dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Nyfångad aborre och iskallt Rosè.

Av dansbandsfrun - 22 maj 2010 20:37

Nu har sonen lagt sig...

 

Här sitter jag och knyter samman dagen i ord och bilder...

 

Jag har en massa kort men jag är så trött att allt flyter samman snart om jag inte skyndar mig. Idag har varit den finaste dagen i år härnere. Jag fick nyss reda på att det är 19 grader i vattnet!!!!!!!



19grader!!!

 

Kanske får se sambon ta ett dopp i morgon (inte alls omöjligt)

 

"Mini" och jag packade korgen med fika och gick ner till bryggan förut och på 1 timma så drog han upp 8 fina aborrar. Jag är i chock.... Måste acceptera att jag är en slagen hjälte vad gäller fisket.

 

   

några av våra borrar.... och så rensade vi tillsammans o tog lite salt/peppar och en klick smör och SIMSALABIM så var man i trans...vilken njutning. (glömde fota så gott var det)

 

 

 

...och inte gjorde det HÄR saken sämre...

    


önskar bara att sambon varit här, fast han smyger in i natt och så får vi försöka reprisera dagen i morgon.

Han har det jättebra i Linköping nu. Vet ej några publiksiffror men jag vet att det är SHAKE, BLENDER, THORLEIFS och MATS BERGMANS ikväll.


(en speciell liten hälsning till Maggan & Hasse och Knalle och Lena kommer här. Hoppas ni har jättekul! Vi ses snart! kram)




love   

 
 
Pia Schröder

Pia Schröder

22 maj 2010 20:57

Mums, mums. Fina bilder som får det att saftas i munnen. ha en trevlig kväll!

http://www.wesaborg.se

 
Em

Em

22 maj 2010 21:30

Låter som en lyckad kväll för sambon, och du och Mini har det nästan bättre tycker jag. Det låter både trevligt och mysigt och fisk är ju SÅ gott. Du är en riktig mystant, helt klart! Kram och sov gott!

http://egoinasmamma.nu

 
Ingen bild

Viveka

22 maj 2010 22:57

Åh, vilka feta härliga aborrar :-) När vi har försökt meta aborre där så får vi bara småttingar, har vi för liten krok???? Mmmm nygrillade är de bara så goda!

 
Ellis

Ellis

23 maj 2010 02:29

ÅH JAG ÄLSKAR MINI, sötaste ungen ever

http://ellisu.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

23 maj 2010 09:42

Men vilken STORFISKARE!!!
Helt otroligt...

http://amacasa.wordpress.com

 
Lena

Lena

23 maj 2010 11:15

Tack för hälsning, den värmde!
Blev en trevlig danskväll o kanske därför inte så många bilder tagna, men de som blev är nu levererade via mail iaf.
Trött som en bäver idag :-/
VILKET paradis erat "land" ser ut att vara! Inte svårt att tänka sig att ni trivs!
Hoppas Mini inte får magont...
Kram

http://lena-mittilivet.blogspot.com

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

23 maj 2010 11:35

LENA: Godispåsen blev just levererad till en överlycklig MINI ;) hans reaktion skulle ni sett ;)
Han hälsar o tackar! (munnen e proppfull)
M sa att det va bra igår, vi ska genast kolla mailen för jag är nyfiken på kläderna.
Ja, vi har det kanon härute! Fast det duggregnar idag ;( kramar

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
lilla My

lilla My

23 maj 2010 12:37

Så mysigt ni har det där ute. Var förbi Folketspark igår och det var massor med bilar utanför så det var nog bra mycket folk där. Jag såg gubben din men bara på affisch för vi gick tyvärr inte in.Kram och ha de så bra.

http://www.metrobloggen.se/miumiu

 
Sandragee

Sandragee

23 maj 2010 19:06

Åh så synd att du inte var med igår! Du hade ju kunnat hänga med oss ;) Nästa år får du banne mej se till att pallra dig dit, med eller utan väninna ;)Och då kanske jag till och med vågar dra av en dragspelslåt ihop med MB. M försökte övertala mig igår, men jag bangade :P Det har i alla fall varit toppenbra båda kvällarna! Inget stök och ingen fylla! Men ni ser ut att ha haft en supermysig helg ni med. Kramar till dig!

http://sandragee.blogg.se

 
Ingen bild

maggan o Hasse

23 maj 2010 21:40

tack för din lilla hälsn, vi väntade oss 2 trallande jäntor komma på besök i Husvagn så vi kunde bjuda på lite svalkande..vi saknade dig verkligen...Micke sa vi kunde åkt o tittat in hos er på hemvägen men vi hade ärende på annat håll,men det hade varit trevligt!! MB va bäst om ja få tycka o Linus blev långhårig på 2 röda sec hahahahha...kramar i massor till dig o familj...

 
MegaMe

MegaMe

25 maj 2010 23:02

Oh det är verkligen gott det där :-)

Sv: Tack ska du ha :)

http://mittlivmedxtraveganza.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards