dansbandsfrun

Alla inlägg under juni 2010

Av dansbandsfrun - 15 juni 2010 13:46

Alla tjatar om att man ska ta "EN BIT" mörk choklad om man är godissugen när man försöker gå ner i vikt.

MEN det MÅSTE va 70 % kakao...


Blä... alldeles för beskt för mig.


Så jag köpte 2 kakor med 47 % istället. Det måste ju funka?

Jamenar...man e ju inte dum ihuvudet, man kan väl matte....   


  

Av dansbandsfrun - 14 juni 2010 23:32

Jag har varit på landet i helgen, o vädret har ju varit minst sagt ostadigt så jag har pysslat inne istället för att gå runt i solen med min leopard-string-bikini...    (host host)


Jag köpte med mig en säck med FINBETONG o en massa formar från Toy`s RUs. Sen tog jag lite vad jag hittade...


håll till godo...


    

GUD, va kul det är!! Fast ALLT gick ju inte felfritt... (handen måste tillhört en skogshuggare med slö såg)


  


Men till slut fick jag till det... och vit sprayfärg gjorde det roligare. Hittade en gammal lykta i garaget som jag limmade ihop...

  


Sen var jag inne i en gammal bod o hittade ett bord, ett "tråg" och lite andra pryttlar som jag målade vitt o så satte jag mina pillagoooner där.... MEN va gulligt, eller hur?


    


Ser ni hjälmen? HUR cool är den?

Den låg i en trädgårdsbod.... ja jösses!!

  

En JÄTTEFUL grönbrun vas fick lite svart färg (fast jag ska lacka den blank) o så gick jag ut på LUPIN/VASSGRÄS- jakt.

  


Hittade också en gammal rostig korg av nåt slag som jag sprayade svart och gjorde lite svarta ljuslyktor av glasburkar.  "Mini" vill spika i trädet så då blev den hängandes där...

  


Ja, det var lite av min helg. Vad har NI gjort? tell me, tell me!!!


love   


Av dansbandsfrun - 11 juni 2010 15:58

Jag hoppar in o visar min sons nya dagiskort som vi fick igår.


Japp, här är en mamma o pappa som är nöjda   


(tog kort på kortet så oops, så dålig kvalitè)


  

Nej, FEL bild....



  





Här kommer den rätta...


  



nu måste jag gå o plantera mina pillagoner...

(vi är på landet o myser)



MEGAKRAM till alla som skrivit till mig här nu. Ni gör mig SÅ glad. Lederna motarbetar mig så just nu. Och igår trodde jag att jag skulle få uppsöka akutmottagningen i Norrköping men jag fick en ny värktablett istället som jag provar...


I`m never give up HOPE!!!!

Av dansbandsfrun - 6 juni 2010 12:05

Nu mina kära läsare, så tänker jag ta en paus....

 

Japp.   

 

Jag hittar inte tiden som behövs för att underhålla bloggen som jag vill att den ska vara. Jag vill lägga allt krut på en massa annat just nu. Det kan handla om timmar, dagar och gud förbjude veckor   

 

Men OM det händer något otroligt kul o spännande så lovar jag att "hoppa in" och dela det med er givetvis... Jag är ju inte egoistisk   

 

Jag önskar er alla en härlig och fantastisk tid nu, det tänker jag ha och här får ni alla en jättestor PUSS


  



Ps: jag åkte aldrig på dans igår, vi satt hemma och tog lite iskallt rosè och hade mysigt istället.

Och idag ska vi fara hem till Östergötland igen...OJ vad dagarna går fort!

Av dansbandsfrun - 5 juni 2010 09:29

Nu ska vi åka på en liten utflykt.


KALMAR står högst upp på listan.


Lovar att ta MASSOR med bilder. Vet fortfarande inte om det blir dans i afton. SCOTTS är det i så fall...O la la ;)


Ha en UNDERBAR dag!

Av dansbandsfrun - 4 juni 2010 21:26

Idag var jag och hälsade på pappa på kyrkogården för första gången....


Det var ganska bra att jag var pollenallergisk idag   men det var så otroligt vackert där i minneslunden.

Jag satt länge... det var så fridfullt.


Jag kände att jag vill "hamna där med" den dagen det blir min tur.

När jag suttit färdigt i min gungstol på terassen och gungat med katten i knät och barnbarnen springandes runt omkring...


Jag tog lite bilder idag, jag lägger bara ut några som inte är så "personliga".


  

MÖRLUNDA KYRKA.

Förknippad med både stor glädje och oändlig sorg   


  

Vackert och luktade underbart!

(kan varit blomsterböna)

 

  

Nope, det här är ingen blomsterböna...Det här är bara en helt vanlig "BÖNA"    

 

Sen när jag kom "hem" till mamma och hennes man så gick jag ut och gick en promenad;


  

gick förbi EMÅN (en Å som rinner genom många små orter "hemma")  det är SÅ VACKERT!!


  


Av dansbandsfrun - 4 juni 2010 11:05

sitter i soffan o försöker komma igång....


"Mini" gör hajar och ormar av modellera, mormor gör sig snygg...


Såhär tror jag att min dag kommer att se ut;


* Dricka färdigt mitt kaffe


* Göra mig anständig


* Gå o köpa en glass med "Mini"


* Åka till kyrkogården o "prata lite" med pappa och tända ett ljus  


* Ut och promenera


* Ladda inför helgen (vem vet, det KAN bli dans)



Vad ska NI göra? (man är inte riktigt van vid att det ÄNTLIGEN ÄR SOMMAR!!!!!!!!!!!!!!)   

Av dansbandsfrun - 3 juni 2010 20:24

Idag fick jag massor med akupunkturnålar i mina kroppsdelar, så jag håller på att somna nu... (man blir GALET trött)


Mirakelmannen höll på lite längre än vanligt då det var nödvändigt, och nu har jag inte lika ont. Jag FATTAR inte hur han gör!! Jag vet att han är gift men jag funderar på att muta hans fru att åka dit pepparn växer så jag kan flytta in hos honom. Förstå hur bra det vore för mig?


"God Morgon, kan du räcka mig leverpastejen och sen kan du utföra lite mirakel med min kropp innan jag drar till jobbet" Schysst!!!


(min sambo skulle säkert förstå, han kunde bo i lekstugan på gården....)


                                              *


Jag ligger o väntar på att "Mini" ska somna nu så jag kan gå ut en promenad här. Mamma o "Mini" har varit ute o lekt HELA dagen när jag har varit iväg.

Det var den smutsigaste gosse jag någonsin sett som kom o mötte mig. hahaha

SÅ SKA DET VA när man e en liten grabb som har mycket "spring i bena"

  

BILD FRÅN SOMMARFESTEN IGÅR.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards