dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Med rätt doktor och rätt mediciner ska jag börja leva igen!

Av dansbandsfrun - 2 april 2011 12:59

För er som inte vet, så drabbades jag av ledbesvär av stora mått när min son var runt året.

Mitt o vårt liv förändrades på EN dag.


Samtidigt som man var i ett stort lyckorus över att ingå i en underbar familj så blev man påmind om smärtan som låg och lurade i kroppen så fort sonen tog tag i ens finger o ville visa mig något eller när jag skulle utföra vardagliga hushållssysslor osv.


Värken var fruktansvärd. Dag och natt.

Från att ha varit en glad o sprallig o levnadsglad tjej så blev jag nu någon som varken jag eller min sambo kände igen...


Jag sökte hjälp. Hamnade efter lång tid hos en reumatolog som efter 3 besök avfärdade mig som "gårdagens sopor" och sa ordagrant;


"- det här är inte vår bransch" (bara för att de inte hittade inflammation vid dessa tre tillfällen)


Här följer nu ca 2,5 års helvete fyllt av värk och smärta men jag vill inte skriva detaljerat om detta. Utan vill bara uppge en ungefärlig tidsram så ni får ett hum om hur det var. Ibland var allt som vanligt. Ibland kom jag knppt ur sängen.

 

 

 

Så kom gårdagen!!!

 

Jag hde en remiss till en annan reumatolog för en "ny bedömning"


Han lyssnade på mig en stund, medan jag uppdaterade honom.

Han undersökte mina leder.


Han sa de mest magiska orden jag hört på länge;


"ja, klart jag ska hjälpa dig" (jag började böla som ett barn av lycka)

 

(han kunde inte ställa en klar diagnos eftersom det är lite fler tester som skall göras. Men antingen är det Palindrom Reumatism eller Psoriasis Artrit)


För att bli bra/bättre så innebär detta att jag ska behandlas med cellgifter.

Och jag KAN få biverkningar som illamående, huvudvärk och visst håravfall MEN då får det bli så för troligtvis innebär det också ....


ATT JAG BLIR MYCKET BÄTTRE, KANSKE RENT AV BRA!!!!!


Jag är SÅ tacksam, lycklig och känner nu hopp för första gången på MYCKET länge.


Min behandling börjar på söndagkväll.

Dvs. Vägen till ljuset börjar på söndagkväll.


Tack till doktorn för att du ÄR en doktor!

Tack till min sambo för att du är den finaste man som finns!

Tack till mig själv för att jag orkade.


Tack till er för att ni orkade läsa och att ni bryr er om mig tillräckligt mycket för att följa min blogg!

 
 
Ingen bild

Lena

2 april 2011 13:47

Så härligt att någon lyssnade och brydde sig!
Hoppas på att det hjälper så du slipper all smärta.
Hojta till om du behöver någon hjälp....
Många kramar

dansbandsfrun

2 april 2011 22:17

Tack Lena! Och du är en riktig pärla du! Detsamma gäller dig, det hoppas jag du förstår! KRAM

 
Ingen bild

Wenche

2 april 2011 13:50

KAn bara säga Åh så underbart!!! Hoppas hoppas nu att detta hjälper dig ... Många kramar från mig som vet hur det är att leva med denna sjukdomen ... Men kan man bli mer än förbannad på den läkaren som du hade först,,, En sån ska INTE jobba på ett sånt ställe.... Kramizar i mazzor

dansbandsfrun

3 april 2011 02:31

Ja visst är det härligt!!! Jag vågar knappt tro`t ;)
Nej, den läkaren jag hade först ska inte h ett sånt jobb. Eller ska han utbilda sig lite mer...tack gumman för allt pepp. (har inte hunnit svara på facebook kom jag på nu) kramar

 
Frida

Frida

2 april 2011 13:55

Wow! Hoppas det går vägen nu! Grattis får man väl säga =)

http://fridakortochgott.blogg.se

 
Elara

Elara

2 april 2011 13:56

Lycka Till! =)

http://www.elara.bloggplatsen.se

 
Lotta

Lotta

2 april 2011 14:33

Åh, så underbart det låter.
Förstår att du känner en enorm glädje.
Önskar dig LYCKA TILL med detta!!!
kram och Trevlig Helg

http://www.lotenlind.blogg.se

dansbandsfrun

2 april 2011 19:41

Supertack! Ja, jag är så himla glad!
Ha en fortsatt bra helg du med! kram

 
Svorskan

Svorskan

2 april 2011 14:35

Åh! Vad glad jag blir av att läsa detta. Ett hopp! Och det verkar vara ett väldigt stort hopp om att bli bättre eller helt bra. Vad skönt! För dig, din son och din sambo. Jag är uppriktigt glad för din skull, jag kan inte ens föreställa mig hur det är att leva med smärta och så som du har (haft) det är ju för jävligt rent ut sagt. Stor JÄTTEKRAM!!

http://svorskan.se

dansbandsfrun

2 april 2011 19:39

Tack så jättemycket!
Ja, hoppet som jag känner nu gör mig SÅ tacksam o lycklig! kramar

 
Ingen bild

ramona

2 april 2011 15:09

tjena gummis... tror på det där!! Min en god vännina har reuma och har fått cellgifter som en del av behandlingen så tror absolut att det kommer att hjälpa dig!!

gäller ju bara att komma till rätt läkare för att få hjälp.. synd att man hamna på så många felstället först bara!
kramisar till dig!

dansbandsfrun

2 april 2011 19:38

Ja, jag tror jag med nu! O det SKA funka ;)
En del läkare borde jobba som något annat, men jag ska inte skriva vad för jag försöker använda ett "vårdat språk här" ;)
kramar

 
josefine eek

josefine eek

2 april 2011 15:14

åh jag är sååå glad för din skull!! :'') <33

http://www.jossefineeeks.blogg.se

dansbandsfrun

2 april 2011 19:35

Tack älskade sötnos!

 
camilla

camilla

2 april 2011 15:39

Så underbart att höra.
Hoppas verkligen att han kan hjälpa dig så du slipper den förbannade värken.
Kram,vännen!

http://cammo69.blogspot.com

dansbandsfrun

2 april 2011 19:35

Tackar tackar! Ja, nu jäklar lägger vi i "OVER DRIVEN" o hoppas på det bästa! kram

 
Gun

Gun

2 april 2011 15:57

Åhh vad skönt att du äntligen kommer att få rätt hjälp! Jag har en fd jobbarkompis som har Psoriasis Artrit. Hon får cellgifter i låg dos, mår riktigt bra och jobbar heltid. Kram på dig!

http://horni.blogg.se

dansbandsfrun

2 april 2011 19:34

Åh det är precis så jag vill ha det! jag har SÅ mkt planer så jag vet inte hur jag ska hinna med allt ;)
Tack för att du skrev det, nu blev jag ännu gladare!
kram

 
Ingen bild

Ija

2 april 2011 15:59

Det gäller verkl att träffa rätt doktorer. Vissa är skit rent ut sagt. Med de där bra och mänskliga finns, vilken tur att du äntligen stötte på en.
Kram och lycka till :)

/Ija

dansbandsfrun

2 april 2011 19:33

Ja, det är så svårt att inte bli bitter bara att det behövde ta nästan 3 år, men jag ska försöka släppa det nu o bara se framåt! kramar o tack!

 
matilda

matilda

2 april 2011 16:38

SV: haha jaha okej ;) tack så jättemycket! kram!

http://maatiilddaaa.blogg.se

dansbandsfrun

2 april 2011 19:32

Jag vill ha likadana, ska leta i London ;) kram

 
BEAUTY SECRETS

BEAUTY SECRETS

2 april 2011 16:54

Gumman! Jag fick tårar i ögonen. Jag är så glad för din skull att du äntligen får hjälp!!
Du är otroligt stark kvinna har jag märkt, så du ska vara såå stolt över dig själv!!
Så klart vi bryr oss om dig, mer än du anar.:)

Massa kramar!
Underbart att det finns bra läkare som lyssnar på en, man får tillbaka hoppet.

<3<3<3Love

http://beautyandsecrets.blogg.se

dansbandsfrun

2 april 2011 19:31

Tack snälla, ja det var precis så jag kände igår...jag har liksom hittat tron igen på läkare o deras förmåga o vilja att hjälpa.
Tusen tack goa du!!!
kram

 
lisa

lisa

2 april 2011 17:07

Jag är så LYCKLIG för din skull...
Klart han kan fixa till dig nu GUMMAN...
Kramar om dig och ger dig lite kraft nu...
Se bara framåt nu och inte bakåt...
Skit i den förra läkaren utan fokusera dig bara på att bli bra nu...
KRAM KRAM....

http://unikajag.se

dansbandsfrun

2 april 2011 19:29

Tack vännen! Du har helt rätt, jag ska bara se framåt nu! kram

 
Ama de casa

Ama de casa

2 april 2011 17:08

Men så BRA!!! Grattis, vännen - hoppas du får bli HELT frisk i dina leder nu!
Kramen

http://amacasa.wordpress.com

dansbandsfrun

2 april 2011 19:28

Tack snälla, ja nu håller vi tummarna! kram

 
Ingen bild

Rävens mamma

2 april 2011 17:09

Puss på dej!

dansbandsfrun

2 april 2011 19:28

Stor o blöt tebak´s ;)

 
Ingen bild

Sanna

2 april 2011 17:50

Är så himla glad för din skull,gumman!Tänker på dej ska du veta... Bamsekramen

dansbandsfrun

2 april 2011 19:27

Tusen tack/kramar

 
Mia systeryster

Mia systeryster

2 april 2011 20:02

Jag får nästan tårar i ögonen!Vilken lättnad för dig/er.Håller tummarna för att du faktiskt kommer att bli bättre eller rent av frisk=D
Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

dansbandsfrun

2 april 2011 20:55

Tack snälla Mia!! kram

 
Cattis

Cattis

2 april 2011 20:56

Vad skõnt.. jag ska hålla tummarna för dig att allt blir toppen bra..:)

http://journeythruchange.blogspot.com

 
Lina

Lina

2 april 2011 20:56

Underbart! Lycka till i massor!

http://www.linaochanders.se

 
Ingen bild

Robert

2 april 2011 22:08

Här har jag aldrig kommenterat, men det lät ju helt underbart det där. :D

dansbandsfrun

2 april 2011 22:15

Du är mer än välkommen och tack så jättemycket! Ja, det ska bli så himla härligt ;)

 
Ingen bild

maggan

2 april 2011 22:41

min goa tjej... ja hoppas verkligen för din skull, att du ska må bättre!!vet inte hur många gånger ja frågat Micke hur det är med dig!! det ska du veta..vi håller nu tummarna för dig o vi hoppas att du ska må bra. ja du har en fin man, o en liten kille som älskar sin mamma o pappa. kramkram

dansbandsfrun

2 april 2011 22:52

Tack min Favvo-Maggan ;)
Jag vet att ni alltid frågar om mig, ni e så himla goa o mysiga! Ja, nu ska vi hoppas allt vi kan! stor kram

 
Ingen bild

Robert

2 april 2011 22:45

Tack! :D

dansbandsfrun

2 april 2011 22:53

Äsch, va väl inget ;) *fejk-rodnar* ;)

 
Diana

Diana

3 april 2011 00:27

Åh vad härligt att du träffat en bra läkare och som lyssnar på dig!
Men kan man bota reumatism? Jag trodde bara man kunde lindra. Jag har en kollega som har reumatisk psoriasis och vi misstänker att mamma har någon variat med (inte jätte illa än).

http://www.decdia.blogg.se

dansbandsfrun

3 april 2011 00:39

Nej man kan nog inte bli frisk på det sättet, men det kan nog gå över i perioder för att sen komma igen.
Men du kan tro jag är glad ;)

 
Diana

Diana

3 april 2011 00:28

Glömde...
Sv: Jordgubbsplantor satte vi i höstas. Idag blev det potatis, gul lök, scharlottenlök, morötter och blåbär. Plus att vi grävt upp till en ny rabatt i trädgården och rensat ogräs.

http://www.decdia.blogg.se

 
Diana

Diana

3 april 2011 00:43

Sv. Mer om blåbären i morgonens inlägg så jag dryftar inte ett ord till dig om det nu. ;) Men skulle du mot förmodan ha fler frågor om blåbärsodling efter att ha läst det inlägget så är det bara att hojta till... ;)
Natti!

http://www.decdia.blogg.se

 
Ellis

Ellis

3 april 2011 01:30

<3
Jag tänker på dig!! DU KOMMER BLI BRA <3

Lillsis har Psoriasis Artrit. plus tusen andra saker som hon fick med födseln. Synd och plågsamt o se hur hon lider ibland. kan förstå att de är ett helvete för dig o ha.

http://ellisu.blogg.se

 
Ingen bild

pysseliten

3 april 2011 06:55

blir alldeles tårögd när jag läser ,så skönt för dig att få svaret äntligen ,bara synd att det ska behöva ta sådan tid .Tur du äntligen kom till rätt läkare. Hoppas och håller tummarna för dig nu att du kommer må bra :) Kram på dig ha en bra dag .

 
Stattinskan

Stattinskan

3 april 2011 07:03

Herre gud, jag sitter här och lipar - tårarna bara flödar. Så underbart att du äntligen kan få lindring. Jag vet ju vilket elände du har haft och värkande leder vet jag ju också vilket helvete det är. SKit samma om du får lite mindre hår och illamående. ALLT är bättre än elaka leder! LYCKA TILL du fina!
KRAAAAAM

http://´httå://stattinskan.blogspot.comm

 
Svorskan

Svorskan

3 april 2011 08:15

Börjar du behandlingen i dag? Lycka till oavsett! Jag håller tummar och tår för att du får maximal effekt! God morgon och en STOR kram!

http://svorskan.se

 
camilla

camilla

3 april 2011 08:45

Tusen tack för gratulationen jag fick av dig igår.
Kram!

http://cammo69.blogspot.com

 
Carina

Carina

3 april 2011 09:18

Vad skönt att äntligen ha träffat nån som tar dina problem på allvar. Ibland blir man verkligen kritisk till sjukvården...
Är så glad för din skull och håller tummar och tår att du ska få en fungerande vardag utan värk.
Kram finaste du!

http://cinacarina.blogspot.com

 
AnneliH

AnneliH

3 april 2011 10:00

Vad härligt att du fick träffa rätt doktor!! Synd att det skulle gå så många år! Nästan så jag grät när jag läste...Hoppas nu att allt vänder och du kan få leva ett lite normalare liv. Att ha ont dygnet runt är ingen "hit" (har själv haft det) för man fungerar ju inte som människa då. Många värmande kramar till dig och hoppas doktorn är snäll vid dig så du slipper för mycket biverkningar.//KrAAm

http://www.canary.user.se

 
TT

TT

3 april 2011 10:01

Urk vilket elände du haft! Vilken tur att det till slut fanns en doktor som kan sitt jobb, jag hoppas verkligen du blir bra!!

http://tyratok.blogg.se

 
Hillevi

Hillevi

3 april 2011 11:01

Åh, så härligt att hitta någon som lyssnar och tror på dig! Grattis!

Sv. Ja, det var värsta röjjet. Typ... Eller snarare, inte alls... ;-)

http://namligen.blogg.se

 
Cina

Cina

3 april 2011 11:26

Äntligen får du en DR som lyssnar o tar en på allvar det är a och o när man är sjuk.
Hoppas du får rätt behandling och att du blir frisk.
Ja fick ju oxå beskedet att jag kunde få cellgift mot min muskel reumatism istället för cortisonet.
Och jag trodde inte mina öron. Men jag vet flera som fått detta nu och det har hjälpt dom.

Önskar dig alla LYCKA TILL jag bara kan.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
carina

carina

3 april 2011 11:50

Tack för titten hos mig!
Underbart att det finns någon som lyssnar och vill hjälpa dig :)
Lycka till!
Kramen♥

http://Izors-blogg.blogspot.com

 
charlotte

charlotte

3 april 2011 12:06

skönt att du får hjälp nu. ibland känner man sig som don quiote när sjukvården är involverad
kram

http://kloppan.wordpress.com

 
Ingen bild

Carro

3 april 2011 17:32

Nej vad underbart. Nu börjar jag också gråta en liten skvätt. :) Fan vad fantastskt. jag fortsäter följa och hoppas och längta med dig.

Kram <3

dansbandsfrun

3 april 2011 18:40

Tack snälla du, ja ikväll kör jag igång. Hey ho let´s go ;)
kramar

 
Katta

Katta

3 april 2011 20:10

Hej vännen! (Nu först läser jag ditt inlägg... Hrm... skäms lite...)
Måste säga att jag gläds med dej och håller alla tummar och tår för att detta ska lyckas!
Ett STORT LYCKA TILL!!!
Kram

http://livetimyre.bloggplatsen.se

 
Sandragee

Sandragee

5 april 2011 23:12

Åh va underbart att höra att du ÄNTLIGEN får den hjälp du behöver! Hoppas, hoppas, hoppas INNERLIGT att detta ska hjälpa dig att må bättre! Du är sååå värd det!
Tusen kramar!

http://sandragee.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards