dansbandsfrun

Alla inlägg under januari 2011

Av dansbandsfrun - 17 januari 2011 11:30

Jaha...da vaknar man med halsont o igentappt nasa. (alltid nar jag flyger)

Men jag ska ga till apoteket bums nu nar jag bloggat klart.


Idga ar det lite "disigt" for forsta gangen fast solen tranger anda igenom sa jag har smorjt in mig infor dagens promenad.


Den blir ner till havet, o sen ga strandpromenaden anda bort tills "piren" dar det ar stopp.

OJ va bilder jag ska ta.


VET NI va jag gjorde igar?


Jag gick....o gick....o gick...tills jag inte hade en SUSNING om var jagvar ;)

o heltplotsligt var det som att jag drogs till en massa roster o stahej.


Halleluja!!!



DET VAR LOPPIS!!!!!



Hade sett nagot om detta pa nagon blogg for lange sen men jag visste ju inga dagar eller tider. Men sa gar det omman har ett oppet sinne o lite mod ;)


Jag fyndade en ny liten sot ryggsack for 2 euro.


En riktig "LYXRESA" som nagon skrev ;)

Skamt a sido... Lyx ar inget for mig.


Jag lever hellre billigt o komfortabelt o har radatt aka fler ggr an att ater pa dyra restauranger o oxfile varje dag.


Jag hor av mig senare. Puss o kram O TUSEN TACK for att ni ar med o delar den har resan med mig!!!

Av dansbandsfrun - 16 januari 2011 16:18

Jo....det var ju ....eh...det dar med varmvattnet...


Jag passerade receptionen for en stund sedan o da killen satt dar o sag sysslolos ut sa fragade jag om det var meningen att man skulle va utan varmvatten?

(jag var MYCKET blygsam o fladdrade enormt med mina ogonfransar i hopp om att kunna se oskyldig o rar ut) ja...sa han inte skulle uppfatta mig som GNALLIG ;)


Han log och foljde mig till min lght.


Han log igen...gick o tryckte pa en knapp pa en jattestor "sak" bakom kylen typ... (JA, NU fattar jag ju att det var varmvattenberedaren)

Nar han tryckte pa knappen blev den rod och killen sa "Om 10 min har du varmvatten" (fast pa spanska forstas)


Jag trodde jag skulle fa ringa brankaren sa ELDROD va jag i ansiktet...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

gissa va grabbarna har pa hotellet kommer snacka om pa sina raster kommande veckan???


SHIT, sa kan det ga nar man aker ensam ;)


Ah, nu maste jag upp o ta en dusch...har varit pa en UNDERBAR grej idag av en slump. Berattar sen!!


puss

Av dansbandsfrun - 16 januari 2011 11:40

Va roligt det ar att ni uppskattar mitt mod att aka ensam.


Jag kan avsloja att forsta natten sket jag nastan i brallorna sa fort jag horde nagot ljud. Fick for mig att nagon hade brytit sig in via ballkongen ;)


Men nu e det lugnare... hahaha


den ENDA nackdelen ar att jag inte har nagot varmvatten i duschen sa mitt har ser ut som en blandning mellan KRISTINA LUGN och Staffan Gotestams....

Man star inte direkt o myser i duschen... huh... men jag tanker INTE klaga (det ar ju solceller som fixar varmvattnet har pa oarna) o vi e ju nagra stycken som delar...


Idag ska jag promenera (kan inte sitta still for jag ALSKAR faktumet att jag KAN promenera) och det blir nog bort till Maspalomas. Sen buss tillbaka (da har jag nog tyvarr hunnit fa vark i fotlederna) men det far man ta...


SEN blir det poolen.


puh...vilket jobbigt liv ;)


hors sen.


puss

Av dansbandsfrun - 15 januari 2011 18:27

1. JAG VILL TACKA livet ER, som hanger med mig och ger mig tips osv...fan va kul det ar att lasa allt ni skriver. jag hinner dock inte svara for det kostar multum att blogga har...




2. Playa del Sol ligger runt hornet typ men jag vet inte om EDDIE OLIVA lockar mig sa ;) det ar ett dansband med men de hade jag aldrig hort talas om, KANKSE jag smyger dit nagon tidig kvall...vet inte an...tank om nagon farlig gubbe lagger nat i en drink? O MY GOOD! ;)




3. I den har varmen kan inte livet va annat an underbart. Det ar sadar LAGOM ni vet som vi svenskar gillar ;)

Solen ar totalt LIVSFARLIG. Jag har inte solat alls annu men anda har jag brant snoken...




4. Idag gick jag upp tidigt o tog en taxi bort till San Fernando. (marknad) (Annelie; jag vet exakt vad du menar med saluhallen!! AH va harligt det var!!!!)

och jag hittade lite smatt o gott. O jag blev chockad over hur tuff jag vagade vara med prutandet. I·m i cool girl. ;)

Jag blev osams med en forsaljare som skulle salja mig en vaska som jag inte ville ha. Ha skrek;

"Ni svenskar bara skoja!! Bara luras. Jag gillar Norrman mer" (Svorskan, va sager du om det?) hihihi

Da tog det "hus i hel***e" sa jag skrek tillbaka;

"i have the fucking right to decide what purse i want"!!!!!!!!!!!!!!!

 -GO AWAY skrek han da...hahaha

alla manniskor bara stirrade   




5. Sen gick jag till Yumbo-Center nar jag kom hem och kopte en vaska. Den var kanske inte 100% min stil men jag tyckte sa synd om saljaren han hade en forskracklig hosta   


6. Nu ska jag sitta pa ballkongen o lasa o ata jordgubbar (som jag kopte pa marknaden) o apelsiner. Dricka ananas-bacardi-breezer MUMS!!


7. Om jag saknar mina grabbar?

(jag lipade som ett barn igar nar jag hade pratat med dom.) Dom hade varit pa IKEA o kopt hyllor, o min son berattade stolt att han INTE hade gatt vilse   

Dom har kul och gor roliga saker HELA tiden men anda sa ar man "bara halv" utan dom...  

MEN, JAG HAR INTE ONT I LEDERNA...OCH DETÄR SA FANTASTISKT ATT JAG INTE KAN UTTRYCKA DET. Lite overkligt...


8. Nu har jag varit ute o fotograferat runt om har. Det ar SA kul med en riktig kamera.


9. Imorgon tror jag att jag ska dra ivag nagonstans. Fick tips av Pysseliten om Playa de Amadores. (har sett bilder o DAR kan jag va, utan problem) ;)

Naja, vi far se vad jag hittar pa.


For det fina i kraksangen med att vara allena, ar ju just att jag kan ga dit nasan pekar.


PUSS O KRAM


(o en extra bamsekram till min alskade sjalsfrande idag)  

Av dansbandsfrun - 14 januari 2011 15:32

OJ, vilken tur jag haft!

Vet inte vad jag har gjort for att fa det sa har gott.


Jag hamnade MITT inne i PLAYA DEL INGLES precis som jag ville.


Ett hotell som heter Las (eller Los) Gacelas tror jag. Inte markvardigt alls (tror det ar 2 stjarnigt bara) MEN det gor inget for min LAGENHET ar kanon. Jag betalade 3800:- for en ospec resa.

Valde ENKELRUM med dusch o wc...Och far en 2rums lagenhet med jattefrascht badrum o kok/pentry.


Stor ballkong med sol fran tidig morgon o har fortfarande. JIPPIEE!!!


Jag ar SA glad att jag hade mod nog att gora detta.


Idag har jag varit ute o promenerat med nya kameran och det blir superfina bilder. (tyvarr kan jag inte blogga fran MIN dator o visa bilderna forran jag kommer hem)


Men jag promenerade langs Mas Palomas stranden och sen lunchade jag pa en kinarestaurang dar jag at buffe o JOSSES sa gott!


Nu ska jag ga upp till YUMBO CENTER (20 meter) och shoppa lite, o sen blir det ett dopp i poolen.

Jag har suttit en stund pa ballkongen o last svenska aftonbladet om Ulf Lundell nu. Usch va synd jag tycker om er som kopt biljett till hans turne. (o om honom med forstas som e sjuk)



I morgon ska jag dra ivag pa marknad i SAN FERNANDO. Har velat det varje gang vi varit har men det har aldrig blivit av...men NU! YES!

Dar ska det inhandlas fodelsedagspresenter till mina grabbar hemma.


Nej, nu ska jag skutta ivag.

Vi hors snart igen...


Hej hopp!


Ps: tack for alla era halsningar! jag LOVAR att njuta av varje sekund!

och jag tar SJUKT mycket bilder som ni ska fa se!!

(idag tankte jag ta ett kort pa en naken karring pa nudiststranden men jag tordes inte) hahahaha


Av dansbandsfrun - 13 januari 2011 11:23

Usch va jobbigt det var att säga hej då till "Mini" i morse när han åkte till dagis...men det är priset jag får betala för min semester att vara ifrån honom en hel vecka...


(den äldre herren i huset är jag ju mer van vid att va ifrån av förklarliga skäl)


MEN nu är jag klar.


Nu åker jag.


Hör av mig så fort jag kan o får möjlighet när jag kommit i ordning.


KRAM



Av dansbandsfrun - 12 januari 2011 17:44

jag var tvungen att kolla gamla bilder...

Ni kan få dela dom med mig, håll tillgodo.


        


        


        


        


Jamen det var det, va tycker NI?


Vill ni se nya fräscha bilder om några dagar?


nej, nu måste jag rusa igen...buzy buzy...


Av dansbandsfrun - 12 januari 2011 12:59

JIPPIE!!


inte för att jag räknar *visslar oskyldigt*  

men igår slog bloggen rekord i både besökantal och kommentarer!!!


och det är ER förtjänst! TACK     

 

bara för att visa er hur coolt det ser ut så:

  

 

Flest kommentarer


#

Blogg

Antal

1

dansbandsfrun

30

2

allt-om-inget

27

3

LifeofJohanna

24

4

animeraigimp

23

5

ingemix

23

6

Vår IVF-resa

22

7

Djupdyk *Brizens Blogg*

21

8

tanteva

21

9

Hoppas ni trivs ♥

20

10

. JAG OCH MINA LIV.

18

11

en-ensam-killes-liv

18

12

mimmisigrid

 


Mina läsare är dom bästa man kan ha, bare så ni vet!



(nu måste jag fixa lite mer...kastar in fler inlägg under dagen)

Ovido - Quiz & Flashcards