dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 22 december 2010

Bråda dagar o massor av kul på schemat!

Av dansbandsfrun - 22 december 2010 00:34

Gissa om det är någon liten gosse här som längtar efter helgen som kommer.

det är så roligt att följa honom nu!


Vi pysslar, handlar, fixar och pyntar... Klätt granen.

Byggt ihop ett tåg som kör på en räls runt granen o spelar jullåtar (köpt i London) till sonens oändliga förtjusning. (o sambons o min fasa, vi kommer få tinnitus)  


nu har jag knutit röda sidenband runt kanelstänger och jag torkar apelsiner o äpplen i ugnen sen några timmar tillbaka...

Det ska bli pynt...


Vi har gjort julköttbullar...Blä....(jag är inte överförtjust, men det "hör ju till") o grabbarna gjorde ett strålande jobb.

"Mini" tog *ganska för mycket salt i sina* så dom slängde jag när han inte kollade...  


Nu har jag precis slagit in julklappar...

Jag fick ett ryck i år och tog kontakt med KVINNOJOUREN i NORRKÖPING. Där finns ju kvinnor med barn som inte har det så himla kul just nu. Dom kan inte vara i sina hem. Dom kan inte fira med sina nära o kära...


Så jag har slagit in lite klappar till barnen där, som jag ska åka o lämna på julaftonsmorgonen. Inget märkvärdigt...

Bara lite pärlor,pärlplattor, örhängen, lipgloss osv... (bara flickor nu)

så lite men jag hoppas dom blir glada.


ok, det var allt för idag...


kram på er alla därute!!

 
 
Ingen bild

ramona

22 december 2010 07:14

åå vad härligt med julyssel....:)) sånt är bara så mysigt, speciellt när man är hela familjen samlad och kan greja på!
Hoppas ni får att kanon jul o att tomten är snäll ;))
kramisar!!

 
lisa

lisa

22 december 2010 11:50

Ja du är en kvinna i min smak... skratt
Micke måste vara lycklig som har dig...
Å visst är det kul med att pyssla med barnen..
Nu får jag bara Marcus att bära in veden det andra får jag göra själv..skratt...
mys på nu hela familjen och ha det så bra...
Kram Kram

http://unikajag.se

 
Diana

Diana

22 december 2010 15:45

Men gud vad fint gjort av dig till de små barnen och kvinnorna!
Och du pysslar vidare... att du bara orkar!

http://www.decdia.blogg.se

 
Britt

Britt

22 december 2010 18:59

Du är en av julens hjältar! nu gråter jag igen över hur fint du gör för dem på kvinnojouren. Du har ett stort hjärta du som inte bara tänker på dina egna utan även på andra. Det är det som är julens budskap. Hahaha nu ser jag knappt vad jag skriver :-)

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

 
Svorskan

Svorskan

22 december 2010 20:34

Varför attan tänker jag inte så långt. Jag skulle ju kunna ha gjort något för någon som blir glad för det lilla. Underbart att DU har gjort andra glada!! Tur att såna som du finns. KRAM

http://svorskan.se

 
Ellis

Ellis

23 december 2010 02:01

Sicken underbar mamma du är!!
Sv: awwwwww allt för lilla Mini o dig

http://ellisu.blogg.se

 
Ingen bild

Janne

23 december 2010 07:20

Så otroligt fint gjort! Det bultar ett stort varmt hjärta i din kropp. :D

dansbandsfrun

23 december 2010 11:04

tack Janne! *jag blir generad*

 
Monica

Monica

23 december 2010 12:58

Så omtänksamt av dej, det blir alldeles säkert uppskattat.

Önskar dej och din familj en riktigt trevlig julhelg!

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards