dansbandsfrun

Alla inlägg under april 2010

Av dansbandsfrun - 17 april 2010 15:03

JÄTTEFIN LONDONRESA SÄLJES SUPERBILLIGT!!!

 

* Flyg (ingen avbokningsskydd eller reseförsäkring)och ett loppbitet hål i väggen Hotell med frukost. 2 nätter.

tisdag - torsdag

 

för 2 , 5 personer.

 

PRIS: OTROLIGA 250 :-

 

(vid snabb affär så slänger jag med en påse bullar)

 

ring *******

Av dansbandsfrun - 17 april 2010 11:16

Jag MÅSTE bara skriva av mig för jag blir så rädd och ledsen när jag läser texttv-nyheterna idag.

 

                                     

 

 Våldtäkt på en 11 årig flicka i Hultsfred.

 

 

                                     

 

Vid sjön Hulingen (där festivalen går av stapeln varje år ni vet).

Jag vet inte vad jag ska göra, när jag läser. Jag mår illa...

 

                                      

 

Man läser om sådant varje dag men det gör lite extra ont eftersom jag har delar av min familj där och jag känner stora delar av befolkningen.

 

                                      

 

VEM gör sånt här? Och främst, VARFÖR?

Ett barn, en liten cyklandes flicka som har som största problem i livet att välja kläder på morgonen. Hon går och väntar på dagen när hon ÄNTLIGEN ska få använda mammas mascara...

 

                                       

 

"Hon hade inga fysiska skador" konstaterades efter våldtäkten!

 

                                       

 

URSÄKTA, men VEM FAAN skrev detta??

 

                                       

 

Man behöver inte va släkt med Einstein för att fatta att hon visst har FYSISKA SKADOR efteråt. Hon är inte ett barn längre...

Hon kommer aldrig att ha rättigheten att få VÄLJA vilken underbar pojkvän som hon ska ge den finaste gåvan en tjej kan ge bort.

 

                                       

 

Sin oskuld...

 

 

                                        

 

 

Och för att inte tala om DEN PSYKISKA SKADAN som drabbat flickan.

 

Glömde journalisten den?

Kommer hon någonsin att lita på människor igen, kommer hon att våga cykla igen, kommer hon någonsin att kunna förlåta?

 

                                       

 

Måtte djävulen ta alla sjuka människor som förstör andra människors liv genom att frångå vanligt beteende för en kort stund.

 

                                       

 

Mina tankar går till flickan och hela hennes familj idag. Jag önskar och hoppas att ni kan ta er igenom detta tillsammans.

Av dansbandsfrun - 17 april 2010 01:14

Jo....jag tänkte på en sak.....


Tänk alla stackars lärare/lärarinnor på Island när dom har upprop på morgnarna i sin klass.... Undrar hur lång tid dom avsätter för det?

2,5 timma bombis...


- Hildururjonisir Gudjonsdottiriri?

  Ullabirguristurisifir Ulfvansmöguhur?

  Stanjaslaviras Ruskurhudurdottir?


.............förstå om dom är en 30-35 stycken i klassen?




Av dansbandsfrun - 16 april 2010 19:41

Jag har precis skickat in sambon ensam till grannarna som ville bjuda på ett glas vin.

 

Men tusan, jag blev ju sketslut av att leka förut...

 

Jag försöker komma på NÄR exakt det spårade ur för mig, en tidigare partydrottning som ÄGDE varje fredag och lördag sitter nu o räknar timmarna tills det är  "politiskt korrekt" att gå till sängs     


- "Mini" kom, ska jag visa dig hur du ska göra ett gammalt "Dansbandsfru-party-trick"

 

  

Av dansbandsfrun - 16 april 2010 18:43

Var och hämtade sonen idag på förskolan.


Här leker jag "Jane Bond, med rätt att Såga"

  

(mörk bild, sorry)


Jag skulle aldrig fixa att jobba på dagis, men jag vill gärna vara där och leka en stund varje dag. Ska kolla med fröknarna om jag kan börja på måndag...

Av dansbandsfrun - 16 april 2010 09:25

Alltså FINNS det något jobbigare än att äta flingor med mjölk....och känna att du MÅSTE nysa?


   Jaha!! Och plötsligt sitter du med hela näven full av "flingkross".......


DÄR kan man snacka om "dagens i-landsproblem".....

Av dansbandsfrun - 15 april 2010 19:50

Nämen varför skulle JAG bry mig om vulkanutbrottet på Island?


  


det drabbar ju bara dom som ska ut och flyga de närmaste dagarna.......................................... 
  


EH.... (gulp)


  



Av dansbandsfrun - 15 april 2010 15:28

Finns inget som gör mig så förbannad, som att bada efter min sambo....


Önskar han kunde lära sig att ta bort sin skit när han e klar.


  

Ovido - Quiz & Flashcards