dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Rolig Historia.

Av dansbandsfrun - 1 september 2010 16:35

 

 

"En kund stack försiktigt in huvudet i antikaffären o frågade biträdet;

 

- Har ni fått in något nytt?


  

 
 
Josefine

Josefine

1 september 2010 17:10

sv: tack så mycket! ja det är kul o blogga :D

http://jossefineeeks.blogg.se

 
Kiza

Kiza

1 september 2010 17:54

Typiskt din humor..;-) Mår du bättre nu? Kram

http://www.kiza.bloggplatsen.se

 
Ellis

Ellis

1 september 2010 22:14

Haha den var inte såå rolig och jag är super trött o sjuk :O

http://ellisu.blogg.se

 
Fru Matglad

Fru Matglad

2 september 2010 06:59

Hahaha...=)
Sv: TACK!! Kan behövas...=/

http://www.frumatglad.com

 
Marie-Louise

Marie-Louise

2 september 2010 10:34

hihih... mår du lite bättre nu? /Kram

http://madredetres.blogg.se

 
Jenny

Jenny

2 september 2010 17:58

Var verkligen ett tag sen jag var in här. Men vilken fin renovering=)

http://www.jenfan75.wordpress.com

 
Ulrika

Ulrika

2 september 2010 19:22

Hehehe...jo den var ny! :DDDD

http://fabulousforty.blogg.se

 
AnneliH

AnneliH

2 september 2010 20:11

Ha..ha..den var fyndig!
Jag samlar på roliga historier och
Tänkte pigga upp dig med lite regler ;)

Suomi Rules!
Alla finnar bär kniv!
- Sälvklat, vat skall man annas pära på ? Inse att en hakelpössa para är klumpig och vilka roplem vår man inte, när man skall hämta ut pengar på panken.

Alla finnar slåss jämt och ständigt!
- Vi låss inte jämt. Vi måste hinna pasta och supa också.

Varför bastar alla finnar?
- Varför lösa på dussvatten, när man kan vettas port siten?

Finnar svär hela tiden!
- I helvete heller! Perkele är ingen svortom, tet är ett raftuttryck.

Varför bär alla finnar gummistövlar och träningsoverall?
- Man vet altrig om tet pörjar regna på spjuttävligen.

Alla finnar är bra på backhoppning!
- Nej, para tom som inte är pra på hocki, ralli, vormel 1 eller längdsidor.

Varför emigrerade finnar till Sverige, om det nu är så bra i Finland?
- Vi va tvungna att agera, så att vi inte skulle få ett u-land som kranne. Tessutom ville vi tela met oss av våra kunskaper om hocki, mopiltelefoner, tesign, arkitektur...

Finnar dricker bara Koskenkorva!
- Inte para, vi tricker Finlandia, KOFF och Lapin Kulta också.

Finnar kan inte blanda groggar!
- Jotå! Vegetarian mix: 8 cl Koskenkorva, lägg i ett ärta, låt tra i vyra sekunter, ta port ärtan, rick!
White Christmas: 12 cl Koskenkorva och fem troppar tippex.

Är bastu och sauna samma sak?
- Pastu är för venskar, nåt tär finnar pyter om.. Sauna är tär finnar pastar

Ha det gott!

http://shaggkvist.se/wordpress

 
charlotte

charlotte

2 september 2010 22:48

haha så jäkladålig att jag skrattar
kram på dig

http://kloppan.wordpress.com

 
Lars Svensson

Lars Svensson

3 september 2010 08:47

Historien påminner mig om en sketch man spelade upp för mig i mellanstadiet. Paradoxalt nog var din sambo den som sa repliken.

Han och en kamrat beskrev att en man kommer in i en skoaffär. I verkligheten var vi ju i ett kalt klassrum. Din sambo säger:
- "Har ni skor här?"

Sen var sketchen slut. Alla satt stumma och undrande. Din sambo och hans kamrat fick fösöka måla upp att detta ju var en skoaffär med skor överallt, och att frågan var dumt ställd.. Ingen skrattade...

http://oxvalley2.blogspot.com

dansbandsfrun

3 september 2010 13:29

Hahahaha det är så härligt att du har ditt minne i behåll, för jag vet en som inte har det ;)
Jag ska genast berätta detta, så lovar jag att han kommer asgarva men inte minnas ett skvatt av det ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards