dansbandsfrun

Alla inlägg under april 2010

Av dansbandsfrun - 25 april 2010 17:35

Min svåger stod i köket igår och filosoferade medans jag fixade med fikat...


Plötsligt säger han:


" -Men gud va fin almanacka du har gjort! Ja, det är ju så modernt att ta bilder på sig själv och göra sånna nu... Men visst hade du högre kindben DÄR?"


JAG FATTADE INGENTING...


Då såg jag vad han pekade på.


*


*


*


*


*


*


*


*

  

Av dansbandsfrun - 25 april 2010 10:07

Jag vaknade redan när solen gick upp över havet i morse...


Har väntat på att dom andra skulle vakna, så NU ska vi ge oss ut i det underbara vädret!


På "att göra listan" står närmast:



* stänga av datorn

* gunga

* mata fiskarna med grekiskt lantbröd (?)

* grilla korv

* fixa i trädgården (läs SOLA)




kramar

Av dansbandsfrun - 24 april 2010 20:33


  


  


  


  


  


  


  


  



Av dansbandsfrun - 24 april 2010 17:12

Vi kom fram till stora scenen precis när CLAES LÖVGRENS hade börjat spela.


(Dom har nyss släppt sin fjärde platta)

   "Vi lever nu"


Man ser direkt att dom har kul när dom lirar, och några av dom har det där "pojkaktiga buset" i ögonen som smittar av sig på sin publik. (Även en stillastående publik i ett köpcentrum) Inte alltid det enklaste stället att spela på... Detta låter bra.


Folk kommer och smyger sig fram och stannar kvar...lyssnar nyfiket...

"vad kan det HÄR vara då?"

  

Det blir allsång till den gamla goingen "AMARILLO" och då är det omöjligt att inte gunga med...   


Plötsligt stiger ÅSA SJÖBERG upp på scen. (En otroligt begåvad och framgångsrik tjej) Hon är en "lokalkändis" som även funkar som konferencier under dagens upptåg i Hageby)

Hon finns med på skivan i en duett med Claes som heter "ÄNGLARNA MINNS" (låten är skriven av Mats Larsson/Åsa Karlström)

     


OJ OJ OJ...Här blir det "ståpäls" hela låten rakt igenom... jag är riktigt svag för vackra ballader och när det kommer till duetter så är det nästan så jag svimmar. Claes och Åsa är en perfekt kombination. Typ som jag och sötsaker... Det KAN inte bli fel    Wow, vilken låt!! Den gick på repeat nästan hela vägen ner till landet sen i bilen... Något vi reflekterade över både sambon och jag var att skivan är väldigt varierande. Olika typer av låtar och bra blandning! Bra jobbat!


   Här är en fotograf som plåtade hela tiden. (även MIG)   


Jag är så glad att vi åkte dit idag. Och Tack Claes Lövgrens för att ni är så trevliga och ÅSA, du är så himla go och rar!! Och ödmjuk!!


  


Här kommer en slängpuss till alla som läser det här!!!!!!!!!!


Nu känner jag att mina kinder börjar hetta av mitt vin. Nu ska jag försöka sätta grabbarna i arbete här så jag kan smyga ner till bryggan och ställa mig i kvällsolen med mina nyinköppta drag till kastspöt.  Och bara insupa atmosfären som man endast kan få på en brygga vid havet... Där hämtar jag energi!


Later skater   

  

Av dansbandsfrun - 24 april 2010 09:29

Jag hoppar in här (superstressad) innan jag kastar mig i duschen (varför säger man så?)


Solen skiner och vi ska till Landet!! KAN inte bli bättre!!


Fast först ska vi åka till ett köpcentrum och handla här i stan (HAGEBY)och samtidigt få lyssna på "CLAES LÖVGRENS" (ett dansband) som spelar på stora scen mellan 12-13. Ska bli jättekul!


Sen väl nere på landet ska vi träffa min underbara syster med familj som är där (några km därifrån) och mäter sin nya tomt där dom ska bygga en sommarstuga. Är så glad för det att jag hoppar när jag skriver   


Nej nu måste jag skynda mig...


Jag tar med datorn...ses snart!

Av dansbandsfrun - 23 april 2010 20:51

Sitter och kollar lite på "Så ska det låta"

Var det 5 dagar sen Linda Bengtzing fick barn eller?

 

Vilka bomber framgångar hon måste haft med viktnedgång efter sin graviditet. VILKEN KROPP HON HAR!!!

Jag hoppas fortfarande. Jag är ju fan nästan nyförlöst....

 

På tal om att äta sunt... Jag fixade lite sött idag.

 

Regnbågskaka.   

 

 

först gör man en ljus och en mörk sockerkakslängd

 

    

skär dom i 4 delar

 

   

sen smetar man på grön o rosa smörkräm och sen ser man hur många bitar man kan få i sig innan man kräks...

 

Sen blir man så trött på sig själv så då bleker man slingor...


   

och så inser man först när man ser den här bilden att man missat halva bakhuvvet!!! HAHAHAAHAHA    

Av dansbandsfrun - 23 april 2010 13:20

När "Mini" var runt året, kom han en dag och frågade om han kunde få veta hur mycket pengar, fonder och eventuella aktier han hade att röra sig med...


Jag visade honom genast...


 

- "Men mamma, är det DÄR sant?"


   


" - jösses, det kunde jag aldrig tro att det rörde sig om DEN summan"


  


" - Mamma, jag tror vi måste ta ett allvarligt snack... Jag vill ha en traktor med släp... Finns på Toy`s R Us. När kan vi åka?"

Av dansbandsfrun - 23 april 2010 11:34

Idag har jag ett otroligt elakt godissug!


Problemet?


Jag har inget hemma... När jag blundar ser jag flygande kexchoklader och mums-mums kartonger...


VAD GÖR NI NÄR SUGET FALLER PÅ OCH SKÅPET ÄR TOMT?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards