dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

En liten hälsning i sommarvärmen!

Av dansbandsfrun - 6 juni 2011 22:45

Först vill jag tacka alla FANTASTISKA människor som bryr sig om mig o min blogg!

Och som har lämnat några rader och tankar som jag ibland går in o kikar på   när det känns lite tungt. Ni anar inte hur era ord piggar upp mig!!!!!!



Sen vill jag berätta varför jag tog en "bloggpaus" (jag vet inte ännu om det ÄR det eller om jag har lagt av)



jag började med mina mediciner, (methotrexate) som skulle/ska hjälpa mot reumatisk värk (kort sagt)

Och jag blev jättesjuk av dem.

Nu är jag inne på 8e veckan och idag är första måndagen jag inte kräks.... (jag tar tabletterna på söndagarna)

Jag har sovit o kräkts så mkt så det hade nog blivit trist för er att läsa;



Inget man blir "Årets Bloggerska" på direkt  ;)



Men nu börjar jag se "ljuset" igen   

Jag hoppades på ett mirakel med medicinerna, men så blev det inte men bättre är det och det är jag otroligt tacksam för.



Nu ska jag sova (no shit Sherlock?) och så får vi se vad som händer här....


Puss till er från Dansbandsfrun

 


 
 
Ingen bild

Lena

6 juni 2011 23:06

Vad tråkigt att du mått dåligt av med. Hoppas det avtar så du får må bättre!!
Stor Kram

dansbandsfrun

8 juni 2011 21:30

Tack Lena, nu mår jag bättre!
Kramar

 
Britt

Britt

6 juni 2011 23:08

Åhh vad roligt att se att du lever och mindre roligt att du mår som du mår. Hoppas det onda med ont förgås och att du snart känner dig friskare. Hoppas sommarvärmen gör dig gott. Ha det bäst!

http://brittsbetraktelser.blogspot.com

dansbandsfrun

8 juni 2011 21:26

Hej Goa Britt!
Ja det är precis värmen som fått mig att må lite bättre nu o att jag slutat *peppar peppar* att kräkas.
Det här SKA bli en bra sommar har jag bestämt ;)
kramar

 
Gun

Gun

7 juni 2011 09:23

Men vad tråkigt att du mått så dåligt! Men kanske det är övergående. Har för mig att min jobbarkompis också mådde dåligt i början, innan hon blev bättre. Hon jobbar ju heltid nu, så jag håller tummarna för att det blir bättre för dig också.
Skitsnygg är du i alla fall, som vanligt.:) Kram på dig!

http://horni.blogg.se

dansbandsfrun

8 juni 2011 21:21

ja jag minns att du berättade om att hon var ok nu o det är superskönt att höra för det är det som håller mig uppe när det är tufft. Jag har bestämt mig för att kämpa som tusan för att må bra igen. Jag e envis ;)
Tack goa du!!!
kram

 
Jenfan75

Jenfan75

7 juni 2011 11:39

Hej och Glad sommar på dig=)
Tråkigt att du mår dåligt av tabletterna hoppas att det ordnar sig för dig. Saknar dina inlägg här=)..

Sickar en massa styrkekramar till dig....

http://jenfan75.blogspot.com

dansbandsfrun

8 juni 2011 21:15

Hej där, o tack detsamma! ;)
Ja, nu hoppas jag att det blir bättre.
Kramar

 
lisa

lisa

7 juni 2011 21:53

Jag vet hur du kämpar min goa vännnnnnnnnnnnn..
Mina tankar går ofta till dig som i dag har dom farit till dig många gånger..
Hoppas du känner min kärlek och omtanke som kommer till dig...
Kram Kram ....Lisa

http://unikajag.se

dansbandsfrun

8 juni 2011 21:02

Det gör jag gumman, jag känner det ända hit! Du e bäst! kram

 
Lotta

Lotta

8 juni 2011 07:14

Härligt att du börjar se ljuset igen:-)
Och hoppas att du snart får ork och lust att börja med bloggandet igen. Alltid kul att gå in här hos dig.
Tyvärr har jag inte heller någon ork för bloggen just nu, men av andra orsaker.
Men jag tror att min lust och ork också kommer tillbaka :-)
Sköt om dig!!! Många kramar till dig.

http://www.lotenlind.blogg.se

dansbandsfrun

8 juni 2011 20:28

Hej goding!
Jag var inne hos dig igår o såg hur du har det din arma stackare. Det finns idioter till allt tydligen! Hoppas det ordnar sig! och att vi snart e tillbaka både du o jag med full kraft. KRAM

 
Ingen bild

Katta

8 juni 2011 09:31

Kul att få ett livstecken från dej! (Förutom FB då...)
Tråkigt att medicinerna inte gav den effekt du hoppades på, men det kanske tar tid...
Önskar dej en underbar sommar!
Kramen

dansbandsfrun

8 juni 2011 20:24

Det kommer kanske ännu mer effekt allt eftersom (jag hoppas så in i...) ;)
Detsamma önskar jag dig!!! kramar

 
Neta

Neta

8 juni 2011 15:47

Har tänkt så ofta på dig och undrat hur du har det.Hoppas du blir bättre och att illamåendet är över nu :)
Stor kram till dig och familjen, kämpa på alla 3.
Blir du med till Malung?

http://netaave.blogg.se

dansbandsfrun

8 juni 2011 20:20

Ja du har verkligen varit superomtänksam! Tack snälla!!! Ja nu "kan vi det här", nu får det gärna räcka ett tag ;)
Kram tillbaka o nej dessvärre blir det inget Malung i år heller men jag säger som jag gör varje år "Nästa år, då du" hahahaha
(förresten skulle inte du va nanny åt Maria´s o mina grabbar i en husvagn, eller hur var det?) hihihihi kram

 
Ama de casa

Ama de casa

9 juni 2011 17:10

Det tar väl ett tag innan kroppen vänjer sig - hoppas, hoppas, HOPPAS att det bara blir bättre och bättre!

Du SER i alla fall lika pigg och go ut som vanligt :-)

http://amacasa.wordpress.com

 
AnneliH

AnneliH

9 juni 2011 20:14

Vad glad jag blir!!!...att du mår bättre nu! Vilka härliga sommarbilder du har tagit!! Hoppas att du kan njuta lite nu när du är i de Småländska skogarna! Stora kramen!

http://www.canary.user.se

 
Mia systeryster

Mia systeryster

13 juni 2011 14:57

Jäklars vilke pingladu är!! Hoppa att taletterna verkligen har börjat funka så att du blir helt bratill slut=D
Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

 
charlotte

charlotte

21 juni 2011 08:08

bra att du börjar må bättre nu. man upplever livet på ett annat sett när man verkligen sett mörkret
pussen på dig

http://kloppan.wordpres.com

 
Marie-Louise

Marie-Louise

27 juni 2011 11:25

Vad tråkigt att du blev dålig av Metotrexaten, jag hoppas du mår bättre nu. Jag blev också dålig de första veckorna med dessa tabletter och fick lov att laborera med dosen ett bra tag innan den blev rätt. Men jag hoppas du mår bättre i värken/kroppen. Kram

http://madredetres.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards