dansbandsfrun

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av dansbandsfrun - 12 maj 2010 21:57

Idag när jag hade duschat, stod jag i spegeln och suckade...


Jag:  "- usch, jag påminner om en jäsande bulldeg i kroppen"


Sambon: "-ja men nu har du ju tagit tag i det...det är ju jättebra"


Tystnad......

 

Ännu mer Tystnad..........

 

Jättemycket Tystnad....


sen börjar han asgarva!!


Sambon: - "jag menade inte så som det lät, jag menade inte "JA MEN"

Äsch du fattar ju vad jag menar?" "Du gör ju nåt åt att du inte trivs"....


Jag: (tittar bara på honom) jag kämpar för att hålla mig för skratt för jag förstår ju hur han menar o jag vet att han aldrig skulle "hålla med" om det... MEN...Nu har jag makten...och jag utnyttjar det gärna...en stund...


Jag stirrar på honom och putsar av rumsbordet.

så sa jag:


- "Här kan nästa blomma stå"

Av dansbandsfrun - 12 maj 2010 21:40

Vädret här vid havet är .........hm.. inte varmt...  

Men inte skräms jag av sånt larv, så jag har nu tagit en kvällspromenad.


Nu ska jag mumsa i mig lite kvällsmat,

  

Vaddå, ladda upp?

Gör jag nåt, gör jag att`redit   


Ni som har dåliga erfarenheter av "Nutrilett" ska läsa nu. Jag har flera gånger köpt den skiten med choklad o tagit några påsar o sen kastat resten. MEN dessa heter NUTRI - DIET. Dom är UNDERBART goda!!! Smakar milkshake.


I morgonbitti kommer min mamma o hennes man hit och ska bo i lillastugan i några dagar, ska bli jättekul!


Oj, jösses vad det blixtrar här...Åska?

Då kanske det blir varmt imorgon?


Sov gott och tack alla som kommenterar Isch slibbe disch eller nåt i den stilen....  


Av dansbandsfrun - 12 maj 2010 14:52

Vi åker till Landet ikväll istället för i morgon.

På det viset kan jag ta min morgonpromenad där på plats i lugn o ro...


Dessutom kan jag sätta mig på bryggan med en liten prutt päronkonjak och metspöt i handen och njuta av helgen som börjar nu.

  

(obs gammal bild...)   

 

I morgon kommer det besök som ska stanna hela helgen...


Det kommer hända MYCKET kul. Vi hörs senare (tar med datorn förstås)


Av dansbandsfrun - 12 maj 2010 09:41

Jag vädjar härmed till er som petar i näsan när ni kör bil...


Jag mötte en man igår som hade hela näven upptryckt i ena borren och grävde som en besatt.


Min koncentration som bilförare sattes verkligen på prov då jag är ytterst kvacklig. Tänk om jag hade spytt på min instrumentpanel och kört i diket pga en snorkråkeletande farbror...

Nej fy skäms. Har inte din mamma lärt dig att ha en näsduk tillhands när du blir snuvig?


Urrrk...


  

Ovido - Quiz & Flashcards