dansbandsfrun

Alla inlägg under oktober 2010

Av dansbandsfrun - 17 oktober 2010 21:52

Var ska jag börja...Det surrar som humlor i huvudet och mina åsikter är många...

 

Kvällens absoluta segrare i ALLA bemärkelser är dessa;

  

bild från www.fjl.se

 

Bandet hette "Divine" fram tills kvällen innan premiäravsnittet. Då dom fick lägga till "PURE" före eftersom dom inte var först med namnet.

 

Jävlar (förlåt) men vilket band, vilket tryck, vilken kvinna, vilken röst, vilken utstrålning, vilken framtid det här gänget går till mötes om allt går som det ska.

 

Jag har aldrig hört dom förut men DET ska vi ändra på nu.

 

                                         *

 

Man börjar ana direkt att det är en mer "lågmäld" Christine Meltzer som håller i promgramledarrollen än på Melodifestivalen.... Nu klarar hon att vara påläst och verkar lugn o faktiskt tom "trygg" men min fråga är -fanns det INGEN i hela Sverige som var mera "DANSBAND" än HON?

 

och sen vet jag inte om mitt blodtryck orkar med att ens orda om den blonderade damen som befann sig brevid min favvo Thomas Deutgen.

Visa mig den person som satte HENNE där!!!!!!!!!!!!!!!!

Eh.....

JAG hade kunnat ge er på SVT namnet på 1000 pers som hade varit roligare att se där...Folk som BRINNER för dansbandsmusik, folk som har en ANING om hur det ska låta och vilken takt det ska spelas i...osv...

 

Hon kollade på kameramännen, hon avbröt Thomas 489ggr när HAN försökte säga något om DANSBAND, hon viftade o bräkte om toner och ackord som jag skiter duktigt i. Hon gillade RIGO o hans tomatsalsa, det sa väl allt? Eh........

 

 

 

Jo sen var det en negativ sak till....

 

Publiken.....som dansar....

som inget vill hellre än att hamna framför kameran så familjen hemma ser dom...

 

Suck.....

Jag blir så rädd......

 

Om jag så lever i 100 år så kommer jag aldrig förstå er som springer över andra par för att få en stund i "rampljuset". Ni är SÅ fina med era svettiga pannor o ALLA brinner för att se er gnussa sönder era partners ögonbryn...

 

BANDEN? Hur dom lät?

 

Tja.....

 

Divine: var ju kanon har jag ju sagt   

 

Wizex: bra version av Stenmarcks låt. Men nja.... jag ska ge dom fler chanser

 

Elizas: kan nog bli nåt bra, jäkligt kul att dom kom med. Mysig o ödmjuk tjej med bra röst.

 

Donnez: Hade höga förväntningar, (har aldrig själv hört dom) men det blev "platt fall" pga en FRUKTANSVÄRD låt. Men jag ser fram emot nästa vecka. Upp till bevis...

 

CC & Lee:  Superbra band med otroligt kompetenta musiker, urduktiga tjejer MEN som alla andra ifrågasätter så undrar jag; är det ett dansband? Alltså; skulle JAG betala 150:- för att gå ut o dansa till dom?

Svaret blir nog tyvärr nej...(o jag avskyr mig själv för det) vi BEHÖVER ju nytänkande i branchen o nya tuffare band som kan visa att dansband kan låta olika...

 

Rigos: har ni nog redan fattat min åsikt om?

Ett SKÄMT att dom var med ens...

 

Sweetshots: Nej tack, jag avstår. SKITDUKTIGA sångerskor MEN Inget dansband.

 

 

Patrik`s combo: som sagt......

 

Jeppes och cabbojsarna: (minns inte namnet riktigt) men jag gillar country men inte om jag måste sitta o oroa mig för att sångaren ska få en wiplash hela tiden... Hans nacke måste ta duktigt me skada om han svingar me skallen sådär hela kvällarna...jisses!

Bra musiker/schysst röst annars........ kanske passar mer på radio?

 

Willez: jodå, ge pojkarna en chans. Dom har framtiden framför sig med en härlig charm, ärlighet o ett hålligång så får vi nog se mer.

 

 

 

jo sen var det en sak till...Nä...skojar bara GOD NATT!

 

Av dansbandsfrun - 17 oktober 2010 15:05

(det är en väldigt känd dansbandslåt för er som inte "hänger med" )  


Nu är det så makalöst tyst och tomt här...


Gästerna har åkt hem. (här är 2 av 3) 

 


Jag önskar att vi bodde närmare varandra   


Ps: precis under DANSBANDSKAMPEN igår så blev vi "upptagna av nåt annat" så för er som väntar på recensioner, får vänta ett tag till. Ska kolla reprisen nu i eftermiddag. Så skriver jag om den sen. OK?


kramar 

Av dansbandsfrun - 16 oktober 2010 18:47

kändes det som när jag låg på alla fyra under ett bord på LINDEX o försökte dra fram min son, som satt därinne och lekte gök, "KO-KOOOOO"


När vi kom in i köpcentrat så möttes vi av ett TÅG....Självklart var vi tvungna att ta en tripp...(eller jag skickade med syster med ungarna)   


  


sen skulle vi köpa SKOR....Tack gode gud för smart personal som har TV i affärerna! Här dumpade vi av minimänniskorna...


  


...det KAN ha tagit en stund...


    

var visst inte ALLA som uppskattade skor......


Men alla vet ju vad som piggar upp.... SOCKER!!!!!!!   

 


Har hört så mycket att löshår ska vara så dyrt, men det håller jag nog inte med om. Hittade lite schyssta toffsar på LINDEX som funkar bra va?

Kvalité? Nja, beror på hur petig man är...

  


Allt passar en äkta primadonna!

    


(stackars barn, jag tvingade dom att modella...alla vet ju hur det brukar gå för "barnmodeller"....droger och elände...."keep the fingers crossed")

  


Nehe, nu måste vi börja ladda för Kampen!!

Ni missar väl inte den?


Av dansbandsfrun - 16 oktober 2010 09:17

Jag kunde verkligen inte sova i natt.


Osäker på om det berodde på det goda rödvinet vi smakade igår eller om det var Stevie Wonders fel...


Jag KUNDE inte låta bli å ligga o skratta åt;


"Vet ni hur Stevie Wonders fru ser ut?"

*

*

*

*

*

*

"Nej, inte han heller"


  


HAHAHAAHAHAHAHAHAHA !!!!!!!!!!!


(det behövs inte mycket för att jag ska skratta som ni märker)


Ha en underbar dag, det ska VI ha!

Av dansbandsfrun - 15 oktober 2010 18:23

När jag ställde mig på vår digitalvåg förut så stod det i displayen;


"skämtar du?"

 

sen blev det en jäkla smäll........


  

det här är det som blev kvar......



Fan, jag hoppar nog ostbågarna ikväll.........

Av dansbandsfrun - 15 oktober 2010 13:52

japp, det är vad vi pysslar med just nu.


Vi väntar ju besök ihelgen.  Min syster och hennes barn kommer upp.

Ska bli superkul.


Imorgon står en hel del shopping på schemat   


kommer ni ihåg i somras när dom var o hälsade på på landet?

      "The Blues Sisters"  på spaningsuppdrag...  


  


   klickbara bilder...hahaha (känn er inte tvungna)

Av dansbandsfrun - 14 oktober 2010 20:25

Är det inte HELT fantastiskt?


Nu är det snart dags igen.... Det slog mig nu ikväll...


PÅ LÖRDAG BÖRJAR DANSBANDSKAMPEN 2010

 

  

 

Lyckan är total. Inte nog med detta...

Vi får ju gäster med.

 

Jippie!!

 

Nu är frågan: ska NI kolla kampen?

Det JAG har med mig ifrån förra året är att första programmet var "fiasko", så OM det skulle va så iår igen så vet vi ju att det blir bättre...så sluta inte titta   

 

 

bild lånad av www.danslogen.se

 

 

Av dansbandsfrun - 14 oktober 2010 12:49

var är den här bilden tagen?


   


NÄHÄ!! Jag var INTE ensam....     

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards