dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Aborrar och spöken.....

Av dansbandsfrun - 20 juli 2010 23:40

Idag kom min älskade syster med sina barn. Givetvis blev det ett race ner till bryggan med tävling om vem som får flest och störst fisk.


Kan avslöja att min son fick en monsteraborre på (åh guud va jag vill skarva nu men min ärlighet vinner) 500gram (alla barnen skrek när vi drog upp den) hahahaha


  


vi fick en hel drös med grillvänliga borrar:

  

dom minsta var ganska ok... så på med alla på (förlåt alla grillentusiaster) ELGRILLEN ;)


 


Det åts med stor aptit!

  

Sen tände vi alla ljus i trädgården, det blir SÅ mysigt....

    

Det gick inte riktigt att återge alla lyktor som hänger i träden...


  


sen tog jag med min systerson på "spökjakt" bland buskar o snår i mörkret...han höll stenhårt min hand men då tyckte vi att vi såg en grävling, så vi var inne igen efter 5 sekunder.



Det var allt för ikväll.


Imorgon har vi en hel lista på vad vi ska göra.


* göra pärlhalsband/armband

* fiska

* spela boll

* måla färdiga betongsaker som ungarna gjutit.


och MYCKET mer......


sov gott   

 
 
Ama de casa

Ama de casa

21 juli 2010 09:32

Vilken fiskelycka!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

 
lilla My

lilla My

21 juli 2010 09:47

Ni ser ut att ha det helt underbart.Skickar länken där vi bokade våran Stockholms vistelse med Alà carte kortet (gratis) på alla tåg och bussar samt en massa gratis inträde och båtresor.Kramiz
http://www.destination-stockholm.se/hotels/ibishagersten.htm

http://www.metrobloggen.se/miumiu

 
Susanne

Susanne

21 juli 2010 10:05

Hej vännen! Vilken mysig kväll ni haft :-)

// Kram

http://bondesusanne.se

 
Ingen bild

Janne

21 juli 2010 10:42

Vilken suverän dag ni hade men med trevligt folk och massa barn runt omkring sig kan det ju inte bli annat.

Var det du eller din systerson som ville in efter att ni "såg" grävlingen? ;)

Dom abborrarna som är för små att grilla kan du med fördel röka. Så fantastiskt gott.

 
Neta

Neta

21 juli 2010 11:57

Varför är ett litet och alla "stora" barn utan flytväst?? :D nej förlåt kunde inte låta bli. Ni ser ut o ha mys och det har vi också det är en underbar sommar nu, inte mkt mygg men desto fler tvestjärtar.
I Valdemarsvik föddes min morfar så där har jag rötter och nån gång innan jag dör ska jag ha åkt dit också.
Nu ska jag fortsätta packa för Malung, ha det gott :)

http://netaave.blogg.se

 
Ellis

Ellis

21 juli 2010 15:11

Åh låter som en helspäckad och underbar dag, kul att barnen gillar fisk!
Brukar inte vara en hit hos barn :)

http://ellisu.blogg.se

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

21 juli 2010 17:43

JANNE: Låter supergott med rökta rackare. Vi får prova det för jag tror det står en gammal rök någonstans.
hoppas du har det bra i denna underbara sommar! kram

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Neta

Neta

21 juli 2010 18:26

Ja bromsar är ett elånde här också, dom anfaller för det mesta bakifrån också ;)
Åker upp fred - sönd så det blir en kort sejour i år. Men måste ju upp på CL :P

http://netaave.blogg.se

 
Nina

Nina

22 juli 2010 02:52

mmmm, ser yummi ut. Min gubbe var faktsikt och fiskade i söndags och kom hem med några torskar i helt ok storlek. Såååå gott, finns inget som färsk fisk.

Kramen

P.s Kan man komma o hälsa på så man får snegla lite på den där snygge hyresvärden? *haha* D.s

http://nina-hansson.blogspot.com

 
charlotte

charlotte

23 juli 2010 11:06

vad gott (tror jag). gick inte att länka till dig i rubriken men jag skrev till lite därnere också
kram

http://kloppan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards