dansbandsfrun

Alla inlägg under oktober 2010

Av dansbandsfrun - 14 oktober 2010 09:36

Någon har fått mask......


  


usch, fy och blä........


*


*


*


*


*


*




nej, jag skojar bara! Vi hade nudlar i maten bara....   

  

Av dansbandsfrun - 13 oktober 2010 14:40

Igår var jag ju "duktig"...


Gjorde två kålpuddingar och tre plåtar bullar när jag varit på kurs. Det fick jag "lida för" sen.....


Jag vill inte visa "Mini" riktigt hur ont jag har (men det lyckas inte jämt)


Så när jag låg i soffan en stund så rann tårarna och jag kunde inte röra mig.


Då SPRANG min älskade unge ut i köket och hämtade ett TREORÖR som låg på bänkenoch kom in och bad mig ta en.  -"Då blir du bättre mamma"


och så ställde han fram sex av sina finaste favoritbilar brevid mig och sa att jag fick låna dom.      



  

Mitt livs största KÄRLEK!!!!!

Av dansbandsfrun - 13 oktober 2010 11:33

Ni som följer mig och min blogg, vet att jag för en tid sedan deltog i KAFFEHÖRNANS tävling "Kaffehörnans Höjdare".


Alla som ville kunde rösta på sina favoriter, och man fick rösta hur många gånger man ville.


Jag vann   


så nu har jag satt mig tillrätta vid min telefon för att invänta att Michael Bindefelt och de andra "högdjuren från Party-Stockholm" ringer och bjuder mig på lite kändis-mingel   


Jag vill tacka alla som tog sig tiden att gå in och rösta på mig. Det var JÄTTEGULLIGT och framförallt uppskattat.


Det visade sig snabbt att jag har en fantastisk kvinna som mitt största fans. Hon hade röstat 76 gånger av 158 och hon skriver jämt de raraste saker om att min blogg förgyller hennes dagar och det värmer så i mitt hjärta att jag saknar ord.

Jag vill därför ge henne detta inlägg för att visa MIN uppskattning.


Jag har fått lov att visa er en jättefin bild på henne och med den vill jag säga att du gör MIN dag Anne, det är för dig och er andra jag skriver. Att få respons i form av fina kommentarer är det BÄSTA som kan hända. Det bästa betyget.


TACK till dig för att du läser mina ord.

  

En jättesnygg Anne!!


Av dansbandsfrun - 12 oktober 2010 18:39

men JAG klarar ganska mycket   


Idag klappar jag mig på axeln och säger;


"jäklar va bra jag är"   


Det gör man ALLDELES för sällan.......


Är NI bra på det?

Av dansbandsfrun - 12 oktober 2010 11:29

Idag är det dags för kurs igen.


VARFÖR kan man inte låta bli att tänka inne i huvudet "på Kurs med Kurt, på kurs med Kurt, på kurs med Kurt......."


eh....förresten stryk det, kanske bara är jag....  

Av dansbandsfrun - 11 oktober 2010 22:25

Vm -94... Vem minns inte den här varma sommaren full av kanonmatcher på Tv´n dygnet runt?


Jag drog från min svettiga lägenhet över till Öland för att hälsa på "päronen"


På natten var det en shysst match som jag skulle se, dom "äldre" gick o lade sig.

Jag satte mig tillrätta med popcorn endast iförd bikini...


Jag hade dragit för gardinerna för fönstren men såg att den ena "glipade" litegrann. Jag reagerade att det blåste i trädet utanför...

"Nåja, nu ska jag inte va larvig" (vet jag att jag tänkte)



Efter en stund kom en mycket obehaglig känsla över mig...

att jag var iaktagen   


Jag bestämde mig för att gå fram o dra undan gardinen, för att bevisa för mig själv att det inte stod någon utanför...

(BIG MISSTAKE)


Plötsligt står jag öga mot öga med ett par illblå ögon. Det enda jag minns är att mannen hade en kapuschong (träningsjacka) och byxorna ......hm.........neddragna.....och ...........ja ni fattar?   

  bild lånad från: roligaprylar.se


jag drog igen gardinen samtidigt som jag skrek i högan sky!!!!!!

Dom andra kom springandes ut och vi for ut på altan och gapade o skrek.....


Men ingen fanns där...


Min mamma berättade då att dom ofta sett en grannpojke gå runt stugan.

(tack mamma, hade du sagt det innan så kunde jag sett fotbollen i lugn o ro hemma)   


ryktet sa att pojken tog livet av sig innan sommaren var slut..Grannarna sa att han visst var psykiskt sjuk.

Inte för att man ska skoja om sånt men han hade ju faktiskt sett mig i bikini.....



Av dansbandsfrun - 11 oktober 2010 16:02

Ja, ni undrar säkert var jag har varit hela dagen (JO, det gör ni visst)   


Jag har sovit... My good, jag har inte så mycket värk som jag trodde jag skulle få men min kropp är så trött att jag känner mig som en gumma på 95.

Och då ska vi inte prata om hur trötta mina skinkor är...

Dom är fan redo för julbordet...

SPLASH, in me ett äpple emellan o så vassego O ÄT! hahahahahahaha


Anyway, jag håller nu på att laga kina-gryta åt oss här sen ska det bli "filmkväll" (jo tjena, OM min sambo kan slita sig från gästrumsrenoveringen)


För min syster och hennes barn kommer nämligen upp i helgen så vi vill ju gärna fixa iordning det tills dess.  



Nu måste jag höja stereon (JANNEZ senaste)   



Sen ska ni få läsa om när jag råkade ut för en fönstertittare som hade byxorna nere, men det tar vi när jag har ätit   


CIAO




Av dansbandsfrun - 10 oktober 2010 21:51

Åh vilken superrolig kväll det var igår.


Jag visste att grabbarna hemma hade skitmysigt så jag kunde verkligen slappna av. Mina leder var supersnälla mot mig och nu var det äntligen dags att ha kul!


Jannez är ett av det bästa banden i Sverige just nu och jag lyckades få dansa massor med en man som hade showdansat och gått på Lasse Kuhler så jag kunde inte fått det bättre. GUUD så kul det var att bara bli "förd" på dansgolvet. I början var jag lite ringrostig men sen kom duracellkaninen fram så idag har jag träningsvärk i mina SKINKOR ;)


  


  


  


  

älskade syster och jag inne i puben   


Tack U för att du kom innan så vi fick sitta o prata. Det var så otroligt mysigt!

Tack M & H för att ni e så goa och "släppte in oss" Så himla fin vagn ni har!!

Tack K, L och T för skjuts och trevligt sällskap

och framförallt

TACK JANNEZ för att ni är dom ni är!!


Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards