dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Frågor & Svar när man har bloggtorka ;)

Av dansbandsfrun - 29 september 2010 15:02

lånat hos Dessie.se



Hur bor du: Radhus

 

 


Brukar du komma i tid: Ja, himla viktigt. Det handlar om att visa respekt.

 


Hur lång är du: 162.......och en halv....


Kan du laga mat: Ja  

 



Har du någon fobi: TANDLÄKAREN, ormar

 



Hade du en bra kväll igår: Nej, migrän och det håller i sig idag med.



Vilket är ditt senaste inköp: Gummiband (till träning)

 

 


Din favoritdryck på morgonen: Mineralvatten


Var fick du dina senaste pengar ifrån: Min hallick.



Har du sovit i din egen säng inatt: Jag tror det.


Vad hade du sönder senast: En ljuslykta vi köpte igår.

 

 


Vem snackade du med senast: Min förkylda Mamma



Alkoholhaltig favoritdricka: Strawberry Dauquri


När gjorde du senast något riktigt dumt:  När jag trodde att jag kunde leva på pulver och svimmade på 5e dagen...


Saknar du någon just nu: Min pappa... skulle kunna göra vad som helst för att kunna ringa honom o höra hans röst. saknar honom varje dag...

Vad ska man göra för att få dig irriterad: Be mig städa


Intressen: resa, blogga och spendera pengar


Senaste person du ringde: Bästa väninnan

 



Vad drack du senast: vatten från vår soda streamer

 



Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: Icke en enda


Använder du hudkräm: Japp minns inte namnet men den luktar mandel. Helt ljuvlig.




Attraheras du av män med skägg: Kan jag väl göra, det är mannen jag blir attraherad av oavsett skägg eller inte. 



Är du nöjd med ditt liv som det är nu: ja, fast om jag fick önska en liiiten förändring skulle jag vilja bli frisk.




Vilken låt lyssnade du senast på: Alla låtar på Whitney Houstons ena samlingsskiva.

Vad tycker du är äckligt: Snor, ormar och snåla o sura människor


Har du pengar på mobilen: Nej, men ett klistermärke ;)

 



Vilken svordom använder du mest? Jävlar



Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? vissa dagar, som i´dag.



Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?  En volvo och nya tennisskor



Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? För en liten stund sedan...




När var senast någon stötte på dig? I morse  -"vakna mamma"

Vad åt du till middag senast? Kyckling i curry och en sked nutella till efterrätt



Äger du några popband t-shirts? Nope, men jag har en "Mats Bergmans" tischa i garderoben...duger den?



När flög du senast?  I augusti



Pratar du några andra språk? Engelska, Teckenspråk




Har du gråtit offentligt? Ja, många gånger och senast när jag svimmade för några veckor sen

 




När sov du senast på golvet? Var ett tag sen nu...

 

 



Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? vet faktiskt inte, ska ta reda på det när min son blir äldre

 

 


Är dina dagar fullbokade och stressiga? En del fast det är bara roligt


Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? "finns två alternativ; antingen ger jag upp eller så fixar jag det"

 

 


Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Man ska aldrig säga aldrig, men nej...inte som det känns nu.

 

Tycker du om att krama folk?  Ja, dom jag tycker om

 

 









 




















   
 
Carina

Carina

29 september 2010 17:43

Roligt att läsa dina svar.
Oj, vad lång du är! Jag är bara 160....och en halv...:)
Kram

http://cinacarina.blogspot.com

dansbandsfrun

29 september 2010 18:40

Äntligen en att "se ner på" ;)
(det händer väldigt sällan) hahaha
kram

 
Mia systeryster

Mia systeryster

29 september 2010 21:17

Kul att få veta lite mer om dig, och skönt att du slutat med pulverbantningen nu, för det har du väl?! Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

dansbandsfrun

29 september 2010 23:43

jaaao, det har jag. Lovar o svär. Kommer ett inlägg om detta snart.
kram

 
Svorskan

Svorskan

29 september 2010 21:39

Det har jag inte fått med mig, att det inte fungerade med pulver. Men när du var villig att leva på pulver ett tag, varför är du inte villig att testa LCHF i 3-4 veckor? Jag kan inte din sjukdom, men om den är inflammatorisk finns det LCHFare som påstår att de har blivit hjälpta. Jag har flera länkar om du är intresserad. (Nu skall jag göra så gott jag kan att inte tjata om detta mera. ;)) KRAM

http://svorskan.se

 
Svorskan

Svorskan

29 september 2010 21:39

PS! Med LCHF är man alltid mätt, det är inte alls påfrestande så som det är att banta.

http://svorskan.se

 
Marie-Louise

Marie-Louise

29 september 2010 23:52

Pilatesboll är verkligen jätte bra. Jag kör mitt pilatesbollpass när jag har tränat på gymmet och ibland hemma (försöker komma ihåg det) och det är så bra för min rygg och de inre/djupa magmusklerna. Jag kan verkligen rekomendera dig att köpa en. Ibland när jag har som ondast i ryggen så sätter jag mig bara rakt upp och ner på pilatesbollen och liksom gungar lite fram och tillbaka och det är så skönt...Absolut något att testa. /kram

http://madredetres.blogg.se

dansbandsfrun

30 september 2010 00:58

Jag provade en för första gången häromdagen och blev lite "betuttad" i känslan av att bara sitta på den o träna mag/rumpmusklerna. Låter kanon för oss som inte kan träna så hårt på vanligt sätt. Kram

 
Diana

Diana

29 september 2010 23:57

Hihi, listor is da shit alltså!

http://www.decdia.blogg.se

dansbandsfrun

30 september 2010 00:56

Ja, snacka om räddare i nöden ;)

 
zhanna

zhanna

30 september 2010 00:10

Hej!
jag hittade för någon dag sedan din blogg via en väns blogg. jag blev så himla inspererad av dig!
Din energi, glädje och styrka...så jag har också startat en blogg! Titta gärna in, sök mig på zhannas. Tack för en underbar inspiration!! Må gott, soliga hälsningar från gran canaria!

http://zhannas

dansbandsfrun

30 september 2010 00:55

Men jösses, va glad jag blev nu! TACK snälla, för att du skriver så gulligt. Jag blir otroligt rörd att jag har inspirerat dig. Ska genast kolla in. kram

 
camilla

camilla

30 september 2010 08:24

Kul!
Då fick vi veta lita mer om dig :)
Sv: Hmmm....tänkte inte på att det var pruppen som orsakade att bladen ramlade ner ;)
Ha nu en bra dag!
Kram!

http://www.cammo69.blogspot.com

dansbandsfrun

30 september 2010 09:46

jag är glad att jag kunde hjälpa till att lösa problemet (fniss) kramar

 
Lars Svensson

Lars Svensson

30 september 2010 09:36

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

"Det är aldrig för sent att ge upp"

Eller när pessimisten säger:
"Nu kan det inte bli värre."
Så säger optimisten:
"Joho, det kan det visst."

http://oxvalley2.blogspot.com

dansbandsfrun

30 september 2010 09:44

hahaha gillar den sista!

 
Susanne P

Susanne P

30 september 2010 10:59

Så där ja...nu vet vi "allt" om dej! ;)
Kram & hoppas att du får en bra dag, trots baksmällan av migränen.

http://www.susannep.blogspot.com

dansbandsfrun

30 september 2010 11:12

japp, det var allt matnyttigt jag kunde avslöja haha ;)
Tack snälla, idag e skallebanken borta. kram

 
Ulrika

Ulrika

30 september 2010 19:15

Va kul! Så du kan teckenspråk?! Och gillar Strawberry Daiquiris precis som jag! Hoppas migränen ger med sig och att du får möjlighet att ta reda på hur mycket sömn du egentligen behöver...;D

http://fabulousforty.blogg.se

dansbandsfrun

30 september 2010 20:30

Migränen var borta i morse. Skönt.
Efter några drinkar är det bra att man kan förklara sig med händerna, ska vi gå ut o testa någongång? ;)
kram

 
Ellis

Ellis

2 oktober 2010 02:29

Jag måste vara världens mest respektlösa !!
Jag fick ju diplom "Fröken sen ankomst" hahaha

http://ellisu.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

2 oktober 2010 15:59

Du kan teckensprak! Imponerande!
Nu har jag rostat pa dig - eftersom mitt internet ar valdigt langsamt och jag saknar prickar sa blev det bara en gang :-)

http://amacasa.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards