dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Jag behöver lite hjälp från er nu.

Av dansbandsfrun - 10 februari 2011 22:09

jag ska göra smörgåstårta till ca 15 pers i helgen


jag undrar om ni har tips på goda "röror" att ha emellan?


förra gången jag gjorde blev det såhär bra, men man kan ju förnya sig...

  


jag minns inte riktigt vad jag hade sist...


ÖS in recept snälla ;)

 
 
Diana

Diana

10 februari 2011 23:23

Vill du ha kött eller fisk/skaldjursfyllning? Har har en kött som är min stora favorit. Ja, fisk har jag recept på med, men kan inte uttala mig om smaken. :)

Sv: Jag tar gärne emot tips! Jag är lite velig i hur jag ska göra... Har redan en hobby som kostar och tar plats och jag är lite "allt eller inget"-brud. Får lära mig att man kan ha "lagom" med grejer också.

http://www.decdia.blogg.se

 
Diana

Diana

10 februari 2011 23:58

Smörgåstårta kött:
lager 1o3
ca 300g leverpastej
6 msk kaffegrädde
10-12 msk hackad ättiksgurka
2 msk gurkspad
lager 2o4
400g rökt skinka
4 dl majonäs
2 dl creme fraiche
8 tsk senap
2 dl persilja
salt o peppar
översta lagret o sidorna
3 dl majonäs
3 dl cremefraiche
½-1 dl persilja
½-1 dl gräslök

Jätte gott att ha purjolök, ost och ägg som garnering... ja och så lite grönt med. ;)
Denna fyllning räcker till en "normalstor" tårta, hur många pers är svårt att säga.

http://www.decdia.blogg.se

 
Ellis

Ellis

11 februari 2011 04:38

Jag har skitsvårt för smörgåstårta, de gick liksom inte hem hos mig :O

http://ellisu.blogg.se

 
Sandragee

Sandragee

11 februari 2011 08:44

Åh va hungrig jag blev nu! Ser smaskens ut! ;) Kram och trevlig helg!

http://sandragee.blogg.se

 
Neta

Neta

11 februari 2011 13:28

Bredbar leverpastej, bostongurka och lite smör rörs till en smidig pasta.

Lax som du strimlar, rödlök, fraiche eller liknande med lite senap blir gott

Nåt rökt kött som blandas med pepparrotsvisp (pepparrot, salt o grädde)

Räkor lite delade, avocado och fintärnade tomater utan kärnhus

Kräftstjärtat lite delade, mangotärningar och salladslök med lite fraiche eller likn.

Latvarianten är bonjourost med tärnad paprika :)



http://netaave.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

11 februari 2011 18:31

Du ser faktiskt inte ut att behöva hjälp alls! Hur smarrig ser inte den där ut?!?!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Nina

Nina

12 februari 2011 18:27

till skaldjurstårtan:
creme fraiche
gräddfil
majonäs
räkor
ev crabsticks
rom
purjolök
en skvätt citron (el majonäsen med citron)
dill
salt
vitpeppar
citronpeppar

Köttvarianten:
creme fraiche
gräddfil
majonäs (inte citron)
bostongurka
hackad skinka
purjolök el röd lök
salt
vitpeppar

dessa gillar jag :o) så krydda efter vad du gillar. Men din ser jättesmarrig ut, blev rent hungrig nu :oS

Kram

http://nina-hansson.blogspot.com

 
char´lotte

char´lotte

13 februari 2011 21:49

den tårtan ser smakens ut. inte behövde du ngn hjlp inte..¨
kram

http://kloppan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards