dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

Jaha, då får jag väl va ensam resten av mitt liv.......

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26

Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!


Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?


Så häromkvällen när vi satt vid matbordet och käkade så blev jag en smula glad och förvånad när sonen satt o beundade min nya hårfärg... (åh, nu ska han säga något gulligt, tänkte jag)


" - tycker du att jag är fin i mörkt hår?" frågade jag...


" - ja, jo alltså...visst är du det men jag är orolig mamma..."


" - oj, varför då?"


" - jo för det vet ju alla, att killar bara vill ha ljushåriga tjejer"......

(här börjar jag känna min puls ökar) ........

han tänker nu hur han ska kunna fortsätta det ser jag lång väg)...............

- "jag vet också att killar aldrig blir ihop med tjejer som har håret uppsatt hela tiden!!"




 

"En mörkhårig mamma med håret uppsatt 345 dagar om året som är dömd till ett liv i ensamhet......"




 
 
Carro

Carro

14 januari 2014 23:53

Hahaha! Jag har alltis också uppsatt hår så fort jag e hemma iaf. Då e jag med dödsdömd! Haha.

http://carropiiz.blogg.se

dansbandsfrun

15 januari 2014 00:17

jahaaa, o inte e du blond heller... fy tusan så kört!! ;)
men visst, då vet vi ju ialla fall...det kan ju va en fördel o liksom slippa hoppas! hahaha

 
Neta

Neta

15 januari 2014 01:32

Sa han nåt om gråhåriga? ;)Bor du kvar eller har du flyttat?

http://netaave2.bloggplatsen.se

dansbandsfrun

15 januari 2014 16:27

inte ett ord yppades om den "kategorin" ;)
jag är Småländska igen ;)

 
Decdia

Decdia

15 januari 2014 19:28

Men brunt är ju det nya blonda (säger hon som är nyfärgad)! Och se på de kungliga grabbarna under de senaste åren, nästan bara brunetter som blivit ingifta i släkten.

http://www.decdia.blogg.se

dansbandsfrun

16 januari 2014 01:14

Ha! Jag visste det! Du har färgat enbart för att dumpa Batman o sno C-P från Sofia! Erkänn??`!!!

 
Ama de casa

Ama de casa

16 januari 2014 13:12

Hahaha! Du vet att barnaga är förbjudet nu va?
;-)

http://amacasa.wordpress.com

dansbandsfrun

16 januari 2014 18:48

Tur för han det, den lilla kaxpottan hahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Av dansbandsfrun - 13 december 2012 11:59

Det är så mkt som händer just nu, så det får bli en liten paus. KRAM ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards