dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Det HÄR önskar jag mig på MORS DAG!

Av dansbandsfrun - 27 maj 2010 20:53

Nu tror jag att det har fastnat!

Jag har TJATAT hål i huvudet på resten av familjen. Den stora måste ju "hjälpa" den lilla att shoppa.


Jag har önskat mig väldigt FÅ saker... Absolut inget mer än jag är värd...


* New York resa

* Bila i Italien 3-4 veckor

* Garderob av Roberto Cavalli

* Sommarstuga på Öland


men sen önskade jag mig lite till...som dom faktiskt skrev ner... (dom verkade inte ta de första sakerna på allvar   


* MP3 spelare

* Epilator

* En kväll på Gröna Lund med övernattning i Stockholm

* Ett tält,  & luftmadrass och medföljande campingtripp med min familj på obestämd ort. Helst Öland.

* Kina-mat



Vad önskar NI er, som är mammor?

Och brukar ni göra nåt speciellt för era mammor?






 
 
Gun

Gun

27 maj 2010 21:53

Jag önskar mig också en New York-resa. Inget annat!

Näe, vi firar inte så mycket. Brukar fika lite bara och ta med en blomma till mamma om vi åker dit.

http://horni.blogg.se

 
Linnea

Linnea

27 maj 2010 22:13

En sovmorgon :) haha.

http://detevackertattvaravi.blogg.se

 
camilla

camilla

27 maj 2010 22:44

Nä...det här med morsdag är för mig inget speciellt.
Men det är klart....en och annan överraskning skadar ju inte ;)
Ha det bäst!
Kram!

http://www.cammo69.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

27 maj 2010 23:23

Jag önskar mig inget, vet att jag inte får nåt ändå, mina barn kan inte gå ut och handla själva än... ;) Så det blir en helt vanlig dag för mig! Ska på barnkalas med sonen. Tänkt själv göra lite muffins för att fira mig :)

Kram!

/M./Ija

 
Bara Jag

Bara Jag

28 maj 2010 00:35

Jag önskar mig ett dygn i ensamhet - TOTAL ensamhet!

http://www.myworldmytruth.blogg.se

 
Ellis

Ellis

28 maj 2010 01:49

Mor min är på gotland så får se om hon hinner, annars blir de bak o presenter :) o blommor!

http://ellisu.blogg.se

 
Diana

Diana

28 maj 2010 01:56

Mamma önskade sig bara en vaxduk så det har jag köpt, en Marimekko (eller hur det stavas). :)

http://www.decdia.blogg.se

 
Ingen bild

Anja

28 maj 2010 02:25

Har hittills varken blivit uppvaktad eller fått något på mors dag. Ett år var Daniel iväg och köpte en ny dammsugare. När han senare blev påmind att det var mors dag sa han -säg aldrig mer att du inte får något på mors dag. Nu fick du ju en svindyr dammsugare. :) Jag hade blivit jätteglad för frukost på sängen och teckningar från barnen men jag vill ju inte själv tala om att det är mors dag och BE dem rita något liksom ;) Till min mamma har jag köpt ett halsband som kändes som 'hon' :)

 
Em

Em

28 maj 2010 06:34

Inget särskilt här nej. En blomma eller nåt. Ärligt tänker jag inte så mycket på det, men det är jättetrevligt NÄR vi "firar". Du har ju ALLT redan! ;) God morgon!

http://egoinasmamma.nu

 
Ingen bild

wenche Lind

28 maj 2010 07:38

JAg brukar önska mig samma varje år,,, Frukost på sängen,,, Det är såååå gott o det brukar mina barn fixa.... HA en bra Mors dag du vännen.. O fortsätt blogga för det gör du BÄST!!! Kramizar i mazzor

 
Ama de casa

Ama de casa

28 maj 2010 08:47

Campingtrippen lät trevlig - men byt ut Öland mot Franska ostkusten :-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Danne

Danne

28 maj 2010 09:41

Tack för din kommentar hos mig. Vet inte ännu hur man kommenterar sina kommentarer (om de nu går) men att skriva tillbaka så här funkar ju också :)

Dina önskningar för morsdag verkade ju trevliga :)
Camping på Öland kan vara ganska mysigt, Böda sand är helt klart att rekommendera då. Annars är de ju lite bekvämare att hyra stuga, om de tex skulle bli en massa regn (har dåliga erfarenherer av flytande tält). Öland är sjyst att semmestra på.
Hoppas du får något du önskat dig.
Ha en bra dag!

http://danneking.bloggplatsen.se

 
Ama de casa

Ama de casa

28 maj 2010 15:23

Hahaha! Hur tänkte jag DÄR??? Franska OSTkusten? Franska ostar är ju väldigt gott, men hur mycket KUST har dom där?
Västkusten menade jag. Väst.
:-)
PS: Inte konstigt att Anders skaffade GPS för flera år sen...

http://amacasa.wordpress.com

 
Ingen bild

maggan

28 maj 2010 15:32

hej ja de kan bli en blomma av Hasse han är ganska duktig på sådant..hade varit kul o varit i Nyköping i kväll men de få bli skälby o hmmhmm thorleifs,,ja jajaaa man få ju dansa av sig lite:)) du vi har stor camping här:)) de vet du kramiz fr öa o ha en skön helg ja ska måla ansikten på jobbet i morgon de blir kul!!

 
diana

diana

28 maj 2010 21:52

Badskum vill jag ha och min mams får en kaftanblus av mig ;)

http://www.metrobloggen.se/diana

 
Ingen bild

Sassa

8 maj 2012 16:39

Hej!
Mitt namn är Sassa, jag försöker få kontakt med familjer/par som ska campa på Böda i år.
Hittade din blogg när jag sökte på "camping", och undrar nu om ni ska dit!?
Vi på Strix kommer nämligen dit i år igen och filmar för TV-succén Böda Camping.
Hör isf av dig på bodasand@strix.se.
Vänligen, Sassa

dansbandsfrun

8 maj 2012 17:43

Hej Sassa! Nja, det hade vi inte tänkt men om ni döper om programmet till "Dansbandsfrun på semester på Böda" ska jag överväga att ändra mina semesterplaner ;) (skojar bara)
Hade varit kul, men ni får säkert massor av napp! Lycka till och kör hårt! Mvh Evalena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards