dansbandsfrun

Alla inlägg den 14 januari 2014

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26

Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!


Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?


Så häromkvällen när vi satt vid matbordet och käkade så blev jag en smula glad och förvånad när sonen satt o beundade min nya hårfärg... (åh, nu ska han säga något gulligt, tänkte jag)


" - tycker du att jag är fin i mörkt hår?" frågade jag...


" - ja, jo alltså...visst är du det men jag är orolig mamma..."


" - oj, varför då?"


" - jo för det vet ju alla, att killar bara vill ha ljushåriga tjejer"......

(här börjar jag känna min puls ökar) ........

han tänker nu hur han ska kunna fortsätta det ser jag lång väg)...............

- "jag vet också att killar aldrig blir ihop med tjejer som har håret uppsatt hela tiden!!"




 

"En mörkhårig mamma med håret uppsatt 345 dagar om året som är dömd till ett liv i ensamhet......"




Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....



Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...



Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte för att det är tråkigt eller sorgligt på något vis men just den här vilsenheten?

Jag kände att jag var hungrig och gick in i en affär på hemvägen och KÖPTE EN BANAN!!!!!

WTF!!????

Det gör inga unga, coola, snygga o heta brudar....Näe, dom köper en Red bull o en Nutri Bar eller annan liten chokladbit...men jag gick där med min lilla handväska o smaskade på en banan....suck....dubbelsuck



Nu "kan" det ju råka finnas andra "tecken" i mitt liv som skvallrar om att jag blivit äldre....



jag köpte mig en "kompis" för några veckor sedan som ska hjälpa mig att shoppa lite lättare.

och ja...jag har fått mottaga en o annan kommentar om denna...

 


jag har ju farmors ECCO på mig hemma som är det bekvämaste man kan köra fötterna i...(det "kan" ha sagts att de är allt annat än sexiga av mina vänner....) *fanvataskigt*

 


* jag insåg igårkväll när jag kom in i lägenheten att jag blivit "äldre" när jag tog fram tidningspapper och lade ut på hallgolvet innan jag placerade mina snöiga kängor på......


* jag lägger STÄNDIGT bort min fjärrkontroll till tv`n (hittar den ibland inne på toan) konstigt då jag inte har någon TV därinne....


* allt blir jättesuddigt när sonen trycker upp surfplattan i ansiktet på mig o frågar "vad står det mamma"? och mina armar knappt räcker till när jag ska försöka läsa vad som står


* Hämtar regelbundet ut "piller" på apoteket för att fungera.(behövde jag aldrig förr)


* har insett att folk stirrar när jag visar mig ute med mina trasiga jeans...som jag ALDRIG vill skiljas ifrån då vi levt ihop de sista 20 åren....typ.... *VÄGRAFINBYXORMEDSLAG*


* måste gunga både två o tre gånger för att komma upp ur min soffa.....


* och sist men inte minst: det yttersta beviset på att man är slut som "partydrottningarnas drottning"   -    JAG HADE TVÄTTID PÅ NYÅRSAFTON KL 18-22!!!!!!!!!!!!!!!!!



OK, i rest my case....jag ÄR förbi.







Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards