dansbandsfrun

Alla inlägg under oktober 2011

Av dansbandsfrun - 13 oktober 2011 15:39

Japp, det har vi ;)


Varje gång vi ska ut på äventyr, så åker naturligtvis passen fram.

Och varje gång fylls man av skräck när man ser sitt eget...hahaha


MEN när man sen ser sin lilla mini-vagabond så smälter hjärtat!


HUR söt får man bli? (japp, man FÅR säga så om sina barn)   


    

Av dansbandsfrun - 11 oktober 2011 10:06

Brukar ni läsa pysselbloggar? Inredningstips? osv...


Jag gör det och jag älskar det. Jag får sån inspiration!


Här är en av mina favoriter PYSSELITEN 

Hon älskar att pyssla, och tillverkar massor av saker själv och hennes största intresse är att duka fint. Helt suverän! (jag härmar henne ofta)   


Vi har fruktansvärt kul ihop, och det blir mycket skratt när vi ses.


Idag ska hon komma till mig på fika.


Vi får se om det tas några foton jag kan visa er sen ;)



Av dansbandsfrun - 10 oktober 2011 15:36

Japp, det har jag en.


Den ska jag sätta upp på kontoret.


Det är "DJURENS RÄTT" som i samarbete med olika dansband och dansbandsmusiker har gjort en almanacka för 2012.


Gissa vilka som fick äran att vara på framsidan?   


 

Ni som har hängt med mig en stund, vet att det är han till höger jag är lite förtjust i...så att det inte blir några missförstånd.   



Av dansbandsfrun - 9 oktober 2011 12:16

Mormor (min mamma) ringde igår. Sonen svarar:


- "ja hej det är *******"


- "Heeeeej, det är mormor! Vad gör du?"


- "kollar på Tv"


- "jaha, va gör mamma?" osv.... de kallpratar om lite av varje...


och så frågar mormor den vanligaste standardfrågan:


- "var e pappa och spelar ikväll då"


sonen ropar o frågar mig, och jag svarar "NÄSSJÖ"

 

han tar o håller luren närmare munnen och svarar mormor:

 

"han är i EN SJÖ"

 

 

Av dansbandsfrun - 6 oktober 2011 12:19

Jag är inte helt säker, men jag tror min sambo just åkte hemifrån pga att jag har sjungit på ett eget-påhittat-språk hela förmiddagen...   


Själv tycker jag att det är ENORMT underhållande... bara så att ni vet, alltså.

Av dansbandsfrun - 5 oktober 2011 16:27

I söndags var vi på IKEA och roade oss.


Jag inhandlade några av dessa, som blivit mina favoriter (dom är inte så söta)

  

SÅ goda! Slurpade i mig en direkt i bilen hem så det blev lite "kladdigt" både här o där till sambons stora förtret   

(jag har lovat att försöka hålla nya bilen fräsch så länge som möjligt) ho ho ho...


Anyhow.....



Senare på kvällen när jag ska sova, så upptäcker jag till min stora fasa att jag drabbats av någon FRUKTANSVÄRD ÅKOMMA!!!!
Känner direkt att "the end is near"   (här SKULLE det kunna spelas dramatisk musik om det hade varit en film)


Jag säger till sambon med mycket oro i rösten:


"-Men GUD, kolla här vilka utslag jag har!"


(han kollar granskande på mitt ben o instämmer faktiskt när han ser de röda fläckarna)  Märkligt nog är bara utslagen på ena benet...


Men jag ser hur mitt liv passerar i revy (visst är det så man säger?)   


Plötsligt kom jag på en sak....

Jag spillde ju LINGONDRYCKEN i bilen....


Jag slickar på en av fläckarna och då KAN det hända att vi börjar tjuta av skratt när vi båda inser att utslagen smakar LINGON!


oops...


  

Av dansbandsfrun - 5 oktober 2011 14:10

Nej, det gjorde jag faktiskt inte igår för jag hade redan kanelbullar.


Men jag gav mig på KRINGLOR. Har aldrig gjort sådana men oj, vad lätt det var!

Och så penslade jag in dom med smält smör o ÖSTE över strösocker.

Sen svullade vi i oss flera stycken av ren lycka!


(sen blev det lite chokladmuffins också)

 

Nu ska jag baka lite PIZZABULLAR, det är suveränt att ha i frysen när man är vrålhungrig och inte orkar fixa middag.


Ciao!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards