dansbandsfrun

Alla inlägg under januari 2011

Av dansbandsfrun - 21 januari 2011 16:39

Jag vet att min mor vill det så here goes:


(tryck på de små bilderna så blir dom större)


ÄLSKAR Bolognese på restaurang (när någon annan lagat med andra ord)   

        


Sen finns det en Kinarestaurang nere på strandpromenaden som har buffè...o DEN missar ALDRIG jag ;)

  

sen gör man sig en egen tallrik med desserter när man ätit klart, och det skadar ju inte att göra det lite fint?

  


Här kommer nu ett TIPS. BÄSTA tapasen i PDI....

Ser mest ut som ett "hål i väggen" o farbrorn har en liten spisplatta o gör allt gott på. SÅ underbart!!

  

      

en kväll var jag bara sugen på kanariska potatis med mojosås och sitta ensam o bara njuta av stunden, maten o livet är ibland precis va jag behöver!


OM man är i Playa del ingles så går man ju förstås till Yumbo Center. Och då MÅSTE man äta på MARTEL HOUSE. Jag älskar deras "grönskassoppa på kanariskt vis" och vitlöksbröd.

  





sen åt jag den äckligaste köttbit-samling jag någonsin smakat. Och de påstod att det var ENTRECOTE....MED LÖK!!   


EDIT: dock inte på Martel House, utan på någon skruttrestaurang.

  



och när man e på marknad, så duger det med en "het hund"

  


Ja...jag gillar kinamat...passade på att äta det ganska mycket nu när inte grabbarna kunde ha en massa "åsikter" ;)

  


lite olika desterter...

        


Jamen det var det...

Blev ni sugna?


Av dansbandsfrun - 21 januari 2011 10:54

Tog ju en ospecad som ni vet, och hamnade HÄR


Jag säger bara "ÅK MED VING"!! Dom är bäst på alla sätt!!


Hotellet var inget märkvärdigt men det var absolut rätt för mig. Och det verkar va VING´s styrka. Att få till det bästa för varje individ.


 



   


   


    


Vad har NI för erfarenheter av resebolagen?

Föredrar DU specad eller tar du gärna o chansar på en ospecad?


Av dansbandsfrun - 20 januari 2011 21:12

Jag gick upp 03.15 i morse så jag hoppar bara in o meddelar att jag är hemma igen. Hos mina sambosar o jisses vad jag har blivit välkomnad   


(man skulle göra sånt här lite oftare) ;)


Lägger in lite bilder bara som ni får njuta av tills imorgon, då blir det mer och framförallt ska jag kolla in hos er alla som följt med mig hela veckan. Ett stort tack för ert sällskap!!!


  


  


  


Partybilder??


Nja...vildare än så här blev det aldrig...    


  

Av dansbandsfrun - 19 januari 2011 20:34

och jag ska moffla i mig lite thai-mat nu...


see u in Sweden/ hugs from INGGGA



PS: 2000:- pa att det blir daligt/samre vader i morgon.

Lederna gor sig dumma...

Av dansbandsfrun - 19 januari 2011 17:30

Tanker nu dela lite saker som har hant mig bara de senaste timmarna...


SUCk...


* forut nar jag lag vid poolen o smsade med Lisa (blogg-Lisa i min lista) ;) sa skulle jag stracka mig efter mobilen o hoppsan va det slank till...ena tuttsinuttsen for ur "kupan" (jag hade knutit behan for att slippa streck) o brevid mig lag en jattesur karl som ocksa verkar va ensam (tror JAG det, sa sur som han va) o inte verkade han bry sig om mitt blottade brost heller...HOW RUDE ;)


* Jag har varit ivag o atit o fotograferat lite nu o hittade de vackraste HIBISKUSARNA.

Dock innanfor ett staket i en tradgard, men VEM BRYR SIG? ;)

Jag stracker mig fram o luktar allt va jag kan (som for att spara doften o ta med mig hem)

DA SATTS en jakla vattenspridare pa!!!!!!!!! Mitt i ansiktet pa mig!

(agaren stod sakert i fonstret o ville jaklas) hahaha


* Och jag MASTE tyvarr erkanna att jag gjorde DET IGEN!!!

Det gamla vanliga...

Expediten skulle lagga i frallor i pasen o sager:

-finish?

och gissa vad jag sa....?

- "no swedish"


FAN va jag jobbar bra!!! hahahaha


se ja later skater...

Av dansbandsfrun - 19 januari 2011 13:14

Idag lyser temperaturtavlan nedanfor min balkong pa 29 grader nu... HALLELUJA!

Jag ska lagga mig vid poolen en stund.


Imorgonbitti 04.45 kommer bussen o hamtar mig.

Suck...

Jag vill inte...samtidigt som jag langtar ihjal mig efter min lilla son. (o min sambo forstas, men som jag skrivit innan sa ar vi ju vana vid att vara ifran varann pa ett annat satt) ;)


ALDRIG mer vill jag vara ifran mitt hjarta. Min alskade unge!!!

Det viktigaste for honom dock ar om jag har kopt med mig paket hem ;)

Om jag har?

Ater dom ris i Kina?


I morse nar jag at frulle pa min balle (hahahah forlat kunde inte lata bli) min balkong menar jag ju. Sa horde jag ett konstigt ljud..."klipp...klipp...klipp"

Da kollade jag upp...Dar star en gammal gubbstrutt o klipper sina naglar over kanten sa dom far o flyger hit o dit! USCH!!!


O nu ser jag en gubbe i 70arsaldern som har stringkalsonger vid poolen... WHAT?

Mums...inte utan att man blir sugen pa att bita han lite forsiktigt i skinkan...NOT!


Nej, hej svejs. Hors senare!!

Av dansbandsfrun - 18 januari 2011 14:56

Jag har suttit en stund pa min balle idag och helt plotsligt borjar det klia nat sa makalost pa mina hander...


Om jag inte hade varit med om det forr sa hade jag trott att jag ar allergisk mot avlanga dounuts med vaniljkram i for det ater jag *host host* varje dag!

(nu vet jag att min sambo ler igenkannande)


Tror det har med mina mediciner att gora att jag ar lite kanslig mot solens varma stralar.


Idag ar det totalt vindstilla o jag svimmar snart ;)


Ska upp o vila en stund nu (har nog feber tror jag) o sen far jag se vad eftermiddagen bjuder pa.


puss

Av dansbandsfrun - 17 januari 2011 18:37

Nar jag bloggade i formiddags sa sa jag ju att det var disigt.


Nagra ogonblick senare sprack det upp.


O idag blaser det inte sa det blev 26 grader.


Men DET bryr val inte NI er om? *fnissar retligt*

Nu ska jag ga o fa i mig lite TAPAS.


pussssssss

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards