dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Claes Lövgrens och lite annat gott!

Av dansbandsfrun - 24 april 2010 17:12

Vi kom fram till stora scenen precis när CLAES LÖVGRENS hade börjat spela.


(Dom har nyss släppt sin fjärde platta)

   "Vi lever nu"


Man ser direkt att dom har kul när dom lirar, och några av dom har det där "pojkaktiga buset" i ögonen som smittar av sig på sin publik. (Även en stillastående publik i ett köpcentrum) Inte alltid det enklaste stället att spela på... Detta låter bra.


Folk kommer och smyger sig fram och stannar kvar...lyssnar nyfiket...

"vad kan det HÄR vara då?"

  

Det blir allsång till den gamla goingen "AMARILLO" och då är det omöjligt att inte gunga med...   


Plötsligt stiger ÅSA SJÖBERG upp på scen. (En otroligt begåvad och framgångsrik tjej) Hon är en "lokalkändis" som även funkar som konferencier under dagens upptåg i Hageby)

Hon finns med på skivan i en duett med Claes som heter "ÄNGLARNA MINNS" (låten är skriven av Mats Larsson/Åsa Karlström)

     


OJ OJ OJ...Här blir det "ståpäls" hela låten rakt igenom... jag är riktigt svag för vackra ballader och när det kommer till duetter så är det nästan så jag svimmar. Claes och Åsa är en perfekt kombination. Typ som jag och sötsaker... Det KAN inte bli fel    Wow, vilken låt!! Den gick på repeat nästan hela vägen ner till landet sen i bilen... Något vi reflekterade över både sambon och jag var att skivan är väldigt varierande. Olika typer av låtar och bra blandning! Bra jobbat!


   Här är en fotograf som plåtade hela tiden. (även MIG)   


Jag är så glad att vi åkte dit idag. Och Tack Claes Lövgrens för att ni är så trevliga och ÅSA, du är så himla go och rar!! Och ödmjuk!!


  


Här kommer en slängpuss till alla som läser det här!!!!!!!!!!


Nu känner jag att mina kinder börjar hetta av mitt vin. Nu ska jag försöka sätta grabbarna i arbete här så jag kan smyga ner till bryggan och ställa mig i kvällsolen med mina nyinköppta drag till kastspöt.  Och bara insupa atmosfären som man endast kan få på en brygga vid havet... Där hämtar jag energi!


Later skater   

  

 
 
Diana

Diana

24 april 2010 19:13

Åh vad härliga dina kvällsplaner låter!

Batman såg en ensam stackare idag som stod och gjorde pr för sin dansbandsskiva. B tyckte så synd om honom att han tvingade sig själv att stå kvar och lyssna lite... Sångaren sa nämligen efter varje låt "tack så mycket, tack så mycket" fast att där var helt publiktomt och ingen apploderade. :(

http://www.decdia.blogg.se

 
Janne Robin Hood

Janne Robin Hood

24 april 2010 19:22

Hej Rara,
vilket skönt avslut med bryggan - man ka ta på känslan ;) Claes Lövgren - nytt för mig, originellt namn. Mer än alla som slutar på z. Fast det låter gott, jag lyssnar allt en del på denna musik, många missar charmen. Åsa Sjöberg lät spännande, får checka. Linda Bengtzing har varit en favvo för mig, såg henne nu - push up kanske, men hon som var rak förut hade boobs? ;) Ja, en del förändras snabbt. Tyckte programmet var ovanligt bra med mycket lek ex Pauline som jag tycker har det, lite annorlunda stuk. Ha en fin helg, kramizar - Hooden

http://www.metrobloggen.se/utrop

 
ramona

ramona

24 april 2010 19:49

måste nog fixa den där skivan me too... gu så härligt att vara ute i skären och njuta av skärgårdsluften... då mår man bra!!hoppas du får nån fångst :))
Här tar vi oss ett glas vin... sjuk gott ;)
kramis

http://nordbergromlin.blogspot.com

 
ramona

ramona

24 april 2010 19:50

pppst har du facebook??

http://nordbergromlin.blogspot.com

 
Neta

Neta

24 april 2010 22:36

Ja men jag har ju sagt det :D CL är det bästa i mogenväg man kan dansa till just nu (Förlåt Micke men ni är iaf 2a)
Upptäckte dom för många år sedan och precis som du så la jag märke till buset i blicken men framförallt spelglädjen och energin på scenen. Dom är också så otroligt synkade och trygga med varandra, kanske blir så när två är bröder och en har sonen med sig som det var då. Sen kommer dom nya automatiskt in i det också, dom är också så otroligt ödmjuka killar och trevliga. Det kryddat med lite galenhet....
Kommer att träffa dom på Micke Ahlgrens jubileumsfest nu i maj, o då, då kan vad som helst hända.... Hoppas hoppas Åsa är med då också för Claes och Åsa i duett, då blir det magi, så är dom ju östgötar båda två också. ;)

http://netaave.blogg.se

 
Britt

Britt

25 april 2010 10:22

Vilken mysig lördag du verkar ha haft. Hoppas du hade fiskelycka, att vinet var gott och att kvällen blev fin. Puss på dig tillbaka!

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

 
Ingen bild

Åsa Sjöberg

26 april 2010 12:13

Oj nu blev jag helt tårögd och varm inuti! Tack gulliga söta Du för de fina orden! Så glad att ni kom och lyssnade på oss! Många kramar!
Åsa Sjöberg

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

26 april 2010 16:37

ÅSA: Tack själv! Du är suverän! Roligt att du tittade in här, välkommen igen ;) KRAMAR

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Åsa Karlström

27 april 2010 05:55

Så kul att du gilla låten, kraaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards