dansbandsfrun

Alla inlägg under oktober 2010

Av dansbandsfrun - 21 oktober 2010 18:51

jag KAN göra tårta (med förbundna ögon)


Men idag gick ALLT fel.

 


Jag försökte (min dumskalle) att lyfta den färdiga tårtan över till ett snyggare fat och då sa det "pjoff" ........ Detta var det som blev kvar och resten hamnade i slasken....   


Men vilken tur att det finns tårtor att köpa.


Om jag hade en positiv inställning idag efteråt?

Eh...Nope...

(måste nog gå om kursen 8veckor till)   


Av dansbandsfrun - 21 oktober 2010 09:56

Idag är det sista gången på min kurs som jag gått i 8veckor.

(jag har lärt mig en massa om mindfullness, träning, avslappning, hur inställning påverkar oss, självförtroende, värderingar osv...)

MASSOR av nyttigheter som alla behöver kunna men som man glömmer bort i den stressiga vardagen.


Jag håller nu på att göra en prinsesstårta som ska med till tjejjerna. Vi måste ju fira lite att vi varit så duktiga.


Jag trodde dessa veckor skulle bli jättetråkiga och istället visar det sig att det var fullt av UNDERBARA kvinnor där som jag hoppas kunna fortsätta träffa!


Återkommer med bild på tårtan.

(det är liiite bökigt att baka för jag har de mest svullna monsterhänder idag som gör SÅ förbannat ont) Men som jag lärt mig nu   

så är det inställning som räknas.

Så idag tänker jag;


"jag behöver ju bara vispa grädden, inte mjölka ko-skrället"


va? vill ni se mina händer?

Jamen visst...hahaha

  


  


någon som vill byta?


Häpp....trodde väl det   

Av dansbandsfrun - 20 oktober 2010 19:37

Det gick bra på ITRIM idag. Deras koncept är bra.


Dom fokuserar mer på motion o träning (än Xtravaganzas)

Så nu är kontrakt påskrivet o jag tar nya tag.

(kan berätta lite mer detaljer när jag har satt igång inom några veckor)


Just nu lyssnar jag på sambon och sonen som sitter och pratar "killsnack"

(så gulligt att jag dör)    


Måste gå o göra dom sällskap   


sen känner jag att jag vill måla ikväll igen...



Visade jag förresten våra senaste inköp till Gästrummet? (fd förråd)

(jag har HELT snöat in på att det är rosa-bandet-månad) ;)

  


  


  


alla bilder hämtade på ikea.se


rummet är vitt, så det rosa kan bytas efter humör...


Sen hittade jag ett väggord på TRADERA som ska upp nu med;

  

Det kommer bli så bra...


Med tanke på att det är en stor garderob/förråd som vi fixat till så får vi vara nöjda. Färdigt resultat KAN visas senare (man vet aldrig)   


Av dansbandsfrun - 20 oktober 2010 09:20

Här ligger jag i sängen o drar mig för att gå upp...


Jag tror det får bli ett varmt bad och massor med tända ljus för att vakna till idag....................burrrrrr......  


Jag MÅSTE ner på stan för jag har ett möte vid 12.

Med ITRIM 

Ni vet ju att jag skrev in mig och började på Xtravaganza?

Men så svimmade jag osv...


Nu har några av deras personal flyttat över till ITRIM o vill ha med mig dit, så jag ska gå o höra vad dom kan erbjuda mig.


(önskar dom kunde säga "vi gör ALLT ÅT dig, vi viftar med trollspöt o sim-sa-la-bim så har du drömkroppen")


jag berättar mer sen.


love   







Av dansbandsfrun - 19 oktober 2010 17:50

jajamensan...


här har det skapats för fullt.

Förutom min tavla (i rosa bandet-tema) som jag målat till vårt nya gästrum (ni får den den senare) så har jag gjort "vinglasmarkörer"

Det är jättepopulärt nu.

Vad det är?


Jo, man sätter dom på vinglasen vid sammankomster så alla kan hålla reda på sitt glas. Te x. "-du Ulla-Bella har det GULA glaset nu"

Tänk så skönt att man bara kan slappna av o dricka sig "prillig o gó)    


  


  


På tal om Rosa Bandet tema:


Ni har väl köpt en sånhär?

   

25:- o de finns på många ställen.


Varenda öre man kan ge till kampen mot den förbannade sjukdomen är SUVERÄNT!


Idag på min kurs var det en av tjejerna som berättade att hon haft bröstcancer men är fri från den idag. Men den rädslan hon har varje år, när återkontrollen närmar sig är fruktansvärd...

Det räckte med att hon berättade det så rann mina tårar (nu gör dom det igen)


INGEN ska behöva gå igenom sånt. Vi MÅSTE bekämpa cancer!

OM ni har erfarenhet av sjukdomen o vill berätta så får ni gärna göra det...

annars och i vilket fall så skickar jag en bamsekram till er alla drabbade, överlevanden, och anhöriga!!


LOVE   

Av dansbandsfrun - 19 oktober 2010 12:29

I Sverige bor det svenskar


I Danmark bor det danskar


vad heter dom som bor i Peru?

Peruker???   


Av dansbandsfrun - 18 oktober 2010 18:46

Klart ni vill!!   


MEN först vill jag poängtera att det absolut INTE var min sambo som var gullig och gav mig en present. Jo, han LEVERERADE den ja, men jag fick den av en annan.


Nämligen sötnosen och supergoa SANDRA hade skickat med min sambo en present hem till mig. och jösses så glad jag blev när jag fick det i morse och allt var bara PERFEKT!! Kolla själva!

har ni sett en sötare mössa?   

  


och dessutom de sötaste sockorna med!! Och jag som ALLTID e frusen om fötterna! Underbara Sandra, du är bäst!  Jag tycker du ska börja sälja dessa, för det var så himla skön kvalitée på garnet med.


Och ps. vet ni?


Det verkar fan som om sambon blev lite nykär så fort jag fick på mig "myssa"...undrar om det är ett förtrollat garn?   

  


spring nu in till Sandra och beställ varsitt "kit" innan den smällkalla vintern är här!


kramar 

Av dansbandsfrun - 18 oktober 2010 11:41

Min sambo kom hem i natt från helgens spelningar.


Med sig hade han en present....


Ni ska få se vad och från vem senare.....    


Jag vill spendera lite kvalitetstid med min familj nu   


ha nu en HÄRLIG måndag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards