dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Bilder

Av dansbandsfrun - 29 december 2010 19:15

Jag hade planerat en meny inför dagen och den skulle avslutas med bla pepparkakscheesecake men jag ändrade mig i morse o gjorde en "tårtbomb" (älskar att göra tårtor)


Det trista är att jag hade gått in för att DUKA idag för första gången i mitt liv. Med placeringskort och gipsfigurer osv... Allt i silver o rött.

OCH GLÖMDE FOTA DET!!!!   


Men håll tillgodo...



På tal om god... Mums...

Vaniljkräm i och sen krossade jag maränger o lade på mellanlagret o hällde över grädde. Och på ytan ENBART grädde som fick rinna ner över kanterna... Jösses så gott. (om jag får säga det själv)   

  


sen var jag tvungen att testa "LEILA BAKAR´s frosting" på cupcakes. Om dessa kan jag inte uttala mig dock för jag har inte haft plats i magen för någon än...

Ä-N....

   


Hej, vi är kusiner och vi sitter o softar lite...

  


....... och driver våra föräldrar till vansinne med JULTÅGET som åker runt granskrället och spelar jullåtar i 5000 decibell...om o om igen...om o om igen...om o om igen....om o om igen.... suck.... HEJ TREO!!

    


och HEJ, vi är tjejkusinerna och vi håller oss i "musikrummet" och spelar o sjunger egenskrivna låtar...

   


hej hopp! 

 
 
Ingen bild

Anjovisen

29 december 2010 19:51

Får vi veta vad det bjöds på för mat då?

dansbandsfrun

29 december 2010 19:54

Hej anjovisen ;)

Javisst, det var fläskfilégryta. Och kycklingpaj och sallad för dom som ville ha det.

ha det gott!

 
Marie-Louise

Marie-Louise

29 december 2010 20:46

Såg gott ut det där.
Men du får nog ta en dubbel treo, om det både är tåg och instrument som låter ;)

http://madredetres.blogg.se

 
Erika

Erika

29 december 2010 22:45

ÅH va gott det ser ut! :P
Kram

http://erajkag.blogg.se

 
Diana

Diana

30 december 2010 00:33

Mums, det ser iaf jätte gott ut!
Om Mini inte går med på att batterierna plötsligt dör så kanske han inte märker lite eltejp på högtalaren? Hehe

Sv: Sorry, som handfängsel fungerar de dåligt då de är lätta att öppna. Då är det kanske bättre med riktiga säckbindare? ;)

http://www.decdia.blogg.se

 
Diana

Diana

30 december 2010 01:00

Sv: Men det finns ju massor av saker du kan binda din karl med! Du behöver ju inte ta något som inte fungerar liksom... Ska det göras så ska det göras ordentligt!

http://www.decdia.blogg.se

 
Ellis

Ellis

30 december 2010 01:15

åhhh ser sjukt gott ut!! me want!

http://ellisu.blogg.se

 
Britt

Britt

31 december 2010 01:02

Tänk vad såna leksaker ser roliga ut i affären innan man äger dem. Vi brukar göra samma miss på förskolan när vi köper nya leksaker med ljud. Kasaapparaten vi köpte före jul kommer vi nog bli skitless på redan i januari. Den piper, blippar och låter och har en mikrofon man kan ropa i...så vi hör hur de ropar "Anna till kassa 1, Anna till kassa 1" eller "Hur mycket kostar apelsinerna", "Anton har telefon i charken" eller andra roliga saker mitt i allt blippande och bloppande.

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards