dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

GRATIS SUSHI var det här!

Av dansbandsfrun - 8 mars 2011 15:24

Jag skrev ju om våra ursöta fiskyngel häromdagen.

Dom lever inte längre....


Förbannade barbarer jag hålls med...   


Vi har nu monterat ner ett "yngel-tjo-fräs" och HOPPAS (för fiskarnas skull) att de kan producera lite sötnosar igen.

Vi har en tjockis i just nu som ska "trycka ut" några rackare, så "Mini" o jag trängs framför akvariumet för fullt o håller koll.


SKULLE det nu vara så att dessa också blir uppätna innan vi hinner ta ut mamman, så finns det gratis sushi här att hämta för de som är sugna!!!


  



 
 
Ammis

Ammis

8 mars 2011 19:36

Sushi?? Urrrkk, har provat ett par ggr men inget för mig,smakar hav, tång el. nått.... Hoppas du får dina små firrar att överleva, har själv haft akvarium och det är spännande att se dom växa. lYcka till. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Rosanna

Rosanna

8 mars 2011 20:56

sv: Haha joo grymt söta, skulle inte va helt fel att ha en sån! :D Haha gör det du, desamma ;D

http://rossannaaa.blogg.se

 
calma

calma

8 mars 2011 20:57

Hej där
Gillar sushi,så jag tackar o tar emot *L*
Stackars de små ynglen,
Kommer ihåg när jag ahde akvarium,av alla de stl,men det större var lättare att göra rent,ej så ofta som de mindre,
Men vad man fick passa o så ner med dom i "förlossningen",ja,m m ,men det var kul
Men de äter ju upp sina egna barn oxå,hujeda mej

Ahh,du är oxå en sån där pysseltjej,,visst är det kul när man fått hem,köpt saker o så vill man bara sätta igång

Ha d nu som bäst,kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Diana

Diana

9 mars 2011 00:00

Har hon varit tjock ett tag så släng ner henne i yngeltjofräset, knipsa av en bit växt med så att hon och ungarna känner sig lite skyddade. Och sen ut med mamman så fort hon krystat färdigt... ;)

http://www.decdia.blogg.se

 
Bara Jag

Bara Jag

9 mars 2011 01:34

Hade en riktigt fet Black Molly i akvariet för ett tag sedan - tjockisen är smal men vad som hänt med innandömet vet jag inte??

http://blogg.rhode.se

 
Britt

Britt

12 mars 2011 16:07

Vilket jobb! Nu kom jag ihåg varför jag aldrig skaffade egna fiskar.

http://www.metrobloggen.se/brittsbetraktelser

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards