dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

TIPS PÅ DUETTER?

Av dansbandsfrun - 2 februari 2011 22:31

jag skulle vilja ha tips på vackra duetter man kan sjunga...

(lugna ska det vara)


jag kanske skulle övertala min sambo om att göra en liten duett med mig som vi kan lägga ut här... ;)


Kom med tips, för här står det helt stilla...   

 
 
Ingen bild

Anja

2 februari 2011 23:07

Love lift us up where we belong/ Joe Cocker & Jennifer Warnes

I´ve had the time of my life/ Bill Medley & Jennifer Warnes

You don´t bring me flowers/ Barbra Streisand & Neil Diamond

Endless Love/ Diana Ross & Lionel Ritchie

I´ve got you babe/ Sony & Cher

Summer nights/ John Travolta & Olivia Newton John

I knew you were waiting for me/ Aretha Franklin & George Michael

Som stormen river öppet hav/ Susanne Alvengren & Michael Rickfors

En kvinna och en man/ Niklas Strömstedt & Anne-Lie Rydé

Tonight I celebrate my love/ Paebo Bryson & Roberta Flack

You´re the one that I want/ John T & Oliva N J

Unforgettable/ Nat King Cole & Natalie Cole

Ain´t nothing like the real thing/ Marvin Gaye & Tammi Terrell

Island in the stream/ Dolly Parton & Kenny Rogers

och en av mina favoriter:

Bury me/ Dwight Yoakam & Maria McKee

texten här: http://www.metrolyrics.com/bury-me-lyrics-dwight-yoakam.html

KENTUCKY BLISS I TELL YOU. LOVE HIS MUSIC!!!

http://www.youtube.com/watch?v=hOg9-OpG0G0&feature=fvst

(tyvärr går det inte finna versionen från skivan med maria mckee :-( såååå störigt, den är ljuvlig!

Och denna, ÄLSKAR, även om jag inte är helt såld på Celine Dion!

If I can dream/ Elvis Presley & Celine Dion

http://www.youtube.com/watch?v=demh7Whc96s



dansbandsfrun

2 februari 2011 23:12

WOW!!! det var en ordentlig lista ;)
tack, ska genast youtuba detta..

 
Ingen bild

Anja

2 februari 2011 23:15

Hehe japp. Ska man göra nåt ska det göras ordentligt ;-) Har ju såklart glömt massor. Finns verkligen så många vackra duetter!

dansbandsfrun

2 februari 2011 23:23

jamen det GÖR ju det, o många underbara inom country-genren. (som jag älskar)
så SÅ olika smak har vi nog inte förutom dansbandsmusiken ;)

 
Ingen bild

Jenny

2 februari 2011 23:27

allt som jag känner med tommy nilsson och tone norum :) kraaaam!

http://www.youtube.com/watch?v=hsJm7AfVMyo

dansbandsfrun

2 februari 2011 23:49

mycket bra låt! tack ;)

 
Diana

Diana

3 februari 2011 00:48

Shit vad med tips du fått Anja ligger verkligen i!

Mina tips är:
I´ve got you babe
Skönheten och Odjuret
Eller om ni vill hålla er till er genre:
Sista ljuva åren.
Mohahahahahahahahahahahahaha!

http://www.decdia.blogg.se

 
Lotta

Lotta

3 februari 2011 07:17

Vad roligt!!! Hoppas verkligen vi får höra ett smakprov:) Här kommer mina förslag:

The way you are - Agnetha Fältskog/Ola Håkansson
Allt som jag känner-Norum/Nilsson
Som stormen river öppet hav-Alvengren/Rickfors
Så länge vi har varann-Frida/Mauro Scocco
Do&jag-Kikki&Roosarna
True Love-Elton John/Kikki Dee
Islands in the stream-Dolly Parton/Kenny Rogers
Making love out of nothing at all- Bonnie Tyler/Matt Petrin

http://www.lotenlind.blogg.se

 
Gun

Gun

3 februari 2011 08:07

Du har ju fått en lång lista, vad bra! Skulle vara otroligt kul att höra er sjunga duett.:)

http://horni.blogg.se

 
Neta

Neta

3 februari 2011 11:36

Vet inte exakt titel men den som Claes lövgren gör med Tina från Riivaz "Lycka för mig är att vara med dig" går refrängen

http://netaave.blogg.se

dansbandsfrun

3 februari 2011 14:05

ja det är Lotta Engberg o Conny (när han var med i Berth Idoffs) som gjorde den. Är med i filmen Black Jack. Den låten är kanon!
tack!

 
BEAUTY SECRETS tävling pågår

BEAUTY SECRETS tävling pågår

3 februari 2011 12:17

Bra låttips du har redan fått!:D
2 till: Come What May &
Something Stupid
<3<3

Kraaam!

http://beautyandsecrets.blogg.se

 
Ingen bild

ida

3 februari 2011 16:32

Som Jag Hade Dig Förut med Melissa Horn och Lars Winnerbäck är helt underbar !

dansbandsfrun

3 februari 2011 17:11

den måste jag googla direkt, är inte så insatt i dom där ;)
fast jag har en brorsdotter som sjunger båda så vackert att man svimmar. kram

 
Ammis

Ammis

4 februari 2011 17:10

Oj vad låtförslag som droppat in. Visste inte att du kunde sjunga...:0) Spännande!! Ser fram emot att få lyssna på något som ni sjunger ihop. Ha en go helg. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards