dansbandsfrun

Alla inlägg under juni 2011

Av dansbandsfrun - 20 juni 2011 14:51

Vi har varit på landet hela helgen och njutit!

Faktiskt av både solsken och regn...  


För är det något jag har lärt mig så är det att hitta något värdefullt i VARJE dag, inte bara soliga.

I söndags plockade jag smultron i HÄLLREGN och jag hade skitkul!

Jag tror inte jag har gett mig ut medvetet i spöregn sedan jag var liten...


jag har som vanligt några bilder jag vill dela med er, och dessa är verkligen SOMMAR för mig.




Ett fönster med skira spetsgardiner...

 



Underbara blommor

  




Nyplockade smultron

 


Vad är SOMMAR för er?



Av dansbandsfrun - 8 juni 2011 20:01

Idag är en såndär BRA dag som man känner sig varm i hela hjärtat. (hrm.....ja i resten av kroppen också för den delen) Men jag SVOR i vintras på att aldrig mer klaga på värmen så jag säger bara lite "Nu dör jag snart" så fattar min omgivning direkt vad det är frågan om...  



                                                  
         *


Vi har varit vid en liten UNDERBAR insjö i eftermiddag o badat. Det var SÅ mysigt MEN nu tänker jag bara lägga ut lite mysiga bilder som jag tog på LANDET häromdagen...



Som ni kan förstå är det vackrare än någonsin nu....


(jag fattar inte hur det ska kunna finnas en enda blomma kvar i midsommar, när alla blommar för fullt nu)


 


 


 


 


 


Lite ögongodis att njuta av!

(ni som har mig på facebook har sett bilderna, ja jag vet) ;)


nu ska jag packa för imorgon bär det ner mot södern...En pingst i Småland hägrar!


KRAM

Av dansbandsfrun - 6 juni 2011 22:45

Först vill jag tacka alla FANTASTISKA människor som bryr sig om mig o min blogg!

Och som har lämnat några rader och tankar som jag ibland går in o kikar på   när det känns lite tungt. Ni anar inte hur era ord piggar upp mig!!!!!!



Sen vill jag berätta varför jag tog en "bloggpaus" (jag vet inte ännu om det ÄR det eller om jag har lagt av)



jag började med mina mediciner, (methotrexate) som skulle/ska hjälpa mot reumatisk värk (kort sagt)

Och jag blev jättesjuk av dem.

Nu är jag inne på 8e veckan och idag är första måndagen jag inte kräks.... (jag tar tabletterna på söndagarna)

Jag har sovit o kräkts så mkt så det hade nog blivit trist för er att läsa;



Inget man blir "Årets Bloggerska" på direkt  ;)



Men nu börjar jag se "ljuset" igen   

Jag hoppades på ett mirakel med medicinerna, men så blev det inte men bättre är det och det är jag otroligt tacksam för.



Nu ska jag sova (no shit Sherlock?) och så får vi se vad som händer här....


Puss till er från Dansbandsfrun

 


Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards