dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Mucka med mina vänner och ni muckar med MIG!!

Av dansbandsfrun - 24 juli 2010 10:34

Det finns en blogg som heter "PYSSELITEN". Om ni inte varit inne där förut, så SPRING in.


Det är en alldeles UNDERBAR blogg som drivs av en kvinna som är helt makalös. Jag har aldrig tidigare sett sån kreativitet, skaparglädje och fantasi.

Jag blir jämt så inspirerad! Det var hennes blogg som fick mig att börja gjuta i finbetong (och det är superroligt)


Pysseliten ber ofta om ursäkt för sin stavning. Då blir jag så ledsen för det är det sista man tänker på när man är hos henne.

Idag är det så många som har dyslexi och ordblindhet osv som ändå vågar skriva, för det har "liksom äntligen kommit upp i ljuset"

Och det tycker jag är underbart. ALLA har rätt att ha en egen blogg och skriva hur fan dom vill.


Det är OK, att inte stava och skriva perfekt.


Jag själv har jättelätt för stavning men kan knappt räkna ut 50+50...


Pysseliten har så otroligt många kvaliteèr som bloggerska. Hon delar med sig av sitt pysslande, hon gör alltid återbesök och skriver gulliga saker, hon är rar ocg omtänksam och rolig. Jag har länge tänkt att det skulle va skitkul att träffa henne irl.


MEN häromdagen var det en tjej som hade åsikter om PYSSELITENS stavning och "särskrivningar" (fan va folk tjatar om det nuförtiden.)

Ni kan läsa vad tjejen skrev HÄR


Jag finner inte ord.


Gör PYSSELITEN glad igen genom att gå in o peppa henne!


kram till er alla.


Och om någon får för sig att komma in o bråka med MIG... Så kan jag avslöja att min pappa var släkt med DON CORLEONE och min mammas släkt heter SOPRANO. SÅ DETSÅ!!!   

 
 
Ingen bild

Wenche Lind

24 juli 2010 12:01

KAn man bli förbannad ...Blir så trött på folk som ska gnälla,, Spelar ingen roll hur man skriver eller stavar.. Det är ju personligheten o bloggen man läser,,, FY F-N rent ut sagt för såna människor,Blir såååå ledsen av sånt här,, Håller med dig Dansbandsfrun... Muckar de med mina vänner så muckar de med mig ...
Kram kram

 
lilla My

lilla My

24 juli 2010 15:18

Helt otroligt,har hon inget bättre för sig.Kram

http://www.metrobloggen.se/miumiu

 
Em

Em

24 juli 2010 16:28

Jag hoppade in och skrev vad jag tyckte. SÅDETSÅ!! Kram

http://egoinasmamma.nu

 
PYSSELITEN

PYSSELITEN

24 juli 2010 17:29

Gumman du är så goo :) blev glad av att se att så många gillar det jag gör ,fast jag skiver illa .
Kolla in här en snabbis tyckte jag såg dig på loppis idag på himpan eller ? Våntar nu tio gäster som vi ska ha mys med god mat och lite dricka :) Har i allefall tagit kort på dukingen och spart ! Kommer att ta blogg paus ett tag men det verkar som ni vinner det är så många så som skiver blir jätte tårögd av att se alla hur gulliga alla är . Kram på dig nu vi ses :)Ps, är gladare idag .

http://pysselien.blogg.se

 
Marie

Marie

24 juli 2010 18:07

Du är så himla gullig!
Inte nog med att du är så fruktansvärt rolig, du verkar ha väldigt mycket empati också.
Det är en egenskap som verkar vara i utdöende i vårt samhälle, skrämmande nog.
Jag ska också titta in hos "Pysseliten", hon behöver nog mycket stöd och pushning.
Du vet väl vad som sägs: en negativ kommentar raserar tio positiva.
Kram gumman!!

http://miruschkas.blogspot.com

 
Em

Em

24 juli 2010 18:15

Sv: Äh! Är inte alla så då? Jag tycker att det hörnet i blogg-världen vi rör oss i, så finns det massor av värme och stöd. Underbart är det! Puss på rumpan! ;D

http://egoinasmamma.nu

 
Gun

Gun

24 juli 2010 20:12

Gud vad tråkigt det är med språkpoliser! Pysseliten verkar jättetrevlig. Hoppas hon fortsätter blogga.:)

http://horni.blogg.se

 
diana

diana

24 juli 2010 21:11

Har gått in och peppat lite. Jättefin blogg ju. Tack för tipset :)

http://www.metrobloggen.se/diana

 
charlotte

charlotte

25 juli 2010 09:35

att folk kan betee sig så illvilligt!
du kan också säga att du har en kompis i lkpg som jobbar på apotek om ngn skulle vara dum mot dig :)
kram på dig

http://kloppan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards