dansbandsfrun

Alla inlägg under juli 2010

Av dansbandsfrun - 19 juli 2010 11:19

Nu ska vi en sväng till VÄSTERVIK.


Äta glass och kolla på båtar står på önskelistan.


Hörs sen.

Av dansbandsfrun - 18 juli 2010 11:29

Valdemarsvik är en underbar liten sommarort, med båthamn och torgmarknad och mycket mer. (Glöm för jössenamn inte att dansbandet TITANIX kommer härifrån)


Vi for dit häromdagen för att turista.


"Mini" och hans plastmorfar klädde sig enhetligt i ståhattar så att vi skulle se dom i mängden. (vet inte hur många som kommenterade dem, att de var coola)   

  


Bakom buskarna här visade det sig finnas en ganska stor "LOPPIS" till min stora glädje!!!

  


Jag hittade en superfin kakform som jag ska gjuta i...


Plastmorfar videofilmade på uppdrag av "sambon" som befinner sig på turnè...

  


Sen köpte vi blåbär och bigarråer på torget. Och MASSOR av glass! Sen åkte vi hem.....

.....till.......


Huset

  


(om någon vill ha sommarjobb så ser ni den igenvuxna rabatten som behöver RENSAS)    (jag betalar VÄLDIGT BRA)


Nu väntar vi in mannen i familjen som vi ska få ha hemma ända tills torsdagmorgon nu.

Sen jobbar han 4 dagar, SEN HAR HAN 4 VECKORS SEMESTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av dansbandsfrun - 17 juli 2010 10:33

....not.......


Man kan inte ha datorn på då. (som jag berättat tidigare, så snor ju vi bredband av grannen o han stänger av så fort det mullrar lite borta i horisonten)

så nu måste jag skynda mig...


Vi hörs senare.


LOVE

Av dansbandsfrun - 17 juli 2010 10:33

....not.......


Man kan inte ha datorn på då. (som jag berättat tidigare, så snor ju vi bredband av grannen o han stänger av så fort det mullrar lite borta i horisonten)

så nu måste jag skynda mig...


Vi hörs senare.


LOVE

Av dansbandsfrun - 15 juli 2010 21:58

Jag har det jobbigt nu...


* Lysröret på toaletten har gått sönder... och det kryllar inte av lysrörsaffärer här ute i obyggden direkt. Sambon är och spelar och här sitter jag och är .......blond...   (eller jag vet inte vad jag har för hårfärg nej, för det är förbaskat mörkt i spegeln)


* När vi fiskade igår, kom vi fram till att det finns GÖS här.    Men om man får FLER än EN gös...

Vad säger man då??????


" -igår fick jag tre GÖSS?"


Ja ni...det är jobbigt att vara en djupt tänkade kvinna   

Av dansbandsfrun - 15 juli 2010 19:26

Nu har syster med familj åkt hem och "Mini`s" mormor och plastmorfar har nu anlänt.

(skulle JAG va rädd för att sova själv här ute i ödebyggden?) Pfht!!


(igår när vi satt o grillade i trädgården kom det 2 grävlingar o traskade förbi lite nonchalant 2 meter brevid oss) När FAN blev sånna as SOCIALA?????


Nu åskar det så vi hörs senare/ CIAO!!

Av dansbandsfrun - 14 juli 2010 15:57

Nu har vi kommit hem från badet...


Våra barn har lekt och haft superkul

  


Det knasiga var att vi har precis för oss att vi hade 3 ungar med oss dit...och nu får vi det bara till 2?


Undrar vart den 3e tog vägen??


Känns som vi KAN ha glömt nåt?


  


Äsch, han kommer väl när han blir hungrig   


Nu måste jag baka klart min blåbärpaj... Det är nästan inte alls varmt i köket med 225grader på...

Av dansbandsfrun - 13 juli 2010 21:56

Läste inne hos Camilla att hon hade åkt ambulans med Peter "Foppa" Forsberg.


........................................(jag MÅSTE hitta nåt som bräckar skiten ur na tänkte jag då)


oj vad jag tänkte..............


Som professor Balthazar (googla, ni som e under 20) så tänkte jag och tänkte och tänkte........ Och plötsligt!!!!!


Jag har ju för fanken blivit kramad av Hasse "Kvinnaböske" Andersson (Änglahund för er under 20)

   bild hämtad här


HUR kan det vara möjligt undrar ni?

Och det förstår jag... Hur KAN jag känna så celebra människor?


Jo det var på en countygala i här ska orten stå men jag är inte fan att kunna stava till den så jag skriver mellan Kalmar och Nybro, där mitt dåvarande band och jag skulle uppträda.


och där var även gäster som då Hasse Andersson.


Han tog ett rejält grepp om mig och höll på att kväva mig med sitt stora härliga skägg som luktade så mycket rakvatten att jag nästan dog.

På natten när vi åkte hem så satt lukten kvar på mina kinder...sen dess är jag känslig för starka dofter och skäggiga karlar i cowboyhatt...


sov gott ;)


Ps. Ni som trodde att jag gjorde annat med honom än att emottaga denna kram är ena rediga snuskmojjor! Vaddå? Lurade av rubriken?


JAMEN jag vill ju få läsare fattar ni väl???? MOHAHAHAAHAHA

Ovido - Quiz & Flashcards