dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 28 november 2012

"Kaffet kokar över"

Av dansbandsfrun - 28 november 2012 11:48

Jag minns en sen natt på "Hultsfredsfestivalen" för många år sedan då min kompis o jag gick runt o fördrev tiden...


Vi kände oss lite busiga och började spåna på om vi skulle utmana varandra på olika saker. Och ja DET skulle vi ;)

Anyhow, så fick vi se en lång mörkhyad man med rastamössa som passerar oss.


Plötsligt känner jag hur "fan flyger i mig" o att vi kan göra en "kaffet kokar över" på honom....

(en "lek" som går ut på att dra av nån mössan och ropa dom orden samtidigt) Hysteriskt kul om man är i tioårsåldern...


Hur som helst springer jag fram o hoppar allt vad jag kan för att nå upp till mössan på den här låååånga karln, och sliter tag i hans mössa och skriker;

" -KAFFET KOKAR ÖVER" och i samma stund som jag inser att mössan liksom "sitter fast i hans hår" så ropar han lite chockat;

" -WHAT THE FUCK"?

jag skrattar så jag gråter och håller på att kissa på mig, men finner mig snabbt och skriker på nytt:


" - THE COFFEE IS COCKING OVER" och så springer jag därifrån fortare än en oljad blixt medans en mycket förvånad herre står kvar och bara gapar...hahaha


GUD va roligt vi har haft på denna underbara festival genom åren!!


  bild lånad på BODEGA.SE

(mannen på bilden har inget att göra med mannen i storyn.......tror jag......)


 
 
Ingen bild

Louise

28 november 2012 12:32

Hahaha.... så jäkla roligt! Du är nr 1 i bus och kul. Det har du alltid varit och kommer alltid att förbli.

dansbandsfrun

28 november 2012 12:59

hihihi tack, nu blev jag jätteglad!! Jag älskar fortfarande bus och kommer göra resten av mitt liv ;) kramar

 
♥ Carina ♥

♥ Carina ♥

28 november 2012 22:11

Haha, toka!! Bra översättning till engelska också ;)
Kram

http://cinacarina.blogspot.com

dansbandsfrun

28 november 2012 23:31

Min styrka är det engelska språket faktiskt hahaha ;)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards