dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

En dansbandsfru med ** kilos övervikt...

Av dansbandsfrun - 8 september 2010 16:58

Jag tänkte börja med att skriva lite mer om min "VIKTRESA" på fredag när jag drar igång...


Men jag vill visa några bilder från 2005. Att se ut så igen är mitt mål. Här mådde jag skitbra i kroppen. "LAGOM"


  


 


sen hände en massa......


* Jag blev sambo

* Jag började laga mat

* Jag började baka

* Jag fick barn

* Jag fick värk i lederna


japp....och hockus pockus så ser jag ut såhär:


   


   


   


Ok, fattar ni?


Den kvinnan på de understa bilderna är en bra tjej, men hon är inte JAG...


Nu är det dags.


På fredag kör vi! Jag berättar mer då...

Nu ska jag kolla Bolibompa med VÄRLDENS sötaste "Mini"    

 
 
Svorskan

Svorskan

8 september 2010 18:45

Vi har alla vår trivselvikt och trivs du inte är det helt rätt att göra något åt det. Du KOMMER att lyckas, det vet jag. Du är fåfäng och det är en bra motivationsfaktor bara det. You rock girl!! Och tänk dig när du har uppnått ditt mål, tänk dig känslan när du står i provrummet och de kläderna du har som mest lust på sitter perfekt och känslan när man klär sig och rör sig och man känner sig FIN! Du kommer att uppnå det! KRAM
Sv: Hahaha! Ja, grabbarna i ACDC hade det nog väldigt avslappnat den kvällen, synd jag var gift.. :D

http://svorskan.se

dansbandsfrun

8 september 2010 20:26

Du förstår precis!
Ja, nu kommer det funka. KRAM

 
Gun

Gun

8 september 2010 19:18

Du är jättefin nu också, men jag förstår att du inte mår bra av att ha gått upp i vikt. Jag vantrivs själv bara jag ökar två kilo. Lycka till fina Dansbandsfrun.:)

http://horni.blogg.se

dansbandsfrun

8 september 2010 20:03

Supertack goa goa Gun!!

 
Diana

Diana

8 september 2010 20:50

Du är jätte fin på alla bilderna!
Men det är klart att om du är van vid att se dig själv på ett visst sätt så är det klart att du ska göra dig själv nöjd.

http://www.decdia.blogg.se

dansbandsfrun

8 september 2010 21:36

Tack snälla, ja det är ju det. Jag strävar absolut inte efter nåt magert ideal utan att jag mår bättre o kan använda min garderob igen.

 
Ingen bild

PYSSELITEN

8 september 2010 21:03

Du är rolig du st 140 och 34 i skor svårt att gå ner i tåna :) Om du ska kunna ha Ebbas skor ,
Jag tycker du ser smärt ut ,men jag vet att man gnäller jämt på dom där 5-6 kg som sitter . Jag är ju mycket älder än dig och vet hur svårt det kan vara att bli av med kilona . Men jag har ju lyckats ta 6 ena gången på viktköret på Aftonbladet som jag sen gick upp ;( Sen var var det viktväktarna 8 kg som jag med gick upp :( Och nu ska jag börja träna har ju gått 5 gånger är superstolt :) Så i morgon blir det isyline . Sen kommer jag väl inte kunna gå :)
Lycka till nu jag håller tummarna och glöm inte skiva upp allt du stoppar i dig . Kram

dansbandsfrun

8 september 2010 21:41

Det är tydligen jätteviktigt med den mentala träningen på Xtravaganza...det är den som ska rädda en från att gå upp kilona igen ;)
kram

 
Mia systeryster

Mia systeryster

8 september 2010 21:41

Jag är likadan, jag vantrivs bara jeansen börjar spänna. Tycker du är fin på alla bilderna, men det hjälper ju inte dig vad jag tycker, du ska trivas med dig själv!!Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

dansbandsfrun

8 september 2010 21:49

jo, det hjälper...jag ska be om pengarna tillbaka imorgon hihihihihi
nej, skojar bara. Det är ju så individuellt med hur man trivs men tack jag blir jätteglad att du tycker jag va fin ;) jättekram

 
eva-marie

eva-marie

8 september 2010 21:47

Önskar jag var lika beslutsam som du är! Ska du göra Xtravaganzas program går du ner fort. Har en kollega som gjorde det. JAG skulle aldrig klara att inte äta/tugga på 8 veckor. Lycka till - men du är bra som du är.

http://www.metrobloggen.se/evam

dansbandsfrun

8 september 2010 21:50

Tack Eva-Marie! Ja, man vet ju aldrig...man blir nog lite knasig på kuppen för jag vet att jag kommer tänka på mat HELA tiden o just som du skriver TUGGA...

 
Sandragee

Sandragee

8 september 2010 23:52

Heja! Det här fixar du galant! Och vilken pingla du kommer bli ;) Och då syftar jag inte på att du inte är fin nu, utan att du kommer bli ännu snyggare bara av att själv vara nöjd och belåten med din vikt! Själv har jag slopat ciggen nu och är mäkta imponerad av mig själv att det går så bra! Nu ska bara flåset igång också så att inte kilona kommer rusandes...

Lycka till nu goa du!
KRAM!

http://sandragee.blogg.se

dansbandsfrun

9 september 2010 09:00

Superbraà Snyggo-Sandra är ditt nya namn nu, va stolt jag blir över dig o ditt farväl till ciggen!!!!
Jag kan inte fatta att jag själv slutade för snart 3 år sedan (jösses) jag som var fröken cigarett! ;)
GOOD for you girl, nu kommer du dansa som en liten duracellkanin ;)
tACK för peppet, stor kram!!

 
Nina

Nina

9 september 2010 00:37

Jag vet hur det känns, gick själv upp en del kilon när jag blev sjuk och började med nya mediciner. Jättetrist, trivdes inte alls. Spelar ingen roll vad folk säger, man ska ju trivas i sin egen kropp. Tycker du är skitduktig! Jag har själv ätit Cambridge och det var inga problem, bara man är motiverad. Ett tips när du blir sugen på något att tugga på, ta en bit skinka el leverpastej. Likaså kan man köpa torkad beef att knapra på. Funkade jättebra för mig iallafall. Stort lycka till! Förresten så tycker jag du är skitfin som du är, men som sagt...spelar ingen roll vad andra säger ;o)
Bamsekram

http://nina-hansson.blogspot.com

 
Ellis

Ellis

9 september 2010 18:55

Jag tycker du är vacker oavsett!

http://ellisu.blogg.se

 
Lisa

Lisa

9 september 2010 19:35

Köp min bok och lär dig hur vi gjorde med tänket vännen..
Allt sitter i huvudet på dig själv..
Och klart du fixar att gå ner på soppa....
Det jobbiga är att behålla det sen oxå...
Men vi stöttar dig så klart mig vännnnnn

http://unikajag.se

 
Janne

Janne

12 september 2010 13:13

Hej Rara,
kikar in och alltid trivsamma ord du delar med dig :) Jag hade f.ö en viktresa inför förra sommaren hos mig med en tiotal bloggare som gick framåt. Förstår ditt tänk, skynda långsamt är bra och det att ställa om är svårast. Men nu när du BESLUTAT dig har du nått över tröskeln så lycka till. Ibland kan det bli två steg fram, ett bak, man stannar i vikt några dagar, men det kommer åter köra igång. Lycka till igen, skriver inget om att din goa insida är den vi ser och din ärliga öppenhet. Kram, Janne Hood ... --->

http://blogg.passagen.se/survivor_in_life

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards