dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Ok, listen VERY carefully...

Av dansbandsfrun - 1 december 2010 15:25

Vi bor i Sverige.


Sverige har 4 årstider. Sommar, höst, vinter och vår.


På vintern kommer det snö. Ibland mycket och ibland lite.


Det kan bli kallt som satan.


Om man inte klär sig ordentligt KAN man frysa arslet av sig.  


Såvida du inte bor i lägenhet, så får du räkna med snöskottning.


Har du bil?    Den KAN bråka vid minusgrader.


det KAN va halt på vägen. Bra om man kör därefter...


Hm..... jamen det var väl allt.


alla som inte förstår det här räcker upp en hand så kan jag förklara igen.


(detta inlägg bygger på alla människors SNÖrelaterade-statusuppdateringar på FACEBOOK.)   folk verkar bli lika förvånade varje år...


Ps: Hur mycket vi än vädjar på facebook att det ska sluta snöa nu, så hjälper det inte. För vädret har ingen dator.


kram    (hur cool är jag?)   


 
 
Bara Jag

Bara Jag

1 december 2010 16:52

Visst är det fånigt! Årliga återkommande händelser borde inte överraska!

http://blogg.rhode.se

 
Ellis

Ellis

1 december 2010 17:02

Stört coool!!! :D

http://ellisu.blogg.se

 
Diana

Diana

1 december 2010 17:04

Men hallå, vi är ju svenskar och då SKA det klagas på vädret!

http://www.decdia.blogg.se

 
Ingen bild

Neta

1 december 2010 18:24

Har gjort samma iakttagelse som du :)

 
Gun

Gun

1 december 2010 21:08

Jag håller med dig helt! Det är VINTER för bövelen. :D

http://horni.blogg.se

 
Marie-Louise

Marie-Louise

1 december 2010 22:05

Precis min mening :) vi vet ju att det kommer snö och blir kallt var år!!!

http://madredetres.blogg.se

 
diana

diana

2 december 2010 02:19

Stencool är du :)

http://www.metrobloggen.se/skvallerbitchen

 
charlotte

charlotte

2 december 2010 06:45

det finns ingen coolare än du min vän :) jobbigt med allas löjliga statusuppdateringar. precis när jag börjat med fb skrev jag på statusen: jaha det är här man ska skriva om man knypplar alltså

http://kloppan.wordpress.com

 
Ingen bild

Karin

2 december 2010 10:09

Jag håller med dig! Jävla tjat! Nu e de ju snart jul OCH snö. De är väl bra!? Annars brukar de ju va ett jävla tjat om det oxå, att de inte e nån snö på jul. Jag kunde inte ha skrivit de bättre själv. Jag skrattade högt! :)
Ha´t bäst!
Kram

dansbandsfrun

2 december 2010 12:36

hahaha tack!
Ja, gud förbjude om det hade varit mildväder o regn ;)
kram

 
Britt

Britt

2 december 2010 13:54

Och alla är vi vuxna och borde ha lite erfarenhet att tänka efter före och inte bli överraskade varje år. Planering heter det. Om man planerar för att det kommer snö varje år blir det inte så jobbigt...och kommer det inte snö gör väl det ingenting att man ändå bytt till vinterdäck, tagit ut snöspadarna, tagit fram varma kläderna.

Ja du är lika coool som den här vintern!

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards