dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Make Over på Landet - Big time!!

Av dansbandsfrun - 14 juli 2011 23:22

Jag/Vi är verkligen inga renoveringsmänniskor...


Vi älskar att be andra göra allt "jobbigt"   och sedan njuta själva...


MEN "Mini´s" lekrum på landet kände jag att jag ville göra själv. Som ni nog märkt nu så är jag ett stort barn. Mitt huvud svämmar över av idéer ;)


Vad vi hade att jobba med?

Ett stycke hemmakontor a`1960-tal.

(hallen i bakgrunden är under renovering också som ni ser)



 

 

 

Ladie´s and Gentlemen, så här blev det...


 

  



 

Än så länge är förvaring inte uppsatt, jag ska måla alfabetet på ena väggen och vår son är väldigt bekymrad över var hans säng ska få plats men vi har lite andra planer... ;)


(allt har sin tid, men nu har han ett eget rum att leka i)




och så har det dykt upp ett "trähus" på gården med;

 


Och lite "mumma för mamma" iform av gamla trälådor jag hittade som jag målade och fixade till för mina "odlingar"

 


Jag ÄLSKAR att ha projekt på G hela tiden.

(om ni nu hade missat det)


Kram o sov gott   

 
 
Ingen bild

Sanna

15 juli 2011 07:50

Halloj gumman!
Kul att se att du bloggar igen!
Ha d gött!
Kramen Bananen ;-)

 
Marie

Marie

15 juli 2011 08:58

Vad fint det blev, kan tänka mig att Mini kommer att trivas där. Så härligt med alla häftiga färger!!
Mysig trädkoja:)
Kram♥ och hoppas du också har sovit gott!

http://miruschkas.blogspot.com

 
Carina

Carina

16 juli 2011 09:33

Jag ser ingen skillnad alls faktiskt, på före-efter bilderna.
Daaa jag skojar!!
Vilken förändring! Blev ju superfint!! Ett rum man blir glad av :)
Kram och godmorgon!

http://cinacarina.blogspot.com

 
Britt

Britt

16 juli 2011 17:35

Jag är som du...ja inte den där som fixar och är kreativ..utan den där andra du...ja hon som vill att andra gör jobbet när det gäller renovering.

Snyggt blev det...men var ska killen sova?

http://brittsbetraktelser.blogspot.com

dansbandsfrun

17 juli 2011 13:22

hahaha han får sova hos oss ett tag till, sen har vi en större "förändring" p G. Men det kommer vi till ;)

 
AnnaE

AnnaE

17 juli 2011 18:08

Det blev ju görsnyggt!!:))

Kram

http://AEsblogg.bloggplatsen.se

dansbandsfrun

17 juli 2011 22:33

TACK ;) (suger åt mig) ja, förstå vilken lycka att få välja färgerna på garderobsdörrarna själv o temat (spindelmannen) Min son alltså...inte jag hahahaha

kram

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

24 juli 2011 06:28

Mini måste vara den lyckligaste osten i hela Skandinavien med en mamma som du!
Jättesnazzigt rum för honom. Och vilket
tree house! Varje unges dröm.
Färger, färger överallt. Jag älskar glada färger.

dansbandsfrun

24 juli 2011 21:29

Hahaha ja, jag hoppas ju förstås att han är en glad ost *ler*
Han är helt crazy i rött! Han skulle nog helst vilja att hela världen var röd ;)

Idag har vi serverat sonen o hans kusiner fika uppe i kojan. Det blev väldigt uppskattat. MEN nu vill dom ha fler våningar... suck *ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards