dansbandsfrun

Alla inlägg under april 2010

Av dansbandsfrun - 5 april 2010 10:13

Sorry, för den usla uppdateringen men jag har helt enkelt tagit lite påskledigt...

 

Snart kommer sambon och hämtar oss för hemresan så nu måste jag packa igen   

 

Vi ses sen när jag kommit hem.

 

Love   

Av dansbandsfrun - 4 april 2010 10:45

Nu ska vi packa ner pyamasen och fara vidare på vår påskturnè...


Idag blir det min syster med familj som får "ta hand om oss"   


  

syster-yster   


Ha en underbar dag, det ska vi ha!!!

Av dansbandsfrun - 3 april 2010 21:05

Läste någonstans att det är vi Svenskar som äter mest godis i hela världen över Påsken.


What?


Jaha... jaja, ja JAG bidrar då rakt inte till dom siffrorna. För jag tar mig hellre ett gott, smaskigt ÄPPLE. (Jag tycker inte ens om godis)


  

Mmmm...vad jag njuter av mitt goda äpple...


Nehe...nu ska jag gå och fixa lite...


*


*


*


*


MEN MAMMA, FÖLJ INTE EFTER MIG MED KAMERAN!!!!


  



Av dansbandsfrun - 2 april 2010 23:24

Oh la la, det är verkligen sant!

Det är MASSOR av gitter och glamour i dansbandssvängen... Eller ja ialla fall så låg det guldkonfetti kvar på golvet i danslokalen efter förra helgens dans med "Lasse Stefanz"    


Jo vår heldag började med resan ner till Södra Vi (nära Vimmerby) där Mats Bergmans skulle spela på eftermiddagen på en omsorgsdans. (senare på kvällen var det så en vanlig dans)


"Mini" var knappt kontaktbar då han ÄLSKAR att åka i "pappas buss" så jag gick och lade mig och sov hela resan (oops)


                                                *


Väl framme gick allt i ett rasande tempo med uppackning osv...


  


  


  

- "jag tar den här pappa"


Här gör min mamma (Mini`s Mormor) ett studiebesök i orkesterbussen.


  


Sen var det dags att kliva på scen. Och det var inte BARA de ordinarie medlemmarna i bandet som ville sola sig i "stjärnglansen"...


Någon vägrade släppa sin pappa och stod troget vid hans sida hela tiden dom spelade.


 


Det var massor som ville ta kort på "mini" och det fick dom, MEN ett leende kunde dom glömma. Han var nämligen alldeles FÖR fokuserad på att stampa takten med foten...

    


   


TACK Mats Bergmans för en superrolig dag!

  

Av dansbandsfrun - 2 april 2010 21:20

Vilken härlig dag vi har haft!


Nu har vi just kommit fram till Min mamma och hennes man och dom håller på för fullt att göra ett litet påskbord. Mums!


Jag ska lägga in bilder på dagens äventyr så fort jag får tid att sätta mig ner. Men nu först MÅSTE jag in på kaffe i ett pirattält. Jag missar inte gärna en sån inbjudan... (tur det är låtsaskaffe och en låtsaspirat)


Återkommer...


Och PS: TACK i massor för alla kommentarer, ni är BÄST!!!!

Av dansbandsfrun - 2 april 2010 08:21

Nu är det full fräs som gäller...

 

Till "Mini`s" stora förtjusning ska vi åka orkesterbuss ner till Småland idag och vara med på Mats Bergmans eftermiddagsspelning.

 

  

 

Ska ta massor med kort. Vi ses snart igen!

 

Love   

Av dansbandsfrun - 1 april 2010 19:36

 

Nu börjar jag bli klar för avfärd...

 

   

 

Vi ses väl kärringar?

 

   

 

En JÄTTEGLAD PÅSK önskar jag er alla underbara läsare!!!

 

(det kommer hända massor i helgen, ni följer väl med?)  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av dansbandsfrun - 1 april 2010 09:12

1 april är ingen vanlig dag för oss...  


Vi firar jubileum idag    Vi ska ha en underbar skärtorsdag!!   


  


Till dig min finaste vän och livskamrat!

 

Tack för dom bästa åren i mitt liv och tack för att du finns vid min sida.

 

"Kanske jag inte alltid tycker om dig, men ÄLSKAR dig det gör jag jämt" ;)

 

Love   

Ovido - Quiz & Flashcards