dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Lucia o jul = Hej magsjuka?

Av dansbandsfrun - 15 december 2010 09:57

Är det inte VÄLDIGT märkligt?


Den omtalade vinterkräksjukan har nu nått sonens dagis.... URRRRK!


Vi blev informerade redan i dörren i morse att flera hade insjuknat. Och 2 sekunder senare känner jag hur det kväljer mig...jag mår helt plötsligt riktigt skitilla....va konstigt det är.

Vi förklarade för sonen hur läget var o for hem igen. (där jag tryckte i mig vitpepparkorn)


Så nu blir det en hemmadag med diverse pyssel.


Plus att JAG ska åka o sätta mig i frisörstolen för en riktig genomgång. Både klipp o sling. Jaaaaaaaaaaa!!


kram

 
 
Ingen bild

Viveka

15 december 2010 10:50

Ja det är ett märkligt fenomen det där....ALLTID skall man behöva vara orolig för att få eländet till jul...:-(
Skönt att du kan ha honom hemma och försöka undvika smittan så gott det går! KRAM!

 
lisa

lisa

15 december 2010 14:21

Jag mår illa bara att läsa ordet Vinterkräksjukan...
Tror min kompis hade den en snabbis i lördags natt oxå..ler filurit...
Hoppas ni klarar er...
KRAM KRAM

http://unikajag.se

 
Bara Jag

Bara Jag

15 december 2010 21:56

Vi har varit ovanligt förskonade från denna avskyvärda sjukdom i år! Det tackar vi särskilt för :-)

http://blogg.rhode.se

 
jenny

jenny

16 december 2010 13:28

Vet du vad jag tror.. Jag tror att dagis persinalen ville ha jullov lite tidigare.. Så när alla föräldrar och barn var samlade på Lucia så passade dom på att sprida magsjukebaciller.. (har hört att man kan köpa sånna på nätet) Bara för att slippa ungarna och kunna dricka kaffe och lata sig..Hälsa dagis personalen att dom är genomskådade!!!

Kram Jenny

http://www.janethepain.se

 
Marie-Louise

Marie-Louise

16 december 2010 19:04

Blä vinterkräksjukan är den värsta av sjukdomar tycker jag :(

http://madredetres.blogg.se

 
Monica

Monica

16 december 2010 20:57

Fy för sån sjuka...det betackar jag mej verkligen för. Hoppas att ni slipper eländet.

Igår var jag hos min frissa och klippte färgade och slingade mej, så nu är jag riktigt fin till jul:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anja

23 december 2010 02:27

Vi var förskonade ända fram till den 20:e. Då insjuknade dottern. Spydde som en kalv, var 20:e minut i 9 timmar. Sen ingenting. Gick tre dygn, så började maken må illa. När det gått tre hela dygn + 5 timmar så spyr minstingen ner allting.

Det blir inget julfirande hos mormor/mamma för oss. Barnen som räknat ner dagarna i tre veckor.

Jag tjuter i ren jävla ilska och maktlöshet. Jag HATAR kräksjukan. Kunde den inte drabbat oss bara en jävla vecka tidigare! Fy fan för detta!

dansbandsfrun

23 december 2010 11:08

Usch o fy, det är ingen trevlig sjuka det där!
jag lider med er, men för barnens skull så måste du va stark nu. Dom struntar i maten, den kan ni äta efteråt sen. Dom behöver ju stämningen nu o julklapparna ;)
skickar en massa styrka, förstår att du e trött o ledsen men bit ihop gumman!!
största kramen till er alla!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards