dansbandsfrun

Alla inlägg under december 2010

Av dansbandsfrun - 24 december 2010 10:02

Här har den då landat som ett brev på posten... VINTERKRÄKSJUKAN.

Vi misstänkte att vi skulle drabbas men inte på självaste julafton.


Och imorgon skulle vi ha baluns här. Syster m familj, bror m familj o mor + make skulle komma och sova kvar. Vi var och storhandlade igår.


men det blir inte alltid som man tänkt sig.


Nu gäller det att göra det bästa av det hela.

Ge sonen en fantastisk julafton trots sjukdom i huset.


HUR SOM HELST ÖNSKAR JAG ER ALLA EN UNDERBAR JUL!!!!!

Njut av varje minut, släpp stress och sitt ner med jämna mellanrum och känn efter hur mysigt det är med jul.

Det är ju en fridens högtid.


KRAMAR!

Av dansbandsfrun - 23 december 2010 00:23

Vi känner oss lite "konstiga"...


Håller tummarna att vi får va friska nu.

Men ikväll mitt i allt julstök så kände vi att "NEJ, STOPP!"

Så vi gick o lade oss alla 3 o sov en stund.    Så OTROLIGT skönt!


Vid klockan 22, gjorde jag sen pasta carbonara. Japp, vi ÄR märkliga. hahahaaha!


  

Av dansbandsfrun - 22 december 2010 00:34

Gissa om det är någon liten gosse här som längtar efter helgen som kommer.

det är så roligt att följa honom nu!


Vi pysslar, handlar, fixar och pyntar... Klätt granen.

Byggt ihop ett tåg som kör på en räls runt granen o spelar jullåtar (köpt i London) till sonens oändliga förtjusning. (o sambons o min fasa, vi kommer få tinnitus)  


nu har jag knutit röda sidenband runt kanelstänger och jag torkar apelsiner o äpplen i ugnen sen några timmar tillbaka...

Det ska bli pynt...


Vi har gjort julköttbullar...Blä....(jag är inte överförtjust, men det "hör ju till") o grabbarna gjorde ett strålande jobb.

"Mini" tog *ganska för mycket salt i sina* så dom slängde jag när han inte kollade...  


Nu har jag precis slagit in julklappar...

Jag fick ett ryck i år och tog kontakt med KVINNOJOUREN i NORRKÖPING. Där finns ju kvinnor med barn som inte har det så himla kul just nu. Dom kan inte vara i sina hem. Dom kan inte fira med sina nära o kära...


Så jag har slagit in lite klappar till barnen där, som jag ska åka o lämna på julaftonsmorgonen. Inget märkvärdigt...

Bara lite pärlor,pärlplattor, örhängen, lipgloss osv... (bara flickor nu)

så lite men jag hoppas dom blir glada.


ok, det var allt för idag...


kram på er alla därute!!

Av dansbandsfrun - 19 december 2010 11:35

Vi befinner oss i Småland denna helgen också, då min mamma och systerson båda fyller år.


Och idag skulle vi puttra hemmåt...


MEN när vi vaknade fick vi en liten chock....


HIMMEL o PANNKAKA vilket väder! Nej vi får nog stanna kvar här...

och hålla tummarna för att det är bättre imorgon.


holy smoke... o vi som inte har något speciellt för oss den här veckan...grrrrrrrrr...

Av dansbandsfrun - 16 december 2010 21:45

Min brorsdotter blev Lucia på sin skola. Hon sjöng då denna vackra sång.

(gissa om jag är stolt?)


Av dansbandsfrun - 16 december 2010 21:11

Man måste ju göra sig lite julefin......   



  


  


blev jättenöjd, MEN var så stressad att jag glömde ta ett "färdigt-foto"


Ps: för er som undrar över kort från min nya kamera. jag ska be tomten om mer tid o ork så ska ni få se foton. Det lovar jag.


kram



Av dansbandsfrun - 15 december 2010 09:57

Är det inte VÄLDIGT märkligt?


Den omtalade vinterkräksjukan har nu nått sonens dagis.... URRRRK!


Vi blev informerade redan i dörren i morse att flera hade insjuknat. Och 2 sekunder senare känner jag hur det kväljer mig...jag mår helt plötsligt riktigt skitilla....va konstigt det är.

Vi förklarade för sonen hur läget var o for hem igen. (där jag tryckte i mig vitpepparkorn)


Så nu blir det en hemmadag med diverse pyssel.


Plus att JAG ska åka o sätta mig i frisörstolen för en riktig genomgång. Både klipp o sling. Jaaaaaaaaaaa!!


kram

Av dansbandsfrun - 14 december 2010 22:01

Först bakade vi pepparkaksstjärnor att hänga i granen.... (snyft...min stylade gran såg vi nog för sista gången förra året) Nu är det traditionellt och roligt för Minimänniskor som är viktigast.

(förresten har jag nyss ätit upp en av dom så vi får se hur många som "överlever")

  

För er som undrar; jag gjorde hålen med sugrör...


Sonen gjorde naturligtvis egna skönheter;

 

sen var det dags för lite tvätt...

HELT ÄRLIGT så KAN JAG HA VÄRLDSHISTORIENS BUSIGASTE UNGE!!!

    

medans jag stod i ett annat rum o hängde upp tvätt så hoppade han i tvättkorgen o skrämde halvt ihjäl mig. (ja, dessa bilder är naturligtvis efterkonstruerade)

  


sen skulle han hjälpa mig att bädda rent... MEN si då va han plötsligt försvunnen...


Grrrrrrrrrrrrr.... (ingen veckopeng denna helg inte)

  


kram


PS: tack alla ni fantastiska människor som kommenterar trots mitt usla bloggande/bloggbesökande just nu.

Ärligt. Ni är GULD!!!

Ovido - Quiz & Flashcards