dansbandsfrun

Alla inlägg den 9 juli 2010

Av dansbandsfrun - 9 juli 2010 18:33

Som ni säkert föstår så blev det mest foton på "Mini" under veckan.

Jag hade också bara mobilen att använda.


men håll till godo;


Här ska vi stiga på planet.

  


Stället hette Agia marina på Chaniakusten. Här sitter jag på en restaurang nere vid havet och väntar på min mat... souvlaki med tsaziki   

  

helt ok utsikt..... när man sitter och äter...


Här har solen börjat gå ner för dagen...

  


"Någon" vill hellre springa nere vid vattnet än att äta....

 


Hotellet hette "Stefan Village" Sun Garden. Och det var fantastiskt! Kan verkligen rekommendera det till barnfamiljer. Även lite äldre barn.

    


Det var cirkus. Minidisco flera kvällar i veckan. Childrens club med olika aktiviteter varje dag. osv...

 


och en del valde att göra egna tricks och grimaser.... (obs. UTAN smink. Det var så varmt hela veckan att jag aldrig ens hade uppe min mascara)   

    


Tack för att ni följde med på en snabbvisit på Kreta. Och nu säger vi god kväll. Eller som det heter på GREKISKA;


TA ER I ARSCHHLET!!!!    

 

puss


Av dansbandsfrun - 9 juli 2010 11:04

Jag hade förmånen att sitta bakom en "rolig tjej" och hennes pojkvän på hemresan igår...   

HON var otroligt högljudd och hade ett ordförråd som fick mig att ana att hon bodde i en koja i skogen och detta var första gången ibland andra människor   


Hon tog ner sin hästsvans ungefär 500 gånger bara för att sätta om den EXAKT likadant igen... Sen drog hon ut en liiiiten toffs för att göra samma moment igen... (tror det kallas tvång)   


Anyway, så sa hon "Äsch, ta däj i arschhlet" till sin kille HELA tiden och skrattade högt!


Så nu har jag ÄNTLIGEN hittat nåt jag ska använda varje gång jag hamnar i situationer, där man inte "finner sig". Eller när jag blir jättearg. Eller när min sambo kommer hem på söndag och jag kastar mig i hans famn... Och han säger någon gulligt; Då ska jag GIVETVIS svara; "ÄSCH; TA DIG I ARSCHHLET"!!!!!    




 

Av dansbandsfrun - 9 juli 2010 00:52

Jo..det kan nog hända att jag är lite impulsiv ibland.


Jag kom på att jag ville fara iväg på en liten tripp förra veckan, när sambons schema var fullt.


Så jag for iväg.


Jag har njutit av solnedgångar, tsaziki och gyros, pina coladas och turkost vatten som var ljummet (och inga gäddor som bits i tårna) och massor av annat underbart.

WOW!! Vilken vecka....


Men man blir trött av "ryck"   så nu ska jag sova........


Vi hörs i morgon raringar   

Ovido - Quiz & Flashcards