dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Jag kan minsann också va kreativ...

Av dansbandsfrun - 19 oktober 2010 17:50

jajamensan...


här har det skapats för fullt.

Förutom min tavla (i rosa bandet-tema) som jag målat till vårt nya gästrum (ni får den den senare) så har jag gjort "vinglasmarkörer"

Det är jättepopulärt nu.

Vad det är?


Jo, man sätter dom på vinglasen vid sammankomster så alla kan hålla reda på sitt glas. Te x. "-du Ulla-Bella har det GULA glaset nu"

Tänk så skönt att man bara kan slappna av o dricka sig "prillig o gó)    


  


  


På tal om Rosa Bandet tema:


Ni har väl köpt en sånhär?

   

25:- o de finns på många ställen.


Varenda öre man kan ge till kampen mot den förbannade sjukdomen är SUVERÄNT!


Idag på min kurs var det en av tjejerna som berättade att hon haft bröstcancer men är fri från den idag. Men den rädslan hon har varje år, när återkontrollen närmar sig är fruktansvärd...

Det räckte med att hon berättade det så rann mina tårar (nu gör dom det igen)


INGEN ska behöva gå igenom sånt. Vi MÅSTE bekämpa cancer!

OM ni har erfarenhet av sjukdomen o vill berätta så får ni gärna göra det...

annars och i vilket fall så skickar jag en bamsekram till er alla drabbade, överlevanden, och anhöriga!!


LOVE   

 
 
Ingen bild

Wenche Lind

19 oktober 2010 18:38

JA denna sjukdom är fruktansvärd,, Förlorade min fd svägerska -97 i denna Jävla rent ut sagt sjukdom,,,Spelar ingen roll vilken typ av cancer det är så är det hemskt,,, Min väninnas son 11 år har en hjärntumör som de kämpar med nu,,Så mina tankar är med dom varje dag,,,Han har fixat operationen, Cellgifterna o nu är snart strålningen klar,,, Kram kram

dansbandsfrun

19 oktober 2010 21:02

man kan liksom inte fatta, varför?
det är så galet orättvist.
jag förstår att du tänker på dom ständigt/största kramen!!!

 
Svorskan

Svorskan

19 oktober 2010 19:35

Inte alls bra! Jag som brukar dricka ur alla andras glas så jag är säker på att bli full. Nu finns liksom ingen ursäkt att ta "fel" glas. ;D

http://svorskan.se

 
Gun

Gun

19 oktober 2010 19:42

Väldigt kreativ är du, vad gulligt det blev. Jag köpte ett rosa band häromdagen. Det är viktigt att stödja all cancerforskning. Man kan tex köpa vita bandet också, för att stödja lungcancerforskningen.

http://horni.blogg.se

 
Carina

Carina

19 oktober 2010 19:57

Vad fint du har pimpat dina glas :)
Skål för rosa bandet!! En viktig kampanj mot en fruktansvärd sjukdom.
Kram på dig!

http://cinacarina.blogspot.com

 
agneta

agneta

19 oktober 2010 20:59

japp, har köpt rosa bandet och nope, har ingen erfarenhet av sjukdomen tack o lov!
Vinglasmarkörerna var ju toppen, den idén tror jag att jag snor...eller lånar heter det kanske lite snällare sagt?!

http://bigmarlin.blogg.se

 
Marie-Louise

Marie-Louise

19 oktober 2010 21:32

Vilka fina glasmarkörer. Hur har du gjort dom? /Kram

http://madredetres.blogg.se

 
Erika

Erika

19 oktober 2010 22:31

ÅH vill också börja "pilla" med en massa :) Så sätt är det väl tur att det snart är jul, då kan man pilla med en massa sköj! :) Eftersom jag är utbildad florist med så, känner jag mig extra pillrig :)
Ja det är tråkigt att åka hem på kvällarna nu när det är kolsvart ute, men lika illa blir det nästa vecka då jag ska jobba dag, kolsvart på morgonen istället :( Men det får gå..
Kram!

http://erajkag.blogg.se

 
Mia systeryster

Mia systeryster

19 oktober 2010 23:01

Klart jag haren sån=D
Min moster har haft bröstcancer, men är frisk sen 20 år tillbaka=D Kram

http://www.systerystersdagbok.,blogg.se

 
Ingen bild

Anne

20 oktober 2010 00:07

Hej vännen!! Jättefint med din smycken till vinglasen, du är sååå himla duktig!!
Jag har köpt jättefina Rosa bandet reflexer, och en superfin brosch, finns på Guldfynd.
Jag miste min älskade mamma 20jan-07,cancer i magen, strax efter det fick min kära pappa prostatacancer. Han somnade in 27dec-09. Jag hatar CANCER. Stöder även cancerfonden varje månad.
Du är sååå söt i din fina mössa, önskar att jag oxå kunde ha mössa. Godnatt o dröm vackert. Kram:)

dansbandsfrun

20 oktober 2010 00:59

Tack för allt fint du skriver, det värmer så mycket ska du veta!!
Och jag beklagar så att du mist båda dina föräldrar i den här horribla sjukdomen. Det måste snart hittas något magiskt piller som kan hindra alla människor att bli sjuka....
(såg smyckena på guldfynd, jättevackra)
sov gott du med goa du! kramar

 
Ellis

Ellis

20 oktober 2010 01:59

Vi säljer sådana på jobbet :)

vad fina dina markörer var, har du gjort dem själv? de var jävla fina och kan bli snygga armband ju!

http://ellisu.blogg.se

 
Diana

Diana

20 oktober 2010 04:17

Snygga glasgrejer, går de att ta av eller de sitter där forever nu? Bandet är redan inköpt, jag gjorde fina ugglor av mina bröst i pait för ett tag sedan som jag la ut.

Sv: Haha, sorry! Du och batman får skapa en hata-diana klubb. ;)

http://www.decdia.blogg.se

 
browneyedgirl

browneyedgirl

20 oktober 2010 08:03

Vad tjusigt det vart =)
Och hej förresten, var ett tag sen sist men ska bli bättring, hoppas jag =)
Ha en skön dag!

http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl

 
Cina

Cina

20 oktober 2010 08:50

Denna sjukdom är gräslig. Har en vän som haft/har det. Bröstet borta men fick metastaser i huvet.
Åker på behandling.

Min älskade mamma fick hjärntumör satt så illa till så den gick inte att operera ej heller stråla. Det tog tre månader så var hon borta.
Hon gick bort midsommarafton 2009.
74 år gammal och full i liv.
Pappa har alzeimers så han bor nu på ett hem.
Jobbigt när det blir så här.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Neta

Neta

20 oktober 2010 10:50

Jättefina markörer, Elle gör också kolla på www.ellessmycken.se under övrigt.
Köpte en Rosa bandetreflex på Åhléns och så klart jag har bandet på jackkragen också.

http://netaave.blogg.se

 
Ingen bild

Anja

20 oktober 2010 14:30

Ser man på. Duktigt :-)

Så slapp du beställa av mig, hehe ;-)

Minns du: :-)

www.alltsomglimmar.blogg.se/2009/november/vinmarkorer.html#comment

dansbandsfrun

20 oktober 2010 19:29

jajamensan, klart jag minns :)
Dina är superfina. kram

 
Ingen bild

Sophie

20 oktober 2010 21:15

En nära släkting till mig fick cancer. Hon klarade sig inte... Cancer än hemskt...

dansbandsfrun

21 oktober 2010 09:40

Fy va tråkigt, jag beklagar verkligen!! kramar i massor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards