dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Morgonstund har guld i mun(d)

Av dansbandsfrun - 3 december 2010 09:00

Morgnarna är dom absolut bästa hemma hos oss... (fast jag är halvdöd)

 

Det är mycket gos och mys innan man sätter fart.

Och NU är det absolut bästa att vi har fått en fjärde familjemedlem.

 

Han bor förvisso inte inne i huset men han är djupt älskad ändå.

  

bild lånad av arneblomen.se

 

Vi samlar all mat vi kan till honom (o hans vänner förstås) och han sitter härute varje dag. Han är så söt att man nästan vill ta in honom.

 

att man kan bli så glad av en liten fågel   

 

För er som inte vet, så är det en koltrast   

 

 


 
 
Diana

Diana

3 december 2010 10:12

Jag visste faktiskt att det var en koltrast och jag har noll koll när det kommer till pippisar, ha! Är koltraster ovanliga där uppe eller? Vi har massor...
Jag ville också ha ett fågelbord nu när vi har trädgård men det fick vi inte för hyresvärden. Grrr.

http://www.decdia.blogg.se

 
Agneta

Agneta

3 december 2010 11:50

mysigt med en egen fågel som kommer dag efter dag, det blir nästan som du skriver en familjemedlem som man bara måste se till. Vi hade under en hel sommar för ett par år sedan en talgoxe som kom till oss varje dag, den blev nästan tam till slut.

http://bigmarlin.blogg.se

 
Neta

Neta

3 december 2010 12:59

Matar ni bara koltrasten? I den här kylan så behöver man hjälpa alla småfåglar :)
Vi brukar göra egna talgbollar när mina barn var små, inget som lönar sig men dom tyckte det var attans så kul :)
Koltrastar gillar äpplen och russin, man kan trä upp på en tråd och hänga som en girlang av russin i en buske, äpplen trär man upp på kraftig ståltråd, böjer till en krok och hänger upp :)

http://netaave.blogg.se

dansbandsfrun

3 december 2010 13:17

jäkligt rolig idè, det får vi testa ikväll! Världens underhållning när man sitter i köksfönstret!

 
Ingen bild

Neta

3 december 2010 13:03

Såg sen att du matar ju kompisarna också.
Finns mkt kul här http://www.vivara.se

dansbandsfrun

3 december 2010 13:19

Nej alla andra utom koltrasten skjuter vi ihjäl med ärtrör. hahaha förlåt, skojar naturligtvis ;)

Tyvärr skrämmer skatorna o kråkorna iväg de mindre sötnosarna.

 
Ingen bild

Neta

3 december 2010 16:34

Ja vi hade samma problem med skator och större fåglar, men dom ska ju leva dom också.
Finns fågelmatare med som en bur runt ett rör där man lägger maten, där kommer inte större fåglar och ekorrar in. Finns på Plantagen bl.a

 
Ellis

Ellis

4 december 2010 01:41

Kommer han tillräckligt nära eller håller han ett visst avstånd? DU ÄR MEDVETEN OM ATT DU MÅSTE MATA HONOM VARJE DAG NU?

http://ellisu.blogg.se

 
Ellis

Ellis

4 december 2010 01:42

.. annars kommer han skita i din postlåda.. om inte på!

http://ellisu.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards