dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Bättre en gubbe i handen än 40 i näsan?

Av dansbandsfrun - 7 april 2011 16:29

Min vackre, oskuldsfulle men "aningen" busige son kom fram till mig o sträckte fram sin lilla hand.


" - Mamma, ta den här"


" - ok, vad är det för något?" SÄGER JAG O TAR EMOT DEN LILLA TORRA "SAKEN"


(nu hulkar jag)


" - En norgubbe"



Nu kan ni som har jobbat med mig på ett visst ställe minnas tillbaka att jag kan ta mycket. Det mesta äckliga faktiskt...

Men SNOR! Nej....


  


vad är det värsta ni vet?



 
 
Ama de casa

Ama de casa

7 april 2011 19:38

När en flock på 23 lejon har fått en hel häst att äta och sen spyr upp det lite här och där, och man måste TA HAND OM ELÄNDET!
Nåt äckligare tror jag inte jag har varit med om.
:-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Ingen bild

Sarilainen

7 april 2011 21:30

Tiden förgyller tydligen alla minnen ;). Du var rätt kvacklig redan på den tiden då vi jobbade ihop. Vissa händelser minns man bättre än andra, moa-ha-haaa!
Att rensa avloppet i duschen är bland det äckligaste jag vet, örk!

dansbandsfrun

7 april 2011 23:03

Hhahahahaha gissa om jag tänkte på dig Leslie när jag skrev. Jag minns en speciell dag då jag inte var så katig men låt oss inte vandra på minnenas allé nu ;)
puss o kram! (önskar vi fortfarande jobbade ihop)

 
Mia systeryster

Mia systeryster

7 april 2011 22:22

Jag har fruktansvärt svårt för människobajs!
Det får mig att hulka, t.om spy om tex, hundarna har hittat en fin liten hög i skogen och rullat sig i den eller ätit av den.Jag hulkar bara jag skriver det här!
Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

 
TT

TT

7 april 2011 22:35

Hmmm...jag har jobbat på badhus där man får ta hand om det mesta men jag tror spyor kan vara bottenrekord för mej.

http://tyratok.blogg.se

 
Susanne P

Susanne P

7 april 2011 22:44

Det finns mycket som jag "tjöjs" åt...bla det du just nu beskrev!
Kram

http://www.susannep.blogspot.com

 
Sandragee

Sandragee

7 april 2011 23:00

Jag klarar det mesta, men är det något jag INTE klarar så är det spyor! Bara lukten får mig att själv vilja spy. Uscha fy!
Kram

http://sandragee.blogg.se

 
Diana

Diana

7 april 2011 23:34

Haha, vilken trevligt "överraskning". När jag var mindre hade jag snorkråkor på tork på väggen precis där sängen började, tydligen föredrog jag mina rackare knapriga för visst käkade jag dem sen. Hahaha!

Jag är inte äcklad av kiss, bajs, spott, blod, spyor m.m Däremot avskyr jag matrester, typ i vasken eller gammal mat rent allmänt.

http://www.decdia.blogg.se

 
camilla

camilla

8 april 2011 07:36

Visst är snor äckligt men tror jag nog att spya är ett snäppet äckligare.
Kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Stattinskan

Stattinskan

8 april 2011 07:50

När jag jobbade inom vården (för 300 år sedan) kunde jag ta reda på det mesta. Men att tömma spottkoppar med så segt brungrönt slem att man var tvungen att karva ur med sked ... TACK, men NEJ TACK!!!!

http://htp://stattinskan.blogspot.com

 
Ingen bild

Sarilainen

8 april 2011 08:19

Note to self: skaffa ALDRIG hund! Apropå Mias kommentar (garvar fortfarande).

Vi tänker nog på samma arbetspass, Dansbandsfrun. Skrattade så mycket så jag nästan kissade i byxorna och behövde ta en time out! :D

 
Ingen bild

maggan

8 april 2011 11:10

hörde nåt som äcklar mig häromdagen av min sons sambo....de va magsjuka o hon skulle ut o kalla in hunden i trädgården, o får då en uppkastning av frukosten....hunden rusar fram o äter upp det!!!!blääää så burr..men en del hundar äter ju allt:))

 
BEAUTY SECRETS

BEAUTY SECRETS

8 april 2011 12:58

yay, när ska du till London igen?
Vad kul!!:)
Du MÅSTE köpa nåt från Urban Decay eller Nars!! :D

Puss o kram fina dam<3

http://beautyandsecrets.blogg.se

 
Monica

Monica

8 april 2011 16:15

En liten härlig unge du har...hahaha och givmild!

Kram och ha en fin helg!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ellis

Ellis

10 april 2011 19:46

Skala räkor , det får mig o gråta...

http://ellisu.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards