett jäkligt långt inlägg om hur sur jag varit idag men jag kom på att ingen vill läsa det... And i dont wanna GNÄLL...

Ni får helt enkelt ta mig på orden.

Jag har en förbannad, jävla BAJSDAG!   (liiite rolig är jag va, när jag skriver så?)

 

Nej, jag vill inte ens blogga. Jag är tjurig, helt enkelt!!!!  

  

Har ni skitdagar?

 

Vad gör ni för att få slut på surandet då?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards