dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

London del 1.

Av dansbandsfrun - 12 november 2010 15:04

Vi börjar med första dagen (DET var väl logiskt så säg?)


"Mini" ville kolla upp vår hotellbokning redan på SKAVSTA, så att allt stämde..

  


Vi checkade in tidigt,  sen gick vi ut på stan direkt...

Julskyltningen var inte fullt "utvecklad" ännu men lite fina bilder fick jag till med det som fanns...

  


  


(snacka om en flickdröm. Att ha en julgran med massor med barbieockor)

    


Här kliver vi in på "Disney Store" som "någon" har längtat till i flera veckor nu... Ja, förresten, grabbarna var också glada...   

  

(här handlades det en del julklappar så dom kan jag inte visa)


Sen hoppade vi på en såndäringa RÖD BUSS, o drog till HAMLEY´S.

Där stod en tjej och blåste såpbubblor på oss till "Minis" förtjusning. Jippie!!

  


Sen gick vi o hämtade världens godaste WOKMAT på WASABI. (Ät på den matkedjan om ni besöker London, dom har fantastisk wok och finaste sushin ever)

Men vi var så hungriga så jag hann inte fota...


Sen somnade vi gott helt ovaggade med varsitt leende på läpparna...


  

 
 
Ingen bild

p

12 november 2010 16:11

åhhh det ser så mysigt ut . Det var typ 8 år sen vi var där . Kommer ihåg att vi sprang i leksaksaffärer med :) Fick skoskav då så jag var tvugen att köpa nya skor . Vi var och kolla på Mamma Mia då .

 
Ingen bild

PYSSELITEN

12 november 2010 16:12

ja missa det var jag förra inlägget .

 
Gun

Gun

12 november 2010 17:32

Gud vad kul! Vi har suttit och tittat på Londonresor och är så sugna!

http://horni.blogg.se

 
Ulrika

Ulrika

12 november 2010 17:46

Barbiegran?! Nja det är väl snarare Ken som är nåt att hänga i gren.. eh...granen! :)

Sv: Haha, nu skojar du väl! Du menar trosorna ovanpå byxorna väl..? ;D

http://fabulousforty.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

12 november 2010 17:49

Det var JÄTTEJÄTTELÄNGESEN vi var i London! Blev riktigt sugen nu... Fast kanske till våren då, jag är ju inte så förtjust i att shoppa...

Vilken tur att ni hade sån experthjälp med er som kunde kolla upp bokningen :-)

http://amacasa.wordpress.com

 
camilla

camilla

12 november 2010 18:14

Värst var alla åker till London1
Nä...nu åker jag...med eller utan Gubbe! ;)
Kram!

http://www.cammo69.blogspot.com

 
Diana

Diana

12 november 2010 19:25

Tänker inte läsa här förrän du är klar med allt berättande om London. Skriv en kommentar när du är klar!
(jösses vad jag vill dit!)

http://www.decdia.blogg.se

 
Svorskan

Svorskan

12 november 2010 19:33

Dottern och jag kom aldrig så långt att vi hann smaka på den sushin, synd.
Sv: Ja, chips eller torra kakor var det enda jag kände för och kakor är det så mycket socker i. Det verkar funka som tur är.

http://svorskan.se

 
Svorskan

Svorskan

12 november 2010 19:57

Sv: Jag tror på vinterkräksjukan faktisk. Kroppen är mörbultad. men den brukar ge med sig snabbt.

http://svorskan.se

 
Mia systeryster

Mia systeryster

12 november 2010 20:07

Det är nästan 20 år sen jag var i London, vill oxå åka dit:( Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

 
Svorskan

Svorskan

12 november 2010 21:13

Sv: Men det är bara bra med tips. Jag Googlade för att kolla och se om det kunde vara det, så fortsätt diagnostisera!! ;)

http://svorskan.se

 
kaffehörnan

kaffehörnan

12 november 2010 22:19

Hej hej dans babe
Låter ej roligt de där
Jag tycker du ska slänga ut frågan, om någon är pigg på att hjälpa dig
kram

http://www.kaffehornan.se

 
Ellis

Ellis

13 november 2010 03:53

Jag åt där! Men de ljög för mig de sade att de ej fanns champinjoner i min wok MEN DET FANNS JAG SÅG OCH HÖLL PÅ ATT SPY AV ÄCKEL när den slank in i mun! fy fan,..!

http://ellisu.blogg.se

 
charlotte

charlotte

13 november 2010 08:51

det är så fint i london på julen..
kram

http://kloppan.wordpress.com

 
Ingen bild

Anja

13 november 2010 14:01

Åh mysigt, London med julskyltning/julbelysning. Är läskigt avis på maken som ska åka dit fem dagar ÖVER NYÅR, grrrr.

Ser ut som att ni haft det underbart.

Wasabi, är det en kedja som bara finns i England eller? Vi har nämligen ett Wasabi här i stan med väldigt god sushi! :-) Kanske är samma?

dansbandsfrun

13 november 2010 14:28

Wasabi finns säkert i Sverige med nu. SÅ god mat o fräscht.
Ja nyår i London kan ju göra vem som helst grön av avund ;)
kram

 
Ingen bild

Anja

13 november 2010 14:04

Tänkte bara kila in och tala om att vi köpte kameran på www.dustinhome.se

köpte i ett "paket" där man även får kameraväska + minneskort på 4GB. Allt som allt med frakten inräknad 1.849 (frakten= 59 kr så egentligen bara 1789 kr).

Är helt nöjd so far :-) Tog den orangea och den är så SJUKT snygg! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards