dansbandsfrun

Alla inlägg under maj 2012

Av dansbandsfrun - 27 maj 2012 13:49

Det är så lätt att säga "jag älskar dig" till dig...   

men jag önskar att det fanns något ÄNNU starkare, något som berättar för dig hur du påverkar mig.


Du är mitt allt, och du är min son och bara av att skriva det så känner jag hur jag börjar le...

Du var inte en självklarhet eller rättighet när du kom, du var och är en gåva.

Den ultimata gåvan. Den största kärleken. Du är den viktigaste människan som finns.


Du ger så mycket lycka och kärlek, och ingen kan få mig att skratta som du!

Dina funderingar och frågor gör mig klokare som människa eftersom jag ibland måste leta efter svaren...


Dramatiken som blev när du kom och rädslan över att vi hade förlorat dig, gjorde bandet mellan oss ännu starkare.

Stark som kärleksband blir av ödmjukhet och tacksamhet.

Du var ämnad för oss, du kom till oss för att ge oss lycka.

Lyckan att få älska en annan människa så starkt o kraftfullt!




Kanske jag inte gillar dig varje stund, men ÄLSKAR dig, DET gör jag jämt!


Din mamma 2012-05-27 (Mors dag)



 

Av dansbandsfrun - 23 maj 2012 21:45

* Varför vi inte har en mathiss?


Den borde gå från vårt sovrum ner till köket på nervåningen. Nu måste jag istället gå ner för trappan o HÄMTA mackor o sånt som jag blir sugen på om kvällarna när jag har lagt mig o är TRÖTT!



* Varför går alla smörgåsar sönder av bregott?


Jo, för det är för hårt o kallt! "jamen ställ fram det en stund tidigare då"

MEN DÅ VET JAG JU INTE ATT JAG SKA BLI SUGEN PÅ JUST MACKOR!!!   



* Varför går jag upp i vikt så lätt?


Jag tycker det är alla människors rätt att äta minst en chokladkaka per dag OCH sen baka något gott till kvällen...Eller?



* Varför SKRIKER Annica i Big Brother (tack Hampus för att du fick mig att börja kolla på skiten) så in i hel**** HELA TIDEN?


Jag blir TOKIG på hennes gapande, jag försöker ha en "normal" volym på när det sänds för att inte väcka hela grannskapet men pga hennes jädra idiotskriii så måste man ju sitta som en beredd stafettlöpare med fjärren i näven! GRRRRRRRRRRR....


* Hur tänker frisörer när de precis röker innan de ska ta hand om en kund?

 (sen jag slutade röka själv så har jag lite svårt för doften)  Man kan ju ta ett tuggummi eller nåt innan man går till kunden kanske? Och sen blir det inte mysigare av att man känner en svag doft av svett när armen lyfts upp...suck...



Nej men det var väl det som gör mig förbannad ikväll! ..........


Men................nu känns det bättre.............wow!   

Tack som fan för att ni lyssnade!


(jag VISSTE väl att bloggar hade ett syfte)




Av dansbandsfrun - 10 maj 2012 09:00

Återigen blev det en diskussion i morse när den morgontrötte sonen skulle borsta sina tänder...


Han ifrågasatte VEM det var som hade bestämt att man var tvungen att göra denna hemska morgon/kvällsyssla.


Hans pappa försökte då tala om hur otrevligt det skulle va om folk INTE ....osv....dålig andedräkt....osv....


och DÅ börjar mamman googla på "trasiga tänder"...... och så tog jag fram en bild och slet med mig datorn o gick in på toan och tryckte upp bildskärmen rakt i plytet på den lilla uppnosiga 5-åringen


han lovade att aldrig tjafsa igen...  


*


*


*


*


*


*


*


*


*


 



God morgon!!

Av dansbandsfrun - 9 maj 2012 17:07

jag tycker inte om att bli "fast" i Tv-program...

Jag vill kolla på Tv när jag har lust, inte behöva avstå från andra saker på vissa veckokvällar o speciella tider...


MEN det finns ETT program som får mig att sitta bänkad i soffan varje måndagkväll klockan åtta!!


HERREGUD, det här är humor mina damer och herrar!


"En stark Resa" kanal 5 måndagar kl 20.00

 

bild lånad av tv.nu



Jag skrattar så jag gråter och ibland känns det inte riktigt ok, att göra det om ni förstår?


Man fattar ju att det överdrivs för att göra "bra TV" men....ja..... jisses!!!

varje program som får MIG att framstå som intelligent är ett BRA program


Nej, här skulle jag kunna fortsätta att klä mina känslor i ord men, jag tror jag låter bli det.


Ni som inte sett programmet, kan ni se varje avsnitt på kanal 5 play.

GÖR DET!!


Av dansbandsfrun - 8 maj 2012 19:35

jag har fått höra "någon" gång, att jag är en shopoholic...

(som om DET skulle va något dåligt?)


Saken är ju den att "I HAVE A DREAM"

När jag köper vissa klädesplagg så iträder jag en roll.... En roll som kanske inte alltid överensstämmer med verkligheten.


jag kanske "skarvar" lite med storlekarna...eller modellen...för nog tappar man några kilo om man köper en mindre storlek...väl?


Anyhow...så gick jag igenom garderoben idag o insåg att många av mina kläder har lapparna kvar (oops) (jag har ju inte ens hunnit använda partyklänningar)


så nu tänkte jag att ni kan hojta till om någon e intresserad av något av dessa plagg så ordnar vi en snabb o mycket billig affär ;)



1) Partydress med en axel bar. Svart sidenband och små gulddetaljer. Köpt på New Look i London.

Storlek 14 HELT NY/tags kvar

    



2) Vit mjuk klänning eller kan också användas som "linne" över tights. Storlek ONE SIZE.

Köpt i Spanien HLET NY/tags kvar

  



3) Sommarklänning i regnbågens färger. Köpt på New Look i London.storlek 16

använd en gång.

 



4) Sommarklänning i vitt från H&M. Helt ny/tags kvar.

storlek 40. (resår på baksida)

 


Intresserade? vill ha fler bilder, mer info?

maila mig på dansbandsfrun@hotmail.com




Nej nu måste jag gå och skriva namnsdagskort till alla som jag känner o har namnsdag imorgon "Reidar o Reidun" DET lär ta hela kvällen.......puh.......

Av dansbandsfrun - 8 maj 2012 14:02

I´m back   


Eftersom jag MÅSTE få utlopp för alla mina funderingar och djupa tankar här i livet så behöver jag blogga igen.


Jag kände inatt att jag funderade på en viss, speciell sak...

Jag såg nämligen att det numera finns en hårborste med spegel på handtaget. WOW!!


eh..........men.........


då är min fråga, måste man inte borsta snabbt utav bara fan om man ska hinna SPEGLA SIG OCKSÅ???


Äsch...jag vet inte?   




 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards