dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Jag behöver Godistips!

Av dansbandsfrun - 23 april 2010 11:34

Idag har jag ett otroligt elakt godissug!


Problemet?


Jag har inget hemma... När jag blundar ser jag flygande kexchoklader och mums-mums kartonger...


VAD GÖR NI NÄR SUGET FALLER PÅ OCH SKÅPET ÄR TOMT?

 
 
Gun

Gun

23 april 2010 11:51

Jag har lärt mig att man ska äta något fett eller proteinrikt, typ fetaost, eller ost och skinka när man blir sötsugen. Kul va? ;D

http://horni.blogg.se

 
camilla

camilla

23 april 2010 11:51

Åk och handla,vet ja!!!!
Det ska jag göra :)
Kram på dig!

http://www.cammo69.blogspot.com

 
ammemi

ammemi

23 april 2010 11:56

Halloj min käraste vän. Försök med att klä ut dig o Mini till påsk-kärringar o gå över till grannarna,sträck bara fram korgen..man vet aldrig vad som hamnar i den ;-) /Puss

http://www.ammemi.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

23 april 2010 12:21

Sv: Jag vet, vilken sockerberoende människa nöjer sig med skinka liksom? Baka nåt vet´ja! Du är ju rena rama bakexperten.:D

Slapp? Va där det för snuskigt med det? Stå är lite snuskigare..;D

http://horni.blogg.se

 
Diana

Diana

23 april 2010 12:29

Kan du inte baka något sött? Eller bara göra en halv sats med sockerkakssmet och slicka i sig (och må skitilla sen).

http://www.decdia.blogg.se

 
ramona

ramona

23 april 2010 12:46

blir sjukligt irriterad o förbannad!!!!! men tar mig en skorpa med smör på... o lite kaffe...

Sen funderar jag ut allt gott jag ska köpa när jag åker till affären.. :))
o ikväll e det ju fredagsmys...
Trevlig helg stumpan!

http://nordbergromlin.blogspot.com

 
pinkozzy

pinkozzy

23 april 2010 13:02

Blanda ca 50 g smör med Oboy, socker och havregryn tills den är väl blandat. Rulla små "köttbullar" och lägg dom i pärlsocker. Sen en stund i kylen. Därefter har man godis igen.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syster

23 april 2010 13:26

Hej gumman. Vi ska till nästan samma ställe som er i morgon lördag:) Ska märka ut träd för röjning och försöka hitta en bra placering på det kommande bygget. Kanske skulle vi kunna träffas en snabbis när vi för en gångs skull är på samma ställe!! Kramar Syster

 
Em

Em

23 april 2010 16:54

Har du havregryn, kakao, smör och socker? Rör ihop! ;D

http://egoinasmamma.nu

 
jenny

jenny

23 april 2010 20:29

Godis är som heroin.. Jag har varit nykter i snart 4 månader.. Det är sjukt för att vara mig.. Jag drömmer fortfarande att jag äter godis..MASSA godis.. Räknar dagarna tills jag gått ner mina sista kilon för att kunna fira med en riiiktig fet chocklad fest.. Det där som folk säger att första veckan är värst, är bara ljug!!! Suget går ALDRIG över..

Jag reagerade också över Nelson kommentaren, hehe.. Hon typ idiotförklarade dig. Mkt kul. Jag älskar din blogg.. Den är så bra.. Mest för att den får mig som att framstå som lite mer normal. I LIKE..Sen är jag ju svag för dansband också. Helst i form av Lasse Berghagen;)

Blir lite nyfiken när du sa att du jobbat med döva.. Var då? Jag jobbar med döva och hörselskadade undommar.. Bara kväll och natt.. Sover dock som en stock trots jouren.. Kan ifs bero på att jag har en skrikig bebis hemma.. Det är värsta avslappningen att få gå till jobbet.

Hoppas du får en bra helg.
Kraam Jenny

http://www.janethepain

 
Ingen bild

Anja

23 april 2010 20:48

Jag rör ihop en negerbollsdeg och trycker i mig med sked direkt från bunken :-)

 
Ellis

Ellis

23 april 2010 21:21

går o handlar kanske!? :O

http://ellisu.blogg.se

 
Neta

Neta

23 april 2010 23:29

Det här

Chokladkola:

4 msk smör
2 dl socker
1 dl ljus sirap
3-4 msk kakao

Blanda allt i en kastrull.
Koka upp under omrörning.
Sänk värmen och koka 7 min. RÖR INTE OM.
Häll upp i liten oljad långpanna, låt stelna, skär i bitar.

Vet du förresten vad som krävs för att tillfredsställa en kvinna?

Jo en ny undersökning visar att det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att helt kunna tillfredsställa en kvinna........


Däremot spelar det ingen roll om det är Visa eller Master Card

http://netaave.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards