dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

"Ta dig i arschhlet"

Av dansbandsfrun - 9 juli 2010 11:04

Jag hade förmånen att sitta bakom en "rolig tjej" och hennes pojkvän på hemresan igår...   

HON var otroligt högljudd och hade ett ordförråd som fick mig att ana att hon bodde i en koja i skogen och detta var första gången ibland andra människor   


Hon tog ner sin hästsvans ungefär 500 gånger bara för att sätta om den EXAKT likadant igen... Sen drog hon ut en liiiiten toffs för att göra samma moment igen... (tror det kallas tvång)   


Anyway, så sa hon "Äsch, ta däj i arschhlet" till sin kille HELA tiden och skrattade högt!


Så nu har jag ÄNTLIGEN hittat nåt jag ska använda varje gång jag hamnar i situationer, där man inte "finner sig". Eller när jag blir jättearg. Eller när min sambo kommer hem på söndag och jag kastar mig i hans famn... Och han säger någon gulligt; Då ska jag GIVETVIS svara; "ÄSCH; TA DIG I ARSCHHLET"!!!!!    




 

 
 
Bara Jag

Bara Jag

9 juli 2010 13:51

Alla ordval och uttryck är inte lika..... sympatiska?

http://www.myworldmytruth.blogg.se

 
Diana

Diana

9 juli 2010 15:10

Låt mig gissa.. hon hade foppatofflor och leggings va? :)

Sv: Hur fasen kan du ha glömt mig! Jädra svikare! Du skulle ju tom flytta ner till mig. *mutter'

http://www.decdia.blogg.se

 
Diana

Diana

9 juli 2010 16:14

Sv: Jag känner mig utnyttjad, naken, exposed...

http://www.decdia.blogg.se

 
Ellis

Ellis

9 juli 2010 16:19

Hahahahahaha hon var blond va?

http://ellisu.blogg.se

 
Em

Em

9 juli 2010 17:54

Glöm inte att rätta till svansen också, det är liksom pricken över i-et. :D

http://egoinasmamma.nu

 
Ellis

Ellis

9 juli 2010 18:24

sv: haha blondiner är ju roliga, du vet sådana riiiiiktigt blonda som man inte kan göra något åt :P

Jag kan fråga Alex om barnen, du får adoptera dem då hon tröttnat :D

http://ellisu.blogg.se

 
Gun

Gun

9 juli 2010 21:03

Åh, jag förstår precis hur hon såg ut och lät. Såna där "Tabitor" finns det gott om i Karlskoga, där Mumannen har sin släkt, haha.:)

http://horni.blogg.se

 
Ingen bild

PYSSELITEN

9 juli 2010 23:26

Välkommen hen :) Vi bodde i närheten för två år sen :))) Längtar tillbaka när jag ser dom härliga bilderna . Vi risa in Ebba i det lilla berget på standen . Vi bodde på Hotellet Apladas som låg i början av Agina Marina .

 
charlotte

charlotte

10 juli 2010 10:04

det måste ha varit ett ordentligt ordförråd hon hade om du reagerade :)

http://kloppan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards