dansbandsfrun

Alla inlägg under april 2011

Av dansbandsfrun - 18 april 2011 15:49

på obestämd framtid...


Jag vet inte hur jag ska göra. Kanske jag kommer igen snart. Kanske inte.

Jag har i flera dagar brottats med beslutet.


Ni som hängt med mig en tid vet ju att jag ÄLSKAR att ge er underhållning   

Jag ÄLSKAR att få er att skratta! Jag ÄLSKAR att dela mina tankar o min vardag med er. Jag ÄLSKAR era kommentarer som ger mig sån glädje

Jag ÄLSKAR att visa er vackra bilder:

 


 

Häromdagen fick jag ett jättekul erbjudande om att börja tjäna pengar på min blogg, och jag blev SÅ glad och stolt. MEN det startade en massa tankar...


Det krävs så mycket tid, kraft och ork för att det ska funka....


Och jag har inte det just nu.


Jag har sovit till och från i två dagar nu och det är ju av mina nya mediciner, och jag får sådana illamående-känslor så jag vet inte om jag ska springa o kräkas.

 Det kommer säkert bli annorlunda så fort kroppen vant sig. Men bloggen kommer i sista hand nu...


Det känns så tråkigt, men jag ska göra vad jag kan för att få tillbaka "gnistan" igen. Och jag lovar att fortsätta besöka er.


All min kärlek!

(på återseende)   

Av dansbandsfrun - 17 april 2011 21:57

Lägger in lite Englandsbilder...

Vårt hotell som jag VERKLIGEN kan rekommendera. Four Seasons Hotell



I sovrummet fanns otroligt nog en säng med JÄTTESKÖN madrass och sköna sängkläder  

 





Men personalen hade varit gulliga å bäddat ut soffan ifall vi tyckte det var trångt i sängen.

 




Men vi är vana vid trängsel så vi bäddade upp soffan som var kanon!

 



Första kvällen var vi ute o for runt i taxi. Hamnade på Camden Market Place, så jäkla supermysigt! Vi gick runt o lyssnade på gatumusikanter, åt på en toppen restaurangs uteservering, handlade leksaker...

 



Här är "VINTERTRÄDGÅRDEN" där vi åt skitgod frukost på morgnarna. (det finns inte mkt jag njuter av SÅ enormt som god frukost som någon annan ställt fram)

  



  


Fina killar på promenad i ett UNDERBART London.

  



"MINI" spexar vid SPEAKER`S CORNER vid HYDE PARK. (vi hade med mat dit o satt o åt, men det var RIKTIGT kallt just då) Burr....

  




  

avslutar med en vacker bild på ett blommande träd i närbild...


 

Av dansbandsfrun - 17 april 2011 18:46

nu är vi hemma igen och vad jag vet, så ska vi inte fara iväg någonstans.........................på 4 dagar. Puh... Skönt.


Jag har nu kastat grabbarna i badet efter en dags slit på landet.  


Själv ska jag ta mig för det otroligt tunga arbetet å gå igenom reklam, post och vattna blommorna...

SEN kommer jag tillbaka till er.


Snacka om att ja har en del bilder att dela med mig av ;)

Ciao!

Av dansbandsfrun - 15 april 2011 12:37

and.....i have a little trouble to find the Swedish words...   

(nej, skojar bara. Jag ska inte bli Dolph Lundgren-aktig nu) Jag minns faktiskt svenskan ;)


Vi är bara hemma o vänder. Packar om väskorna.

Vi ska till landet i helgen.


sambon ledig och min syster m familj ska komma o umgås med oss.


Jag lyckades shoppa en liiiten smula i London, trots att jag sagt att jag ska vänta tills jag gått ner i vikt.

 

sen MÅSTE jag bara visa er hur träden såg ut där....

  

Det var SÅ underbart med all grönska och alla färger.



jag lägger in fler bilder när jag hinner.

vi hade ju bokat ett dubbelrum men lyckades få en 2rums lägenhet som var över alla förväntningar. Jag har inte riktigt fattat än hur bra o fint vi bodde. (alla som varit i England vet att hotell i "normala prisklasser" är ganska ruffiga med smutsiga heltäckningsmattor o mkt låg standard på rummen)


Grabbarna står o ropar nu, got 2 go!

kram

Av dansbandsfrun - 11 april 2011 18:01

har varit SÅ bra!


vi gjorde ett besök på PLANTAGEN

 

sen var vi på Loppis o blev kära i en långhårig chiwawa chiwaja chiuajja  PUDEL

Grrrrrr...

men jag hittade ingen bild på en sån så jag lägger in en annan hund. VEM blir inte kär nu då?

 




En viss Hamburgerkedja fick besök... (barn behöver inte alltid äta hemlagad husmanskost)   

 

Någon ville ha picnic. So picnic it was!

Gissa om vi myste?

"Mini" sa 7 ggr på en halvtimma; "-vilken trevlig picnic mamma"    Det åts potatissallad o kalkonskivor. Cockosbollar till dessert...

 


SEN plockade vi blommor...Oh min gud, vad vi plockade blommor.... (hade det inte mörknat, hade vi väl gått kvar där ute i kullen än)

 

Sen idag när sambon kom hem från Norrland (förlåt ni Norrländskor som bor i närheten, att jag inte informerade er tidigare) tror han var i Umeå-fredag, Skellefteå-lördag, o Luleå- söndag...)

så hade han MED SIG ETT PAKET!!


What?


Men! Det är min dansglada bloggvän KATTA som hade varit och lämnat en present till killarna i Mats Bergmans. Jisses, va härligt å bli så överraskad!!!!

 

Jag (som ÄLSKAR paket) SLET upp det efter att ha läst det supergulliga brevet. och blev ..................................................
................minst sagt SKITSNOPEN (om det nu finns ett ord som heter så)


*


*


*


*


*


*


Eh...........jihuuuu! SURSTRÖMMING!!!


HAHAHAHAHAAHHAHAHAAHAHA!!!

Så himla UNDERBART!

 


men jag tyckte det "skvalpade" dåligt om burken.... hmmmm...skumt...


AHA!!


 

TACK gulligaste KATTA, för att du gjorde mig superglad!

Och att du har lyckats snappa upp att jag är en gottegris (kan inte fatta att ni märker det)

Och tack för att du hängt med mig ifrån starten, jag uppskattar det som bara den! STOR KRAM   


(nu MÅSTE jag börja packa inför morgondagen)


kram




Av dansbandsfrun - 11 april 2011 13:21

Helt seriöst, så är jag så trött att jag sitter och somnar....


Hoppas det går över snart o att kroppen vänjer sig.

Jag klagar icke, jag är bara ovan.


Jag lovar att lägga in ett inlägg om en stund med blandad kompott från en underbar helg vi haft.


kram

Av dansbandsfrun - 10 april 2011 13:15

Ingen rast o ingen ro när sambon är i Norrland på långturné.


Inte hinner jag med å va så aktiv här på bloggen då ;)


Men nu vet jag att den "träbiten" jag fixat till heter spånskiva...(SLUTA SKRATTA)

Man tar en sån... sen köper man "GRIFFELTAVELFÄRG"

 


ja...sen målar man "träbiten" några gånger...

 


O Sim-sala-bim så har man en griffeltavla... Men nu har jag fått lust att måla hela dörren med sån färg o skriva direkt på den. Hur coolt vore inte det?


(nu när jag ser resultatet, blir jag sugen på att såga till den i en snyggare form)

 


nåja, sen måste jag visa mina FYND som jag inhandlade häromdagen på ICA MAXI.

Dålig bild jag vet, men oj så söta...(o min ursäkt är "förvaring behövs alltid")

dom kostade 10:-/st WOW!

 


Nej nu måste jag rusa... Lillman står o väntar med picnic-väskan...sen ska vi hinna med en loppis också (vi var där igår o blev kära i en tants lilla hund, så vi hoppas träffa dom idag igen) hunden var dessvärre INTE till salu...


ha en underbar dag i solen guys!!

Av dansbandsfrun - 9 april 2011 11:43

Så jag hinner inte in och hälsa på er nu, det gör jag sen.


skulle bara visa hur jag löste ett dilemma jag hade i vårt kök.

(de som bodde här innan var nog synskadade)

HUR kan man ha en knallblå diskmedelshållare? Urrrk...

 

Ta-daaaaaaa

 

och så vill jag ha en griffeltavla i hallen, där man kan skriva ner viktiga saker till "vissa" i familjen som har dåligt minne   


Jag har tagit en helt vanlig "träbit" (inte vet jag vad det heter)

ni får se resultat sen...

 


hej hopp, ses sen!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards