dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Dansbandsfrun "ger tillbaka"

Av dansbandsfrun - 28 december 2010 00:36

Ja...nu ska ni inte tro att det handlar om någon-slags-blodig-hämnd här   

nej jag ska ge tillbaka av allt underbart ni har skrivit till mig om min "you-tube-låt" i förra inlägget!


Alltså, seriöst!


Ni är för BÄST!!! OM ni visste hur det påverkar mig att ni skriver så fina saker.

Jag börjar ju för 17 fundera på att sjunga igen   


Ni ska få ett hjärta (emmertaler, finns på Mc Donalds just nu) av mig fullt av kärlek!!!

  


Sen vill jag svara alla här på ett ställe: Ni undrar om jag inte vill börja sjunga igen? Om jag blir sugen osv...


(jag ska skriva om min "karriär" någongång framöver)


*Jag saknar timmarna på scen. "förhållandet" mellan publiken och mig...

 

*jag ÄLSKADE o ÄLSKAR att stå däruppe om allt funkar. Min röst, låtarna sitter och publiken är på G.

 

*Jag älskade att GE av mig själv.

 

*Jag älskade om någon kom fram efteråt o ville prata o ge beröm (Om dom gav   kritik fick dom en spark på smalbenet) hahaha

 

*Jag älskade gemenskapen som blir i ett band. Man blir verkligen som en familj. Och jag som tjej har lärt mig mycket "matnyttigt" ska ni veta...hur man har "svar på tal" osv... ;)


men sen fanns det mycket som jag INTE älskade...


Min lust tog slut av olika orsaker...

Därför valde jag att gå av scenen.

Jag tyckte inte att det var rättvist mot publiken att jobba vidare med detta eftersom jag inte längre "brann".


Min låga är fortfarande släkt... Men man ska ju aldrig säga aldrig.





 
 
Ellis

Ellis

28 december 2010 02:02

Som den Donken älskare jag är har jag testat dem - gick ej hem ! Hahaha

Hmm jag har för stor scenskräck för o kunna älska det du en gång älskat! :O

http://ellisu.blogg.se

 
camilla

camilla

28 december 2010 09:44

Ja,jäklar vad duktig du är.
Kanonfint!
Japp..jag fick gåshud!
Hoppas att du haft en bra jul!
Kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Ama de casa

Ama de casa

28 december 2010 10:38

Tack för hjärtat, hjärtat :-)

Klart du ska göra som du känner för - bara du känner för att börja om din karriär ;-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Stattinskan

Stattinskan

28 december 2010 13:37

Klart hjärtat ska vara med, fast nog är det bra synd på en sådan talang :-)

http://htto://metrobloggen.se/stattin

 
Cina

Cina

28 december 2010 14:55

Visst finns det en baksida av att vara musiker och fara runt hela Sverige....jag vet efter att vart gift med en musiker i 28 år.
Det är inte bara glamor utan det finns oxå tillfällen då det är mindre bra.

Ha en fin tisdag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

28 december 2010 16:09

Börjar du sjunga igen i något dansband hoppas jag få höra och se dej här på *vår* loge....SÄGNERNAS HUS i SANDHEM.

Ha det gott!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Britt

Britt

29 december 2010 21:50

Det där resandet måste ju vara jobbigt om man har familj...och är det som i Colin Nutleys film Blackjack finns det ju en annan baksida.

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards