dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Kan ni tipsa mig om en bra kamera?

Av dansbandsfrun - 7 december 2010 21:33

Nu behöver jag tips och hjälp.

Jag ska skaffa mig en kamera.


Mina krav:


* Enkel

* Mycket automatik (typ bara att trycka)

* Många megapixlar

* Bra zoom

* Bra pris


Eller berätta om era kameror om ni har någon bra. Så KANSKE jag även kan tänka mig en med ett "mer-än-bra-pris"

(men jag är ju inte fotograf så det ska inte va någon för 5-6000:- typ)


kom igen nu, HELP!   

 
 
Ingen bild

Lena

7 december 2010 21:44

Nikon Coolpix
Enkel o smidig finns i flera färger. Har en själv..
Tror dom sålde dom under 1000 inne på Media markt.
Kram

 
Erika

Erika

7 december 2010 23:01

Haha, lusharpan heter våran återvinningsstation :)
Vet ej varför dock...
kram

http://erajkag.blogg.se

 
jenny

jenny

7 december 2010 23:43

När du har köpt din så kan du ju tipsa vidare till mig.. Jag slänger snart den gamla i väggen!! Fast jag vill ha en super blixt också!!!

Kram jenny

http://www.janethepain.se

 
Svorskan

Svorskan

8 december 2010 06:50

Jag har samma som Lena. Liiiite borde man lära sig av inställningarna för att få max utbyte av den, men den är otroligt enkel.

http://svorskan.se

 
Stattinskan

Stattinskan

8 december 2010 06:54

Jag sitter i samma dilemma. Vill ha en värstingkamera men som är toklätt att fota med och helst gratis :-D
Gomorron

http://metrobloggen.se/stattin

 
camilla

camilla

8 december 2010 08:40

Ska du ha en digitalkamera eller en systemkamera?
Jag gillar båda men jag använder mest min digitala som är en Canon IXUS 97015,10 mega pixels. Liten och lätt att använda.
Min systemkamera är en Canon EOS 450D.
Men som sagt..den är lite klumpigare men den tar finare bilder.
Lycka till!

http://www.cammo69.blogspot.com

 
Gun

Gun

8 december 2010 09:31

Jag har en Panasonic DMC-TZ5 med tio gånger optisk zoom och tycker den är enkel och bra. Den är ett par år gammal och kostade ett par tusen, minns inte riktigt. Bra zoom är väldigt kul att ha, så tänk på det tycker jag.

http://horni.blogg.se

 
lisa

lisa

8 december 2010 09:38

Å vännen vill bara ge er ett jätte grattis så här.. myser vid tanken att ni har ringar på fingret nu...........
Ett jätte grattis till er båda två..kram kram och hälsa M

http://unikajag.se

 
Diana

Diana

8 december 2010 10:04

Då ska du inte ha en systemkamera (där måste man ha lite koll på vad man gör). Och en vanlig bra digitalkamera kan du nog få för en 1000-2000 kr, pengarna som du får över kan du posta till mig! ;)

http://www.decdia.blogg.se

 
Ingen bild

Neta

8 december 2010 12:43

Olympus X-43, 5 x optisk zon, 14 megapixlar (är mer än man behöver) superenkel med svensk text direkt på displayen, och det bästa av allt bra macro, du kan ta jättefina närbilder på växter t.ex., vår kostade 600 kr på Giganten, den kommer så billig då och då, säkert nu till jul eller på rean sen. Den är blå men finns i fler färger.

 
Cina

Cina

8 december 2010 14:27

Jag har köpt mig en ny kamera.
Och den är kanon tycker jag.
Canon Power Shot SX 210 IS.
14.1 megapixel och 14 X optisk zoom.

Jag köpte den lila.
Finns på netonnet.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards