dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Frukost och blodprover...

Av dansbandsfrun - 24 mars 2011 09:40

Faktiskt jättesynd om mig...Har besökt vårdcentralen.... Jag är 4 rör med blod fattigare...

Skojar bara, känns inte ens. Det som gör ont är ju när plåsterlappen skall dras bort   


Nu har jag inmundigat (sträcker på mig fisförnämt o skrockar åt min verbala överlägsenhet)   ......FRUKOST!

 

(kan ni vara så snälla att ignorera det grumliga, urinfärgade vattnet? Jag SKA byta!!! Men det är faktiskt jättestressigt att va hemmafru)


Nej, nu ska sambon o jag ha en bra dag i vårsolen.


Först en del ärenden...och sen ska han envisas med att bju ut mig på lunch på stan...ÅÅÅÅÅH va jobbigt!    men en får väl offre sig... puh...


Vad gör ni själva då? (förutom att läsa min FANTASTISKA BLOGG???)

 
 
Ama de casa

Ama de casa

24 mars 2011 09:57

Jag förstår dig - det är VÄLDIGT stressigt att vara hemmafru!

Idag tänkte jag städa lite. Om jag hinner :-D

http://amacasa.wordpress.com

 
Ingen bild

Anne

24 mars 2011 09:58

Håller med om den där otäcka plåsterlappen, faan vad ont det gör. Självklart läser jag din blogg, men snart ska jag iväg på den stora Trädgårdsmässan och inhandla blomster till balkongen. Ha nu en riktigt trevlig dag med kära sambon,(hälsa) och njut av god lunch.
KRAM:):)

 
Ingen bild

Louise

24 mars 2011 09:58

Åh vad jobbigt för dig och bli utbjuden på lunch;)måste vara riktigt jobbigt och vara hemmafru.. haha!

 
Diana

Diana

24 mars 2011 10:19

Du skulle väl dra iväg honom till den där affären med halva reapriset med, fast det vet han kanske inte om än? ;)

Sv: Det är lätt! Vispa vitor till maräng (har du köksapparat så bara låt den stå och snurra en god stund). I med störsocker pö om pö. Pulverisera mandel i köksapparat med och sikta den och floursocker. Vänd i vitorna i det. Karamellfärg. Spritsa ut på silikonbakplåtspapper (eller inoljat vanligt). Vila 15 min. In i ungnen i 12-15 min. Tada!

http://www.decdia.blogg.se

 
Ellis

Ellis

24 mars 2011 11:59

Hahahah jag hatar med plåsterrycket - rena vaxningskuren på ens fjun på armen så de gör svinaont!

Äh ja brydde mig inte ens om vattnet? Trodde du först syfta på dricksvatten eller något haha

http://ellisu.blogg.se

 
BEAUTY SECRETS

BEAUTY SECRETS

24 mars 2011 13:06

Det ÄR jobbigt att vara hemmafru, eller fru överhuvudtaget!:) Därför är det fint att bli bjuden på en lunch av sin käraste!:D
Ha en riktigt trevlig dag nu gumman!:)
Kram kram<3

http://beautyandsecrets.blogg.se

 
Ingen bild

Wenche

24 mars 2011 13:47

Inte skönt att ta bort plåsterlappen ;( Har faktiskt varit ute i solen o sen varit o shoppat en liten present till dig som jag tänkte överlämna till din man på lördag då han spelar i Ramshall,,, Så denna gången behöver du inte sitta vid postlådan o vänta ;)) HA en bra dag vännen ..Kramizar i mazzor <3<3<3

dansbandsfrun

24 mars 2011 16:34

Va? Men Wenche!!!
HUUUUR ska jag kunna sova tills på måndag nu?
Du e världens gulligaste men har du några tips på bra insomningstabletter när vi ändå håller på? hahaha
kramar

 
Gun

Gun

24 mars 2011 13:49

Senast jag tog blodprov berättade sköterskan att vissa killar/män ibland undrar hur de ska kunna ta sig hem efter blodförlusten. Om det var så farligt skulle vi kvinnor alltså vara sängliggande en vecka i månaden..:)

http://horni.blogg.se

 
Ingen bild

pysseliten

24 mars 2011 14:09

jag ska dra nu :) jIPPI HOPPAS PÅ ATT det finns något kvar till mig .shoppa så kul så :)

 
lisa

lisa

24 mars 2011 14:29

jo nog tror jag att du har kissat i vasen..
Tänker på att du kissar i havet så du fick nog en längtan och gjorde det i vasen...
Hoppas M FICK bjuda dig på en god lunch i dag..
Hälsa oxå till dom två goa grabbarna..

http://unikajag.se

 
Ingen bild

wenche

24 mars 2011 16:56

Hahahaah,, Det blir nog bra,, Du slipper ju iallafall sitta o sova vid postlådan ;)) Ha nu en underbar helg ( fast gubben är ute o spelar ), Vet ju hur det är med en spelande man ;) Kramizar i mazzor

 
Svorskan

Svorskan

24 mars 2011 17:06

Vilken taskig sambo du har! :D
Sv: Jag svarade dig under eget inlägg om det där med drömprinsen. ;)

http://svorskan.se

 
camilla

camilla

24 mars 2011 18:21

Nu är jag hemma. Och fru...det är jag.
Men hemmafru....nä....det lär jag aldrig bli.
Och det kanske är tur det för ni verkar ha det såååå jobbigt ;)
Kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Mia systeryster

Mia systeryster

24 mars 2011 18:55

Jobbigt liv att vara hemma fru;) Fast ibland så tycker jag verkligen att det är MYCKET jobbigare att vara ledig än att jobba ,ialla fall om man får för sig att tvätta soffor el.liknande;)
Sv: visst var det Pretty woman som sa så hahaha.

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

 
Ingen bild

Carro

25 mars 2011 10:33

Vah? Ne, jag gör inget annat... Än att läsa din blogg alltså... ;)

dansbandsfrun

25 mars 2011 11:26

Låter MYCKET bra o jag är tacksam bara så du vet ;) kram

 
Britt

Britt

28 mars 2011 21:14

Jag glassar på jobbet hela dagarna och struntar i det jobbiga hemmafrulivet...minns inte när jag städade sist.

http://brittsbetraktelser.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards